Heeft iemand al ervaring met de Colco 2004 helikopter? Is het wat of zeggen jullie das niks. Hoor het graag, Groeten Dennis
je bedoelt dit dingetje? : http://static.marktplaats.nl/fotos/kinderen/modelbouw/68084.jpg lijkt mij een kloon van de piccolo, hummingbird, en de dragonfly, maar het schijnt wel dat ie vliegt... ik heb er verder geen ervaring mee, dus aan mij zul je verder niks hebben, Theo
Ja, ik heb er ook één. De 2004 versie is super met 360 motor. Nadat ik er nieuwe bladen opgezet heb vliegt hij als een speer. Hij is crach bestendiger dan een Piccolo. Succes!!!!
Heb zelf met Google gezocht en heb wat filmpjes gevonden, maar hoor liever ervaringen van mensen. Groeten Dennis
De orginele bladen hebben voor en nadelen. Ze zijn erg flexibel en gaan niet snel stuk. Door hun felxibiliteit zijn ze minder direct te besturen ook zijn ze erg plat. Nadat ik ze iets meer pitch gegeven hebt gaat de helicopter sneller de lucht in. Voor de beginner is het volgens mij niet zo erg. Als je er los op bent is het aan te bevelen om hardere bladen erop te zetten.
Geen kloon van een piccolo. Wel gelijk (= hetzelfde) aan een Carbooon, HummingbirdV1, Feda Dragonfly.
colco Hoi, Ik heb ook een Colco heli maar deze doet het niet. Hij danst een beetje op en neer maar veel meer niet. Heb al nieuwe accu's en lader gekocht maar geen effect. Heb ook al een 400 motor gemonteerd zonder succes. 2 vrienden hebben er ook een gekocht maar die doen het zelfde. Heb je misschien enig advies? Groeten
Mijn Humming Birdje woog vliegend 248 gram. Een dergelijk helitje mag eigenlijk het vlieggewicht van 350 gram niet overschreiden. De kans dat de standaard motoren het dingetje dan nog de lucht in weten te bewegen is klein. Wat wegen die van jullie?
Mijn Hummingbird weegt 380 Gram. Wel met opzet zo zwaar gemaakt (2s2p 2400 mAh accu) voor betere vlieg-eigenschappen buiten in de wind. Maar er zit ook geen standaard motor meer in.
Het is vast al vaker langs gekomen welke mini heli nou het beste is, maar dat is al een tijd terug, dus wat zijn nu de conclusies qua beste mini heli? Groeten
Conclusie Conclusie: Beginner: Thuis en een beetje buiten vliegen: Hummingbird Elite FP Redelijke helivlieger: (Je crasht dus niet meer) en redelijk buiten (niet te veel wind): Hummingbird Elite CP of een Hornet II (dubbel zo duur) Redelijke helivlieger: en hoofdzakelijk buiten vliegen (in het park oid), binnen alleen in grote zalen: Zoom 400 Als je als beginner met een micro wilt beginnen, neem dan altijd een FP (Fixed Pitch) heli! Deze is veeeeel crashbestendiger en voor een beginner is crashbestendigheid je grootste vriend. Als je later upgrade naar CP (met de Humminbird elite FP mogelijk) Dan heb je zeker weten veel meer geld bespaart dan je meteen met CP zou beginnen. Daarnaast is FP veel beter geschikt voor binnenshuis.
Fixed pitch en Collective pitch Fixed pitch: de heli gaat omhoog door de bladen sneller te laten draaien. Moeilijker te besturen, vooral buiten met afdalen maar veel crashbestendiger. Collective pitch: De heli gaat omhoog door de bladen te kantelen. Veel beter te besturen maar door de hoge draaisnelheid van de bladen crash=kapot. ALs je bijna zeker weet dat je uiteindelijk voor CP wilt gaan. zou je met je FP heli iets meer moeten inversteren in een Computer zender en een 6 kanaals ontvanger. Dan hoef je later met upgraden naar CP alleen een extra servo (en natuurlijk het upgrade setje) erbij te kopen.
Waar kan je de Hummingbird Elite FP het voordeligst aanschaffen? Of is dat overal wel een beetje gelijk?
Als je hem in Nederland wilt kopen zou ik voor Hobbydeals gaan, die zal wel het goedkoopste zijn (en geen verzendkosten). Hij heeft hem helaas nog niet op voorraat. Anders direct van Century (http://www.centuryheli.com). Je moet wel een Credit card hebben. Verzendkosten, en waarschijnlijk invoerrechten belasting. Dan ben je uiteindelijk net zoveel kwijt als dat je hem bij Hobbydeals gekocht had. Of helihobby.com net zo duur als century maar dan kan je met paypall betalen. (zo goed als zeker extra invoerechten belasting) Ga nu geen vragen stellen over aankopen in het buitenland (of invoerrechten belasting), daar is al heel veel over geschreven.
Wij hebben inmiddels de eerste Hummingbird Elite FP's binnen gekregen om te controleren wat de verschillen zijn met de oude en te kijken welke onderdelen anders zijn dan degene die we reeds op voorraad hebben. Wij hebben de heli (nog) niet zelf getest en kunnen niet zeggen of dit op dit moment de beste FP heli in de markt is. Iedereen heeft zijn eigen favoriet maar kwalitatief verschillen de micro's niet enorm van elkaar, hooguit de electronica die bij sommige merken minder betrouwbaar is. Feit is wel dat de Hummingbird Elite FP kit net als een Piccolo en Hornet gemakkelijk omgebouwd kan worden naar CP. De onderdelen voor de Humminbird Elite FP zijn reeds besteld, we hopen deze zo snel mogelijk op voorraad te hebben. Wij hebben verder goede ervaringen met de Smartech Aerohawk die wij ook verkopen, voor deze heli zijn alle onderdelen op voorraad. De meeste upgrades van de Eco Piccolo passen ook op de Aerohawk. Wellicht onnodig om te vermelden maar mocht je problemen met bijv. de electronica krijgen dan is dat bij ons sneller opgelost dan wanneer je een set in het buitenland hebt besteld. Groeten,
@johan Wat gaat nou een Hummingbird Elite FP kosten zonder zender, maar voor de rest vliegklaar? Groeten Dennis