combattoestellen 1:12

Discussie in 'Vliegende schaalmodellen' gestart door Calmato 4ever, 15 nov 2005.

1. ik zie hier allemaal prachtige verslagen over schaalmodellen maar weten jullie ook dat we met schaalmodellen 1:12 van toestellen uit de tweede wereldoorlog proberen het echte "dogfighten"na te bootsen en dat hieruit een hele nieuwe tak van vliegen is geboren. en ook een hele nieuwe tak van bouwen overgens. met mensen die zelf mallen enz. :p bouwen omdat er nog wel eens een toestel sneuvelt in action!!!!!! :p

2. sven

sven

Lid geworden:
    22 feb 2004
    Dat combatten is toch niet zo nieuw meer? Of is dit iets anders dan elkaar de lintjes van de kont scheren? :p

3. Jorrit

Jorrit

Lid geworden:
    19 aug 2002
  4. Phoenix

Phoenix Guest

Ik heb toevallig net van een vriend een 1:12 Spitfire Mk5 en Bf-109 bouwtekening gekregen van balsa combat versies. Deze hebben een plankvleugel die licht is afgeschuind. De ontwerpen zien er best realistisch en simpel te maken uit. Wellicht in de toekomst eens gaan bouwen (ik heb namelijk nog veel meer leuke bouwtekeningen ontvangen).

Maar het dogfighten gebeurt dit dan wel op schaal, en niet met zwaar overpowerde kisten met onrealistische roeruitslagen?

5. jaap

jaap Guest

Zover ik het altijd begrepen heb, is het combatten aan stricte regels gebonden.
    Dus voor een bepaalde maat vliegtuig, ook een vastgestelde motor grootte. pfff, hoop dat het duidelijk is.
    OVerigens staat er op modelbouwwinkels.nl regelmatig een advertentie van iemand die shortkits verkoopt.
    deze link dus http://www.mvccrash.nl/wmmodels.htm

6. WV

WV verslagschrijvers

Lid geworden:
    3 okt 2003
    Dat heb je mooi gezegd.
    Schaalmodellen en schaalvliegen zijn twee aparte zaken.
    Torquen (schrijf je dat zo?) met een Extra is minder 'schaal' dan rondjes tuffen met een Charter.
    Niet dat het ene beter is dan het andere, maar dogfighten heeft naar mijn mening niets met schaalvliegen te maken, ook al gebeurt het met schaalmodellen.

Eigenlijk moet het dogfighten wel gebeuren met iets van een erwtenschieter met paintballetjes :wink:

7. jaap

jaap Guest

voor dat dogfighten hebben ze toch wel lasersystemen?
    lijkt me niet al te moeilijk of in ieder geval realiseerbaar

8. Phoenix

Phoenix Guest

Dat met die lasersystemen bestaat al. Ik weet even niet zo gauw de l;ink, maar er zijn van die simpele vliegtuigjes waarmee je met een ledje 'schiet'. Tevens hebben deze kisten een soort van opnemer die als deze áangestraald'wordt de motor power afkapt, en je dus naar beneden dwarrelt, na enkele szeconden is het weer online.

9. Tadango

Tadango Forum veteraan

Lid geworden:
    25 jun 2003
    Dat systeem werkt via ultrasoon en wordt oa verkocht onder de naam airwars....

10. Jorrit

Jorrit

Lid geworden:
    19 aug 2002
    Ja, 4rc.nl verkoopt deze CSM Airwars spullen.

11. jacques

jacques Guest

12. sven

sven

Lid geworden:
    22 feb 2004
    Ja, dat bedoelde ik! Lekker lintjes pikken van anderen. :p

Ik heb daar pas nog zon mooi video verslag van gezien hier op et forum, dat waren een stel mannen die gewoon met nauwlijks schaal modellen elkaar et snot voor de ogen vliegen. :p Allemaal helmpje op, en compleet los gaan. Dat zou ik ook wel eens willen proberen. 8)

13. jacques

jacques Guest

Sweeeet! :lol:

Deel Deze Pagina