Dit is al weer mijn 6e P47. Die van topflite vliegen lekker zowel de gewone en de giant scale. Die van HET en Graupner ook. Nu deze CY Model P 47 (ARF voor wat het waard is) vliegklaar gemaakt. En ik moet zeggen, het kissie vliegt heerlijk, een echt allemans vriendje. Natuurlijk wel de rompspanten, vleugelribben e.d. nagelopen en versterkt/aangepast. Deze kist tussendoor aangeschaft om de 2e penta 5 cil 102cc van Dick v d Veldt op te zetten, motor paste net …….. niet onder de cowl en moest er een spie in verlijmen om de cowl van 26 cm naar 26,5 cm te vergroten. Je ziet er weinig van gelukkig. Inmiddels al weer 20 liter weggestookt met de 2e penta, gebruik zo’n 500cc methanol in 12 a 14 minuten. 40 vluchten dus al weer, wat draaien die motortjes van Dick toch heerlijk, effe primen 1 tik en lopen. Maar deze CY Model kist vliegt met een 60 cc Saito ook al prima aangezien ik met de penta 102 amper boven 2/3 gas vlieg. Intussen verder bouwen aan de 1/5 F7F Tigercat waar 2 van die penta’s 102 op komen, zwaar overpowerd maar passen perfect op de Tigercat wat gewicht en grootte betreft. Pak deze kist vaak mee want hij vliegt echt heerlijk, eigenlijk net als mijn 1/4 FW190 met dezelfde motor als op de P47. Met dank aan Jan den Hartog voor de aireal foto’s afgelopen weekend bij het feest van de 50
Kissie heeft afgelopen weekend weer z’n best gedaan. Wat blijft die radiaal motor van Dick vd Veldt toch mooi lopen. Met grote dank aan Jan den Hartog voor de plaatjes.
De motoren van Dick lopen heerlijk, ik heb zelf 3 Penta's maar dan de 54 cc. 2 gemonteerd op 2 1/5 Corsair en eentje voorlopig als reserve want gezien de gezondheid momenteel van Dick zullen er geen motoren meer worden gemaakt. Ook hier bij de 1e start beetje primen tik tegen de prop en lopen en eenmaal afgesteld of het nou buiten heet ,warm of houd is ik hoef de sproeiernaald(en) niet meer te verstellen.