compressor voor airbrush

Misschien is deze vraag al eens gesteld maar ik vind ze niet direct terug.
Ik heb onlangs een airbrush pistool gekocht in een modelbouwwinkel. Ik heb wel vergeten te vragen welke compressor ik hiervoor kan of moet gebruiken. Dus stel ik de vraag hier maar even.
Ik heb thuis wel een "grote" standaard compressor uit een doe het zelf zaak. Zo'n drukvat van een aantal liter waar je maximaal 9 bar uit kan halen. Uiteraard zal je waarschijnllijk wel maar ongeveer 1 bar mogen gebruiken maar is zo'n compressor wel geschikt voor een modelbouwairbrush of heb je een speciale nodig (zo'n mini electrische?).

die kun je goed gebruiken hoor!
je moet er dan wel een vocht/olie afscheider op zetten en een drukregelaar.
ik zelf spuit meestal op 2 bar.

remie zei:
die kun je goed gebruiken hoor!
je moet er dan wel een vocht/olie afscheider op zetten en een drukregelaar.
ik zelf spuit meestal op 2 bar.

Een drukregelaar zit op de compressor die ik heb. Regelbaar van 1 tot 9 bar.
Een vocht/olie afscheider? Is dit iets die appart op de compressor moet zitten? Of iets die op het airbrushpistool zit?

Zo'n olie afscheider zit er standaard niet altijd op, soms zit er zelfs een olie nevelaar op een compressor doe dient er dan voor om je luchtgereedschap te smeren.

Maar aangezien er in je compressor olie zit komt er ook altijd olie als nevel in je luchtslang terecht, met lucht gereedschap is dat zelfs handig maar tijdens het spuiten kan je absoluut geen olie gebruiken, dus zeker aan te bevelen om die ergens tussen de compressor en spuit te monteren

Bij Goudse IJzerwaren zou ik ongeveer 50 euro kwijt zijn. (Parker drukregelaar).

Bij Cranenbroek (.nl) schijnen er regelaars te liggen voor 25 euro. (Chinees merk)

Kijk anders ook even op www.airbrushforum.nl

Back