Een schip zo rank van lijn, en zoveel "versleept" is heengegaan. Een schip zovaak nagebouwd, mischien nog wel meer dan de "Dusseldorf", en zelfs buiten onze landsgrenzen, is niet meer. En op dit forum lees ik er toch niets over. ik heb het over de "Happy Hunter" (Smit Hunter). Mij bereikte het bericht dat ze al compleet in rook is opgegaan, zonder ook maar een kadertje in de krant of een bericht op de campingzender SBS6. Waarom!!!!! :cry: Alle "Hunter-bouwers" verenigt u en biedt hier de laatste eer aan een volwaardige zeesleper. Ze zal voor altijd (of in iedergeval de tijd dat ik nog aan haar aan het bouwen ben) een plek in mijn hart houden. Zo dit moest ik ff kwijt. Met een traan op mijn linkerwang groet ik u, Luit Slopsema
op dit forum lees ik er niets over.... Jij bent de eerste die het meldt hier! Dat is inderdaad triest nieuws... jammer... Robert
http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=2575 http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=4904 Het is verschrikelijk triest als een, om het het welk, roemrucht schip een roemloos einde krijgt. Zelf ben ik stapelverzot op de Holland (ex Doeksen). Toen deze het einde van haar carriere naderde gingen er stemmen op onder haar voormalige bemanning om er op volle zee de "stop uit te trekken". Dat vonden zij een passender einde dan sloop. Gelukkig is er een stichting in het leven geroepen die zich tot doel heeft gesteld het schip van alle Rijkswaterstaat troep te ontdoen en het schip in de oorspronkelijke staat terug te brengen. Ik voel met je mee en sterkte met je verlies :cry:
Volgens de laatste berichten heeft Smit de sloperij opdracht gegeven tot "directe sloop". Zal wel betekenen dat het complete bedrijf met snijbranders en flexen in de weer is geweest om dit klusje zo snel mogelijk te klaren. Het is en blijft SHIT, had graag nog een paar fotootjes willen nemen. :!: Aan alles komt een eind, behalve aan een cirkel :!:
Kijk ook eens op de site www.tugphotos.co.uk Hierop is een a/z list met veel slepers o/a enkele Smit typen. Verder is er bij het hoofdstuk LINKS een site: Gezien tussen Hoek en Stad waar ook veel op staat. De laatste reis van de Smit Hunter ben ik daar ook tegengekomen.(als ik mij niet vergis) In ieder geval is er genoeg te vinden. Ik heb nog even op de site gekeken en daar staat hij inderdaad op. Onderin de onderwerpenlijst bij "toegezonden foto's" Groetjes Hans.
voor de mensen die het nog willen weten de happy hunter ligt in s'gravendeel bijeen sloop werf misschien kun je daar heen een paar foto's maken het is dan wel van een verwoeste happy hunter maar toch dan ggat het nog om het idee groeten taco
De Smit Hunter is op 29 juni 2003 tijdens een dokbeurt in Pernis in de brand gevlogen. Dit was toen uitgebreid op het nieuws o.a. bij rtl4 Daar het schip verder geen echt historische waarde heeft is er geen reddingspoging gedaan vanuit de sleepvaarthobbyhoek. ciao, Ronald
dit is al eens eerder langsgekomen op het forum hoor . Ben al weer een aantal weken niet op bezoek geweest hier maar kan het me wel goed herrineren . He is echte wel heel jammer dat er zo'n populair schip is opgegaan in rook :cry:. Sterkte iedereen Chris