zo dit is hem zo als je zie is nog een pak werk om hem af te maken er zitten een boel spullen bij ik denk dat er zo ongeveer alles bij zit, behalve een landings gestel en de demper
ah joh alles in een grote doos, tube superlijm erbij, doos dicht, paar keer schudden.. kloar Maar ziet er goed uit. Wel mooi dat je 'm helemaal zelf moet bouwen, dat heeft voor- en nadelen, maar het voordeel is toch wel dat je alles kunt doen zoals jij het wilt. Nadeel is natuurlijk dat je 'm echt helemaal zelf moet trimmen, maar dat zal wel goedkomen. Als je goed doorbouwt, moet vlissingen toch te doen zijn. Gewoon 2 weekenden fulltime bouwen en zorgen dat je alles wat je nodig hebt bij de hand hebt, dan moet je toch een heel eind zijn?
@Hezik; al zelf beginnen bouwen aan een glasromp en styro kernen? Op 2 weekends maak je de vleugels nog maar met moeite af... Als je dat degelijk wil bouwen ben je enkele maanden (2 of meer) kwijt, indien je iedere avond bouwt. Vleugels indekken, staart indekken, dan alle boorden afwerken, dan alles schaven/schuren, ailerons uithalen, ailerons bouwen, servo's plaatsen, vleugels tegen elkaar zetten, glassen, schuren, opnieuw lamineren, schuren, bespannen, servo's er weer in,.................. En dan heb je enkel de vleugel.Als je dit op die 2 weekends gedaan krijgt, ben je heel goed aan het doorwerken! Zijn dat rompen gemaakt door een hobbyist, of is het van een echt merk?
Eh, de basis van mijn Cessna is, inclusief beplanking, welbeschouwd, in iets van 50 uur gebouwd. Dat is dus een houtbouw 2m kist vanaf niets min of meer en tot aan 'geen bespanning'. Hoe dan ook, je hebt geen haast, komt wel goed.. toch denk ik dat vlissingen echt wel te halen moet zijn..
Hoi Bert, je gaat die kist toch zeker wel invliegen op de trainingsdag (7 juli)? Nee hoor, onzin natuurlijk. Bij een F3A kist moet je alles goed uitlijnen, de afwerking gaat veel tijd in zitten, daarom zul je de wedstrijd in Vlissingen ook niet redden. Gewoon rustig aan beginnen. groeten van Erik
Bij nader inzien.. nee je gaat vlissingen nooit redden, niet doen, ook niet proberen.. komt mij alleen maar beter uit
het is ook geen doel om vlissingen te halen. ik begin er aan en zie wel waneer hij af is. ik heb totaal geen ervaring met piepschuim vleugels laat staan met een glasvezel romp. ik zal nog hulp zat nodig hebben om hem uberhout af te krijgen. en er komt nog eens bij, hij moet goed zijn, ze zijn veelste duur om te verprutsen.
[quote="diablotinxlpilot] Zijn dat rompen gemaakt door een hobbyist, of is het van een echt merk?[/quote] ik zou het echt niet weten of het een hobbyist is, maar hij komt bij frank van leeuwen vandaan
Mooi! Wat zijn de maten? En welke motor komt erin? Ik zou het gewoon rustig aan doen, je hem nauwkeurig in elkaar zetten en de kist een mooi kleurenschema geven. Invliegen en trimmen kostte mij meer dan 30 vluchten voordat ik mijn huidige kist echt helemaal goed had. Een hele goede bouw beschrijving van een F3A kist ben ik hier tegengekomen: LINK Gaat over een ZN Line Enigma, maar de technieken kun je bij elke kist (ook houtbouw) toepassen. Werkelijk geniaal en heeft mij erg geholpen bij de bouw van mijn Sombrero. Hopelijk heb je er iets aan. Succes! Hans
1.96 maal 1.96 met een 160 fx met een hatori demper even snel naar je link gekeken ze lijken erg veel op elkaar ga er zeker gebruik van maken
Hoeist Bert? Het weer is ruk, dus je bent druk aan het bouwen, neem ik aan.. al vorderingen? (hezik = het vliegtuig-bouw-oppep-team)
ik ben nu bezig eerst m'n hog bipe af te maken, die is bijna klaar nog 1 vleugel kwart en 2 rol roeren folieen de boel nog even in bouwen en dan gaat ioe de lucht in om plaats te maken en dan komt de adrenaline aan de beurt.
Nog een bouwdraadje: (Bert, weet niet wat jij nog moet doen aan vleugel en vleugelbuis bij deze kist, hier kan je in ieder geval wat idee-en opdoen) http://www.flyinggiants.com/forums/fg181/13974-miro-f3a.html
de hoge bipe heeft zijn eerste vlucht gemaakt en zijn eerste crash ook hij is een aardig stukje smaller het gebeurt me niet vaak maar ik maakte de domste stuurfout die je maar kan maken (up geven als je op z'n kop vliegt)