Compressie motor te groot voor startbox.

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door MobFigure, 27 dec 2003.

1. MobFigure

MobFigure Guest

Hi y'all

Mijn serpent impulse pro is dus helemaal klaar nadat ik een servo probleem had wat nu opgelost is.
    Maar nu stuit ik op een ander probleem, ik was dus in volle paraatheid om hem te gaan starten en ik druk de auto op de startbox, krijg de startbox hem niet door de compressie heen!!
    De startbox is volledig opgeladen en zitten 2 3000mah accu's in.
    Heb iemand enige idee hoe ik dit op los, de smering in de motor is goed volgens mij (voelt erg vet aan)

IDEEEEN???

2. MeX101

MeX101 Guest

haha dat is me wat

Laatst bewerkt door een moderator: 8 okt 2008
  3. MobFigure

MobFigure Guest

zal wel normaal zijn, want ik weet niet wat de wot methode is.

4. Roelof

Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

Lid geworden:
    20 aug 2003
    Als het om een nieuwe motor gaat kan dat zeker wel kloppen met die kleine startkistjes....

Even de plug eruit en doorpompen zal al een beetje helpen. De plug 1 slag losschroeven en dan starten gaat vaak ook al werken.

Zorg wel dat het vliegwiel zo gepositioneerd wordt dat het op het startwiel een maximale aanloop neemt om hem door de compressie heen te slaan.

5. MobFigure

MobFigure Guest

na lang tobben komt hij eindelijk door de compressie heen, is de startbox op.
    Alles zit tegen

6. MeX101

MeX101 Guest

haha dat is me wat

Laatst bewerkt door een moderator: 8 okt 2008
  7. Roelof

Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

Lid geworden:
    20 aug 2003
    Er wordt daar gepraat over een Hudy bench, wat een speciaal tafeltje is waar de motor op geplaatst wordt en een propellor op geschroefd wordt. Die propellor is heel belangrijk, het is namelijk niet alleen voor een stukje koeling maar ook tegenkracht.
    Die tegenkracht heb je nodig anders krijgt de drijfstang hele rare krachten op zich en kan breken.

De meningen zijn verdeeld over die methode van indraaien. Waar de motor in de lengterichting van de auto zit zal de koeling met een propellor op het blok in de goede richting zijn maar voor motoren die overdwars in de auto zitten (zoals de serpents) creƫer je een verkeerde koeling op het blok met het indraaien.
    De koeling door rijwind/propellorwind geeft een warme en een koude kant en het hele blok zal er naar zetten.

Het vol gas indraaien is wel de juiste methode, gewoon goed vet zetten en het toerental en de temperatuur zal dan in beperkingen blijven.

Overigens praat Rody over 3 tankjes en hij is redelijk ingedraaid.... nou dus niet ! Dit is de methode voor als je een motor per race te verslijten hebt.

Je moet minimaal 1 liter rijk indraaien en tijdens het indraaien kan je wel de motor armer zetten maar na die ene liter mag die nog niet op scherp staan. Als je de motor langzaam inloopt zal je er langer plezier van hebben (zeker als je daarna met het rijden ook de motor na het starten opwarmt ipv direct vol gassen)

Gewoon de hoofdsproeier rijk zeten en rijden met die auto, is altijd nog het beste.

8. MobFigure

MobFigure Guest

Hij doet het!!!
    Omdat het zo een rot weer was hier, staan te tobben op het balkon met een paraplu.
    Omdat het zo nat was, niet gereden maar even vrij van de grond laten draaien, heel zachtjes.
    Stond heel erg rijk, tankje was zo leeg en gooide er erg veel uit bij de uitlaat.
    Maarja al met al ben erg happy nou :lol:
    EINDELIJK!

9. Anonymous

Anonymous Guest

Dat is mooi om te horen Mobfigure

10. Rick St.

Rick St. Guest

moo he dat geluid van een serpent :D bij mij kwam er trouwens ook heel erg veel prut uit...

Ricky

11. MobFigure

MobFigure Guest

ja echt heerlijk dat geluid, ik baalde als een stekker dat het zo nat was anders had ik heel dag weg geweest om lekker te gaan rijden.
    Maarja hij moet eerst ingereden worden, dus alles met beleid he!

Deel Deze Pagina