Corby Starlet voor een Typhoon 29

Discussie in 'Vliegende schaalmodellen' gestart door Ton van Munsteren, 11 mrt 2006.

1. Ton van Munsteren

Ton van Munsteren PH-SAM Forum veteraan

Lid geworden:
    31 aug 2002
    Corby Starlet van RBCKITS

Ben weer helemaal in de wolken :lol:

Wat vinden jullie van mijn nieuw ontwerp voor RBC het is een Corby Starlet en is ontworpen met een Typhoon 29 motor op 3 of 4 lipo cellen.

Moet em zelf nog bouwen ben namelijk nog met de YAK 15 in het schaalforum bezig, die eerst de lucht in moet voordat de Corby aan de beurt is.

Rob (Mr.RBC) was zelf al begonnen te plakken aan een eigen protomodel die al na twee weken in de lucht hing en zo goed vloog dat er nu al een kit van is.

Kijk ook even op de RBC site voor een filmpje en laat even weten wat je ervan vind.

Ton

Laatst bewerkt: 20 jun 2008
  2. ZamBeZi

ZamBeZi

Lid geworden:
    30 aug 2005
    mooi kistje; mooi filmpje ook
    errrrrg mooi vliegbeeld

opname bij de GMVC???
    'ben daar aspirant lid, dus zal daar komend seizoen ook wel eens rondhobbelen

3. Ton van Munsteren

Lid geworden:
    31 aug 2002
    Dank je en ja de lokatie is het veld van de GMVC.

Als je daar ook lid van bent, zul je de Corby zeker regelmatig zien vliegen evenals alle andere RBC modellen.

Ton

4. frodo

frodo

Lid geworden:
    31 jan 2004
    Erg mooi toestel, Ton !!
    Wat voor vliegtijden haal je met die 3200 lipo's ?

5. Ton van Munsteren

Lid geworden:
    31 aug 2002
    frodo,

Dank je :wink:

De vliegtijden zijn een beetje afhankelijk van de manier van vliegen maar zullen gemiddeld tussen de 6-8 min liggen.

Ton

6. Emile

Emile

Lid geworden:
    28 okt 2002
    Hey Ton,

Super geslaagd project proficiat! :)

Eindelijk weer eens een electro toestel MET wielen. Voor slechts 3 cellen vliegt ie echt super, hij kwam ook zo los (en dat op jullie veld ... ehum). :lol:

Ennuh, wat is je nieuwe project? :roll:

Tot gauw,
    Emile 8)

7. mao

mao

Lid geworden:
    31 okt 2003
    Ha Emile leefje nog?
    Corby vliegt inderdaad erg mooie Rob heeft er zondag nog mee gevlogen , is er ook mee in zijn nopjes , binnen kort te leveren als bouwpakket.
    Nog wat nieuws onder de zon Emiel ? bv f16? Hou je 6 mei vrij om ook naar de fly-in van Boskoop te komen je aanwezigheid word op prijs gesteld. :D
    Gr. Alexander

8. Emile

Emile

Lid geworden:
    28 okt 2002
    Ik heb tegenwoordig een drukke baan en een dochter, dus ben niet meer ZO aktief als eerst ... JA ... ik leef:wink:

F16 nieuws:
    Prototype nr 1 is afgelopen zondag na ontvanger/regelaar (bec) uitval de grond in geboord (alles kaduuk).
    Prototype nr 2 gaat komend weekend de lucht in, deze is voor het eerst voll gfk.
    Prototype nr 3 (mijn demo f16) begin ik volgende week aan.

Voor mij staat deze week het finishen van de Aeronaut Rafale (2x 90mm) op de agenda.

:offtopic:

Ik ben 6 mei natuurlijk van de partij, "wie immer" ... :wink:

Grtz,
    Emile 8)

9. Ton van Munsteren

Lid geworden:
    31 aug 2002
    Hoi Emile,

Dank je, ben zelf ook zeker dik tevreden over de vliegeigenschappen en dat op maar 3 cellen hoewel 4 cellen ook leuk is.

Starten op wieltjes is zeker veel leuker dan dat afvuren met een lijn :p en dat gaat stukken gemakkelijker met het propje op de neus dan weggestopt in een tunnel.

Hoop dan ook dat een grondstart gaat lukken met mijn nieuw project de YAK15.

OEJA een Rafale met 2x 90mm is ook mooi laat eens wat plaatjes zien, neem wel aan dat er retracts in zitten.

Succes met F16 Prototype nr. 2

Ton

10. Emile

Emile

Lid geworden:
    28 okt 2002
    Ha Ton,

Ik zal deze topic niet gaan vervuilen met Rafale foto's, maar er zitten geen retracts in mijn Rafale.

Link naar Foto van mijn Rafale en die van Pascal op 2x Minifan.
    Foto van mijn Rafale en die van Pascal op 2x Minifan

Ik heb deze Rafale overgenomen van iemand uit Groenlo, die had hem al ruim een jaar te koop staan. Hij had hem "bijna" vliegklaar, ik heb echter toch nog wat aanpassingen moeten doen ivm lipolisering. Hopenlijk komend weekend de maiden.

Er zit 2x 90mm JéPé Spiderfan 3W in met een 6s2p Kokam 3200 pakket (lekker zwaar 1,2 kg accu ... wordt tzt nog wel verbeterd). Van de andere kant heb ik waarschijnlijk een LANGE vliegduur. :)

Ow ja, die Yak15 thread heb ik RC-Groups al gezien ... JOEKEL! :p

Grtz,
    Emile 8)

11. Ton van Munsteren

Lid geworden:
    31 aug 2002
    Emile,

Zie het niet als vervuilen 8) hoe meer plaatjes des te beter, mooie kist de Rafale worden ze alletwee ingevlogen.

