Gister kon ik het niet meer houden, heb op het buy knopje gedrukt! Waarschijnlijk aan het eind van de maand droog brood eten maar dat is minder erg dan nog een maand wachten met kopen De volgende onderdelen heb ik al liggen: Hobbywing 70A HV ESC Hobbywing 5A UBEC MKS DS9660 swash MKS DS 8910 Tail 4x 6S 3000mah 40C, 1x 6S 3000mah Nanotech, 1x 6S 2650mah Nanotech De Beastx wordt besteld zodra die weer beschikbaar zijn (ik zie op het forum ook een V-stabi 4.0 te koop, optie???) Ik heb alleen een vraag wat de HV esc en Ubec betreft. De MKS 8910 kan alleen op 4.8v, de esc en ubec kunnen op 5.2v....gaat dit problemen geven? Of moet er een regulator tussen? Of is het verstandiger om een andere ESC (LV) te kopen? Natuurlijk wil ik een Kontronik of CC maar.... Zodra de heli binnen is zal ik pics gaan plaatsen!
Hoi I B Aces, Proficiat met je aankoop, hier ga je geen spijt van hebben alleen je ESC is pure overkill, deze ESC wordt gebruikt op de 6HV die op 12S vliegt. Met de Hobbywing 60A Platinum (niet HV) zou het perfect werken en dit voor de zekerheid in combinatie met een externe BEC. De CC ICE 75 is natuurlijk ook perfect voor deze heli. Ik gebruik de SportBEC van Dimension Engineering kost een dollar of 30 en werkt perfect, bij deze BEC hoef je zelfs niks te solderen, gewoon inpluggen en vliegen Grtz, Dirk
Hey, Nou net maar de 60A ESC en de DE Sport BEC besteld. Bij de 60A ESC ook gelijk een Beast X besteld, was daar wel op voorraad! Nu begint the waiting game todat het binnen is.... Iemand nog een gloednieuwe 70A HV ESC met 5A UBEC kopen?
Iwan welkom to the Compass Family Veel plezier met afbouwen en natuurlijk zien we graag het resultaat! Gr Rogiƫr
Ongelofelijk!! De BeastX en de HW ESC zijn al binnen!! Moet een record zijn, Hong Kong --> Amersfoort in 2 dagen Nu nog wachten op de kit....het was toch the postman always rings twice...
Compass of Logo 500SE Binnenkort ga ik over tot de aanschaf van een 500 FBL Logo of Compass maar lees ook veel over die Compass als prima heli. Hoe zijn jullie ervaringen met de compass en welke adressen is deze heli te bestellen want ik zag dat rc heliparts geen FBL uitvoering heeft. Komt nog bij dat ik een lader heb die tot 6 cellen kan laden en ik wil die ook niet kwijt. Eventueel wil ik ook wel de 600 uitvoering kopen maar weet het nog niet dus misschien kunnen jullie raad geven want een 600 kun je geloof ik met 2 x 6 cellen vliegen. En kan ik FBL vliegen met 35mhz zender JR 10X. Wil een Beastx kopen.
@Wipo: De Logo 500 is geen 500 size, is 600 size. Ik kan alleen maar zeggen dat de Compass heel erg goed bevalt! Hij vliegt op 6s dus je lader zou het moeten kunnen. Of de Logo 500 op 12s (2x6) kan vliegen weet ik niet, de 6HV in ieder geval wel. Bij o.a. Rigidheli kun je biede Compass toestellen kopen in NL. Ik heb hem zelf bij RC711 vanuit China laten komen. De zender zou in principe moeten kunnen werken, ik neem aan dat je een standaard heli setting erop heb zitten. Groeten Iwan
wat is dan een logo 600? dit zijn de specificaties van de logo 500 Specifications: Rotor diameter: 1150 to 1190 mm Rotor blades: 500mm/520mm/550mm Gear ratio main rotor: 8.1 to 12.75; Mod. 0.7 Weight: 2.6 kg and up Battery: 6S Lipo cells 4000 mAh
uhm, een 700? Mikado gebruikt de lengte van de bladen voor de size. Atom 500 heeft standaard 430mm bladen, kan gestretched worden naar 515mm bladen. Maar geloof vooral mij niet, liever je grootste vriend: Google
hmm das dan raar gisteren nog bladen gehaald die waren toch echt 603mm voor een logo 600?? een logo 600se daar gebruik je 690 bladen op een logo 600 gebruik je 603 een logo 500se ook 603 en een logo 500 dus 500/520/550 en is dus maar een 550 size
Ik heb de atom net gestretched naar 550. Daar zitten 515mm bladen bij. Vliegt nu weer prima (gisteren maiden). Je moet met een atom prima uit de voeten kunnen. Vliegt strak, je hoeft eigenlijk niets te upgraden etc. Hooguit dus stretchen (na een flinke crash). Ik heb er de 60A ESC van align opzitten. Met een HW 5-7,5 a externe BEC. Zo'n sportbec zou het ook goed moeten doen. Wat ik wel heb verzwaard is de tailservo: nu fullsize align DS650, met 84,5mm KBDD tailblades. Heel erg strak. Je hoort de tailblades farten bij een plotselinge stop (bijv. na een piro). Geniet er gewoon van. Het is een beregoede heli.