heb dus een ''BAK'' gekocht net binnen.wil graag weten wat voor motor set ik nodig heb. 4 assig en niet te vergeten usb natuurlijk
Ik denk dat het materiaal om deze bank om te bouwen naar (USB)CNC de aanschafprijs van de machine meerdere malen overstijgt.
Wat bedoel je met geen mechanische, biologisch? Een electromotor is toch ook mechanisch? Mvg. Richard
:help:mannen rustig aan. heb inderdaad een indextafel, zal hem morgen posten.camera kabel is stuk vandaar. en ach de bak was bijna 4ruggen,kan nog wel wat lenen geen probleem .wil in een keer goede spullen .beetje snelle motoren als het kan.
Ja, dat is een veel voorkomend probleem. Tip: veel camera's maken gebruik van geheugenkaartjes die je rechtstreeks in je computer kunt stoppen!
Uh, met een Iphone kun je gewoon rechtstreeks naar het forum uploaden hoor. En als je bijna 4000 Euro hebt betaald voor de machine op de foto... Tip 2: geld lenen om een hobby te bekostigen? Misschien niet zo'n strak plan.
wist ik niet,ga ik proberen.hij is wel jail brake. je haalt een heleboel door de war: dit is geen hobby,ook geen hobby machine,en mij prive is goed geregeld dank je wel,ga er niet van uit: dat je het kwaad bedoeld
Nee hoor, niet kwaad bedoelt. De machine is zeker bedoeld voor de eerste productierun van je befaamde lisand-turbine?
Lisand, mag ik vragen waarom je voor een combi machine hebt gekozen in verband met de ombouw naar CNC ? Persoonlijk had ik voor dat budget een losse freesbank en een losse draaibank gekocht. De ombouw van de freesmachine naar CNC was makkelijker geweest. De dwars slede verplaatsing is nu de grootste beperking voor het gebruik als freesbank, en dat kan een gemis worden als de werkstukken wat groter worden. Ook zie ik nog niet zo makkelijk in hoe je met 1 besturings PC/control unit "beide" machines "apart" kunt bedienen ? - de draaibank heeft de langsslede en de dwarsslede + spindeltoerental nodig. - Als freesbank heb je de langsslede / dwarsslede (X-Y verplaatsing) en de Hoogte (Z) verplaatsing + spindelteorental freesbank nodig. bestaat er iets waardoor je dit kunt combineren, of gebruik je 2 besturings units, die samen de langs en dwarssledes bedienen ? Daar ben ik erg nieuwsgierig naar.
geen comentaar echt niet,genoeg geld denk ik.ben nog steeds op zoek, en daarbij beetje creativiteit dan moet je er wel uit komen op software gebied.