DC voeding op Robbe duo power 8504 AC/DC lader?

ruudxd

Forum veteraan
Hallo,

Ik heb een vraag over mijn lader.
Het is een Robbe Dou Power 8S EQ BID 8504 lader.
De lader kan 135 Watt geven, alleen is dat op 12V ( dus DC ) en ik laad een 5S 5A pakket op 230V en dan kan hij " maar " 90 Watt geven.
Daardoor kan hij niet laden met het amperage waar ik mee wil laden ( +- 4 Ampere ).
Ik heb gelezen dat dit door het aantal Watt komt.

Nou is mijn vraag: kan ik op de 12V ingang ( met krodillenklemmen ) een 12 V voeding aansluiten die weer in het stopcontact kan?
Zodat ik wel gewoon kan laden op 220 ( wat ik makkelijker vindt ) en hij toch sneller mijn pakket vol krijgt?
Of is dit de moeite/kosten niet waard en zou ik beter direct voor zoiets kunnen gaan en er dan een bijpassende voeding ( iemand tips ) kopen?
Want een 12V ( 1/1 auto accu? ) kopen neemt weer meer plek in en daar moet ik dan ook weer een lader voor kopen en ik heb momenteel niet zo veel geld.
Of heeft iemand anders nog tips of zelf een goede lader liggen met +- 125 Watt?

Alvast bedankt voor de uitleg,

Ruud

Uiteraard kan de lader worden aangesloten op een gestabiliseerde voeding. Deze moet dan wel meer dan 135 Watt kunnen leveren. In het programma van Robbe is dit een voeding van 165 Watt:

Schaltnetzteil SPS 230V 12A.

Uiteraard leveren ook allerlei andere fabrikanten gestabiliseerde voedingen en is er hier op het forum een uitgebreid draadje, dat gaat over het zelf ombouwen van oude pc-voedingen.

De lader in de link, waarnaar je verwijst, heeft geen ingebouwde netvoeding. Deze moet dus ook uit een gestabiliseerde voeding of een auto accu worden gevoed.

Hallo,

Oké, bedankt voor de opmerking.
De lader in de link zou dus minimaal een 13V 250Watt voeding moeten hebben?

Groeten,

Ruud

Je kan ook eens kijken bij een fusion 200watt power supply. Ik gebruik degene die niet beschikt over een schermpje, deze heeft alleen een LED. Ben zeer tevereden over die voeding klein en compact dus makkelijk om te vervoeren.

ps het is een 13,8volt gestabaliseerde voeding, 15amp.

Laatst bewerkt door een moderator:
Back