De Aero Modeller komt terug! Het tijdschrift Aero Modeller gaat terug komen. Dit tijdschrift was van de jaren dertig tot eind jaren tachtig een van de beste tijdschriften op het gebied van vrije vlucht en lijnbesturing, en later ook een beetje RC. De uitgever ADH Publishing heeft de rechten voor deze titel en is van plan om in de loop van dit jaar een nummer uit te brengen. Op dit moment wordt geinventisariseerd hoeveel vraag hier naar is, en wat de lezers als inhoud zouden willen zien. Op de website Aeromodeller Magazine : ADH Publishing kunt u uw interesse laten weten.
Ik heb anders een heel fijn blad op de ipad die prima te lezen is en zelfs filmpjes bevat Heb bewust een aantal edities opgespaard voor de vakantie RC Pilot Magazine
Een Ipad zou ik niet mee de natuur innemen of een dagje strand. Tevens niet handig op een camping waar je geen stroomaansluiting hebt. Zit je dan met je lege onderzetter. Een blad sla je open en berg je eenvoudig weer op. Maar ieder zo zijn manier van vermaak.
Er is altijd wel een aansluitpunt te vinden. Je zult je telefoon ook op moeten laden af en toe. Kan zelfs in de auto als je een ritje maakt. Ik hoef nu op vakantie niet mijn halve koffer te vullen met boeken en tijdschriften. Heb alleen de ipad bij me.
Dat is goed nieuws, maar de hoge kosten voor drukwerk en verspreiding zullen waarschijnlijk wel gecompenseerd worden door een magazine vol met reclame advertenties. Om die reden heb ik het jarenlange kopen van Model Airplane News, RC modeller, enz... ook gestopt. Bijkomende reden is natuurlijk ook internet waar je (bijna) alles op terugvindt door een simpele klik.
Ik herhaal mezelf even: Afgezien van de voor- en nadelen voor de consument, moet je erg veel bladen verkopen wil een magazine zichzelf bedruipen. Het is maar een niche markt. Als het lukt, prachtig hoor. Maar ik zou er mijn geld niet in willen steken...
Het gaat net zoals met kranten ook slecht met papieren tijdschriften. Vind het verder een mooi initiatief maar lastig haalbaar vrees ik.
Jammer dat het idd niet past in deze economische tijden om een papieren tijdschrift uit te brengen. Toch reist er een vraag bij mij op ; Hoeveel is een beetje nostalgie waard? Tegenwoordig is een ''gewoon'' tijdschrift een noviteit, iets wat de gemiddelde modelbouwer kan waarderen, als ik het zo in mag schatten.