Maar even eerlijk :oops: geen retract dat kan echt niet hoor :p .

WOOOO 2x 90mm dat is maarliefst 3KW daar moet je flinke gaten mee in de lucht kunnen boren 8) heb je al een RC-GROUP 3KW vermelding en stikkers.

Wat de YAK betreft dat gaat lekker en ben al wat verder dan de plaatjes, is eigenlijk houtbouw klaar en zal dan ook zeker deze maand nog de maiden krijgen.

Ton

12. Emile

Emile

Lid geworden:
    28 okt 2002
    Ton,

Die van Pascal met 2x minifan vliegt al ruim een maand, die van mij hopenlijk dit weekend. Ik heb vanavond de thrustpijpen gemaakt en erin gebouwd. Nu dus alleen nog de rolroeren monteren en de starthaak + dolly aanpassen. Het schiet op ... :p

Maar euh ... mijn 2x 90mm is geen 3KW hoor, 3W staat voor 3Winder motor. De motoren draaien op 6s bij maximaal ongeveer 35+ Amps. Met andere woorden ik denk dat ik in totaal eerder rond de 1,5 KW vermogen heb. :wink:

Het spuitwerk (en kleurenschema) is niet mijn werk, hij was al zover afgebouwd. Ik heb een tijd geleden wat met photoshop zitten klooien om te kijken of er toch nog iets leuks van kan maken. Grote kans dat ik tzt de verf eraf ga halen en hem weer helemaal anders ga spuiten. Maargoed eerst eens invliegen en kijken of zo'n E-jet mij bevalt, anders gaat ie in de verkoop ...

2x JéPé Spiderfan 3W en regelaar inbouw

Rafale na effe wat Photoshoppuh

Grtz,
    Emile 8)

13. Phoenix

Phoenix Guest

Even terugkomend op de topic:

ik ben onlangs jarig geweest dus weer wat geld in de modelbouwpot en ik wilde voor de afwisseling wel eens wat anders dan een warbird .... met andere woorden... ik heb zojuist een Corby Starlet besteld bij Rob :!:

Leuke/maffe kist en een erg complete kit! Makkelijker af te werken dan een warbird en grappig dat ie ondanks de bescheiden span van het gras af kan starten. Enne dat maffe is goed bedoeld hoor Ton :lol: .

Wellicht tzt een bouwverslag, tenzij Ton mij voor is natuurlijk :wink: Zou op zich wel handig zijn kan ik de kunst bij hem afkijken. Wordt vervolgd...

14. Ton van Munsteren

Lid geworden:
    31 aug 2002
    Phoenix,

Van Harte gefeliciteerd en duidelijk weer een jaar wijzer geworden :wink:

Prima keuze is echt een schatje en vliegt echt super.

Een grondstart maakt het toch allemaal veel leuker

Ben blij dat je over de kit tevreden bent.

De Corby Starlet is een Homebuild die al heel wat jaren rondvliegt en natuurlijk heel iets anders is dan een Warbird.

Maar vergeet niet dat ook dit een schaalmodel is en dat je daar nog heeeeeeeeel veeeeel tijd in kunt steken.

Hoeft natuurlijk niet want het model van Rob is met folie gedaan en met die kleuren is het een perfecte kist om lekker mee rond te fladderen.

Het leuke van alles is dat de eigenaar van dit toestel het model van Rob op het filmpje heeft zien vliegen en direct een mailtje naar Rob heeft gestuurd.
    Hij vertelde dat hij jaren geleden de Starlet gebouwd heeft en dat zijn zoon toen 10 jaar oud was.
    Grappig is dat de kist nog steeds in zijn bezit is en dat ook zijn zoon er nu mee vliegt.

En zo vliegen er nog veel meer Corby Starlet's rond kijk maar even op airliner.net daar staan nog meer leuke uitvoeringen.

Ton

15. Ton van Munsteren

Lid geworden:
    31 aug 2002
    Deze post is een beetje vergeten geraakt omdat ik het een en ander in de post van de Corby van bij Phoenix heb geplaatst.

Jammer maar hij is voor zover ik weet gestopt met vliegen en ga hier maar even opnieuw beginnen.

Heb tenslotte niet voor niets veel plaatjes geschoten.

Zo moet tie eruit gaan zien maar laten we bij het begin beginnen.

Ton

Laatst bewerkt: 19 jun 2008
  16. Erik v. Schaik

Erik v. Schaik

Lid geworden:
    22 dec 2003
    WOW! alleen nog de rolroeren en dan ben je klaar!

17. Ton van Munsteren

Lid geworden:
    31 aug 2002
    :rainbow1: Is mooi geworden he was wel veel werk maar zeker waard.

Ton

18. WV

WV verslagschrijvers

Lid geworden:
    3 okt 2003
    Ik vond het al zolang stil vwb Ton's bouwprojecten.

19. rafgol

rafgol

Lid geworden:
    21 dec 2005
    Mooi project Ton, lijkt me een heel leuk "zondagsvliegtuigje".:p:thumbsup:

20. Ton van Munsteren

Lid geworden:
    31 aug 2002
    Laten we maar eens beginnetje maken met wat plaatjes.

Stabilo en Kielvlak met profiel is toch leuker dan een plank.

Hoogte en Richtingsroer altijd leuk als je het ontwerpt en het ook nog eens past.

Zo hier stoppen we effe maar wees gerust heb er nog wel een paar.

Ton

Deel Deze Pagina