Ik kan een 2de hands compressor wiel kopen, zie plaatje: Maar ik zie dat er een soort "hapjes" uit zijn. Dit hoort toch niet? Ik kan de compressor overnemen voor 60 dollar, inc. verzendkosten. Als bonus zit er een CD bij van de KJ66 bouwplannen en onderdelen in 3D (Catia). Is het aan te raden om deze compressor te kopen? Graag advies van jullie weledelgesteldeturbineexperts
Bedankt heren, voor je supersnelle reactie Als dat inderdaad "balanceer hapjes" zijn, dan lijkt me dit geen slechte deal...
hmm ja, nu je het zegt... kan ook optisch bedrog zijn vanuit deze hoek gezien? 60USD (43EUR) is natuurlijk ook wel wat aan de goedkope kant voor een compressor, er moest haast wel een addertje onder het gras zitten
Nee hoor niets aan de hand. Dit komt omdat het een lange compressor is , de schoep is lang en draaid een scherpe bocht. Leg je hem schuin dan zie je dat. Koop maar gewoon ,en als ie rotzooi levert , laat het maar weten ,ik ken hem , dan krijgt ie ruzie , maar dat zal ie niet doen hoor. Succes,
als je regelmatig op ebay kijkt zie je ze ook vanaf 1 euro, en gaan dan voor een paar euro weg. Tekeningen zijn makkelijk aan te komen.
Bedankt voor de reacties! Heb er 2 besteld, we zullen zien De verkoper heeft mij verzekerd dat ze nieuw zijn. De eerste onderdelen van mijn aanstaande zelfbouw KJ66 zijn dus onderweg!!!!
Das mooi Jeroen,maar hou er wel rekening mee dat het wiel en heel ander karakter heeft dan het orginele kkk 2038 wat standaard in de kj thuis hoort. Als je de tekeningen thuis hebt , laat ze dan even zien met een pb. Dan kan ik zeggen of het allemaal wel gaat werken. Je kan bij hem ook komplete turbines kopen ,en in kit vorm ,maar hij heeft ook behoorlijke fouten gemaakt ,dus even opletten. Mvg, Martin.
hmmm dat is niet zulk goed nieuws... maar bedankt voor de aanwijzing. Op wat voor manier heeft de compressor een ander karakter?
daar hoef je niet van te schrikken hoor Jeroen,maar de schoepen op deze compressor die jij dus besteld hebt staan iets anders, en als ik de randhoogte zo bekijk zal het enkel maar sterker worden dan de standaard compressor. Maar , en dat bedoel ik , mischien moet de ngv meer open omdat de compressor meer luchtopbrengst heeft of moeten er gaten in de verbrandingskamer groter of kleiner om hem goed te laten lopen. Maar dat maakt niet , kun je mooi een beetje leren hoe zo,n motortje werkt, vergeet je nooit meer. Doe je best zou ik zeggen , en ik zie je nog wel een keer , kom nog wel een keer naar de Goudse toe. Mvg, Martin.
Gelukkig Misschien vindt je dit draadje dan ook wel interessant <klik> Zoals in dat draadje te zien is ben ik al aan het zoeken gegaan naar een geschikte diff.
Ja , dat heb ik al gezien , maar ik weet niet waar je beter mee bent. Mijn mening is ,bouw eerst de orginele, dat loopt ook als een speer. Heb je eenmaal het motortje draaiend , dan kun je eens kijken of je hem mischien nog beter kan maken. Ik zelf ben ook met de vortex diffusor aan de gang gegaan , en ik hen hier van verschillende motoren ontwikkeld of de gehele wereld'. Maar toch blijft die vortex diff een moeilijk ding. Zo heb ik al vernomen uit Mexico ,dat de motor het slechter doet met exteem warm weer dan met een normale diff , maar met kouder weer is er weer niets beter dan die vortex. En in de USA heb ik een motor lopen die met een normale dffusor is uitgerust maar die heb ik smaller gemaakt , dat de lucht wat schuiner de kamer in komt, en daar het ik met zowel koud als extreem warm niks als goede berichten over gehad , zelfs bijna 9 kg uit een standaard motor. Dus ja , je kan het proberen ,maar de hoeken van de wiggen ,en de ruimte ertussen ,zijn zo vreselijk belangrijk , en daar kom je enkel maar achter door te proberen, maar dan moet de rest van de motor wel goed functioneren , anders kom je er nooit uit. Als je er niet uitkomt ik wil je wel helpen hoor , vind ik altijd wel leuk zo,n dingetje tussen door. Mvg, Martin.
Bedankt voor het aanbod! Super! Ik was eerst ook van plan om voor de "standaard" diff te gaan, maar die vortex diff (zoals het blijkbaar heet ) is makkelijker te maken dus vandaar dat ik die weg zou willen inslaan. Ik zal de reactie van Gerald eens afwachten, het is zijn ontwerp. Misschien dat hij uiteindelijk een "final" ontwerp heeft gemaakt welke ik wellicht kan/mag namaken.
Compressors binnen! Vandaag de compressors opgehaald op het postkantoor. Zaten heel keurig verpakt in een hoop schuim. Prima. Maar.... 1 van de 2 compressor wielen heeft een duidelijke beschadiging. Zie foto's: Ik heb de verkoper (March-labs) zojuist een mail gestuurd met deze foto's. Eens kijken hoe hij hierop reageert. De andere compressor is onbeschadigd, maar heeft wel een aantal plekken waar materiaal is weggenomen om te balanceren: Het ziet er niet echt "fris" uit zo vindt ik, maar als het geen kwaad kan vindt ik het allemaal prima. De "golving" van de schoepen lijken mij wat minder dan wat ik op andere afbeeldingen heb gezien, maar ik kan me ook vergissen natuurlijk. Misschien dat iemand aan de hand van de foto's hierover iets kan zeggen?