hallo, Het virus schijnt toegeslagen te hebben nog een airwolf romp ;-) Het moest er een keer van komen , vaak naar gekeken en nu toch maar de knoop doorgehakt. Het is een airwolf (van Align ) romp geworden die ik verder schoon afbouw dus zonder geweren en ander spul. De romp komt om de Trex 500 te zitten , de Protos blijft dan de 'gewone' vlieg heli. Donderdag even wat hardware gehaald voor het vast zetten van de TT, de schroeven waren te lang door het wegvallen van de staart vin. (Nee inkorten had geen zin omdat er maar voor een deel schroefdraad op zat). Ik heb besloten om de Helicommand rigid maar in de romp te bouwen deze heb ik toch over, ga ik deze zomer wat spullen halen om de flybar eraf te halen dan wordt tie past echt mooi. Hiervoor moet ik nog even wachten op een verleng kabel omdat ik van plan ben (en daar heb ik meerdere voorbeelden van gezien ) om het voorin te zetten echter dan kom ik niet meer bij de ontvanger uit. Even uit hout een wigje maken om de helicommand haaks op de heli te monteren. Voor het landing gestel heb ik al uitgevonden hoe je met de T12 mooi langzaam een servo kunt bewegen (plus een snelle knop voor noodgevallen) , Oh ja hier ook niet vergeten een klein verleng kabel te halen dan wordt de montage allemaal wat eenvoudiger zonder de ontvanger op een vreemde plek naar de motor te plaatsen dat lijkt me niet z'n goed plan. Ben al wezen prutsen met het intrekbaar landinggestel om alle wieltjes netjes gelijk te krijgen , dat is inmiddels goed gelukt. Binnen kort wat foto's
Sorry, Net zoals het 250 project, deze gaat ook verder. Ik zal binnen kort weer wat foto's toevoegen daar moet ik weer even voor gaan zitten. Word zeker vervolgt.
Een beetje verkeerd en omgekeerd "bouwverslagje" maar ik heb alvast wel foto's van het eindresultaat Ik zal nog wat meer details aandragen ; Het meeste gepruts was het landing gestel , volgens handleiding in elkaar gezet en daarna afstellen zodat alle wielen exact gelijk gaan , hier zit eigenlijk de meeste tijd in. Zoals gezegt de geweren etc heb ik niet gemonteerd, net zoals de raketten die je onder kunt vastschroefen. De kappen aan de zijkant vast gezet met (stevig) dubbelzijdig tape. Een nieuwe schroef in de staart gezet (zie post 1) en het geheel , zonder eindstuk (lang leven de TT) in de romp geschoven, de blokjes onder de montage punten gezet (met zeer veel geduld zaklamp en lange schroeven draaier) waar het normale landings gestel aan vast zat. Met de bijgeleverde schroeven plus van ringen (niet in de verpakking) het trex 500 mechaniek vast gezet. Het eindstuk van de staart weer gemonteerd en de kunststof ring wat gemodifiseerd die te staart klemt tussen de romp. Eindkapje van de romp erop met 3 (te) kleine schroeven. Het voor raam heb ik vast gezet met zwart dubbelzijdig tape wat ik eerst in dunne reepjes het geknipt. Knoeien met lijm zag ik niet zo erg zitten. Raam zit perfect, tape valt precies in de verlaging in de romp (wel zwarte gebruiken) Het binnen stuk met montage van de Helicommander (rigid, hij moet nog een keer flybarless gemaakt worden ) zal ik nog wel even op foto zetten dus wordt vervolgt.
Maiden Zo vandaag de maiden Moeten nog wat kleine zaken afgesteld worden , echter dit was de eerste vlucht na de ombouw.
, ja hij doet het en de wieltjes ook , alleen bleek de keuze van de schakelaar (althans de plaats ervan) niet erg handig te zijn. Maar ik heb hem weer gevonden en hij is weer veilig op zijn wieltjes terug gekomen. Wordt aan gewerkt binnen kort meer.
dat was bij wijze van spreken, maar ik heb er 's avonds wel een biertje op gedronken :-D. Het was wel even spannend of alles goed ingesteld was ( met name de helicommander die de mix van de tuimelschijf nu regeld) maar ja het is natuurlijk altijd maar af wachten. Wel moet de tuimelschijf nog even beter afgesteld worden , door de installatie en het hier en daar reversen van de servo's staat het niet helemaal goed meer, terwijl de heli op de staart wat zwaar is wil die er graag (vooruit) vandoor.
Oke ik wist niet dat die dat ook verkopen ga ik ook eens kijken voor de mijne. Zit er ook een degelijk retract systeem bij.
Remco heeft inmiddels ook de 450-size van deze romp te koop zag ik laatst. Heb zelf ook 1 450-size van Align (moet hem nog inbouwen), retracts lijken redelijk. Helemaal in vergelijking met de houten delen van de HeliArtist Versie. HeliArtist had altijd een CNC retract systeem los te koop maar deze is helaas niet meer te krijgen. Groet, Christian