Beste allemaal. Ik heb het voor elkaar.. na 3 ellendige weken wilde ik maar weer eens mijn quad uitproberen. DENG!! Lomp als ik ben stoot ik tegen de antenne van mijn immersionrc 600 mw zender. Connector afgebroken. Is dit nog te herstellen? Zoja. Welke connector is het? En is hij te krijgen in een 90° bocht? En dan nog waar?? Wheeeelp!!!!
Tonny, Dat is een sma connector, te krijgen op eBay vanaf ongeveer 1 dollar. Zoek b.v. maar eens op "sma female pcb" op eBay. Je hebt ze voor verschillende printplaat diktes, dus even oppassen welke je bestelt. Martin
Als ie niet heeft aangestaan terwij het gebeurde of sinds het gebeurd is is dat prima te herstellen. Als je een beetje kunt solderen moet dat prima te doen zijn. Evt. kun je het door iemand laten doen. De stekker die Martin noemt moet je inderdaad naar zoeken. Inderdaad even kijken welke dikte. Let wel dat je een SMA en GEEN RP-SMA bestelt, een RP-SMA heeft het pinnetje aan de andere kant en zal dus niet passen. Overigens kun je ze ook met een 90 graden bocht krijgen:
Als de sporen nog op de print zitten wel, meestal trek je bij zoiets de sporen ook van de prunt... Maar zal zeker proberen, stuk is die nu toch al
Op de bovenste foto is te zien dat beide printeilanden er af zijn. Op de onderste foto is te zien dat het onderste eiland ook weg is. Je hebt dus alleen een aarde poot en de antenne aansluiting nog over om de connector vast te zetten. Da's nie veel. Als alles netjes gesoldeerd is kan je alles goed schoonmaken en met Epoxy lijm insmeren. Zo krijg je nog wat extra stevigheid. Toch zal het een zwakke plek blijven.
Een aarde & antenne aansluiting is gelukkig wel voldoende om 'm werkend te krijgen Maar inderdaad, wel even wat expoxy of hot-glue erop voor de stevigheid, anders is ie zo weer kaput! Indien mogelijk dusdanig bevestigen dat de krachten niet op de connector komen maar ergens op de coax kabel oid