De holliday280 zelf maken

Discussie in 'Indoorvliegen / Parkflyers / Sub250' gestart door ramsus42, 24 jan 2003.

1. ramsus42

ramsus42

Lid geworden:
    1 jan 2003
    Hoi..

Niek,mijn echte naam is remy maar veel lui noemen me ramsus
    vandaar..(en vind ramsus beter klinken als remy..)
    En heb geen zussen.. :D
    De beelden heeft mijn pa gemaakt haha(niet zo'n vaste hand maja het is te zien..
    Mijn moeder was voor de eerste keer meegegaan om het eff te zien wat ik zoal op dat veld deed :lol:
    het einde van de band was van het vliegen te eibergen..(de band toen niet vroeg genoeg gestopt)
    Helaas is de beeld kwaliteit sterk achteruit gegaan (vanwege het overzetten enzo op de comp) :roll:

En het vliegen naja het was mijn eerste keer met de devine vliegen dus moest ik eerst nog even kijken hoe het landen ging..en het stunten enzo :? ..
    Het rollen heb ik toen nog alleen nog geoefent met de vliegende schijf en dat ging veel trager dus...ook dat moest ik nog (uitmezelf leren)Ik wil nu gaan proberen te oefenen dat als ik een rol maak dat ik dan bijna geen hoogte verlies. :p .
    Het vliegen heb ik uit mijn zelf geleerd en ben niet lid van een club dus vandaar niet echt vloeiend vliegen.. :oops: maja het ging DUS....
    grtn 8) REMY 8) (ramsus bijnaam...)

2. Theo

Theo

Lid geworden:
    3 sep 2002
    Remy,

Ik heb je filmpje bekeken. Leg alstjeblieft het zwaartepunt iets naar voren en je zal zien dat er aanmerkelijk meer snelheid in de Devine zit.
    Ik weet niet met welke type motor je vliegt maar er moet veeeeeel meer in zitten. Zelf vlieg ik met een speed 280 6v en 7X 350 Nicads en Guntherprop. Mijn snelheid met half gas is zover ik het op je filmpje kan zien sneller dan bij jou vol gas.

Let op dit is geen kritiek hoor. Maar het zou jammer zijn als je er niet uit haalt wat er in zit. Als het zwaartepunt goed zit zweeft hij ook veel beter uit en is landen in de hand geen probleem meer.

3. ramsus42

ramsus42

Lid geworden:
    1 jan 2003
    hoi...

Van het zwaarte punt zal ik eens gaan proberen...
    Ik zelf vlieg nu met een:speed280 6v 2x servo5.4 gram pico5/6 ontv
    en 7 cellen 750mah twycells
    Zelf viel het mij ook iets tegen van de devine... :(
    Ik wil heb er een van 269 gram compleet maar wil nu een lichtere gaan maken en met een v-staart(want een normale staart is ook een ramp)iedre keer afbreken bij een iets wat verkeerde landing..)

grtn remy..
    hoelang vliegt u eigenlijk met 350 mah? :?

4. Theo

Theo

Lid geworden:
    3 sep 2002
    Remy,

Na een minuut of 4-5 is de fut er wel uit. Of je de Devine lichter kunt krijgen betwijfel ik. De enigste optie is denk ik over te stappen op kokams. Om het zwaartepunt dan weer goed te krijgen moet de motor verder naar voren. Dit kun je simpel doen door de romp (het koolstof buisje) iets te verlengen door er een messing buisje als verbindstuk tussen te lijmen. Zelf heb ik nog geen kokams (binnenkort wel). Ik zal ook dan mijn Devine aanpassen en ben zeer benieuwd naar de prestaties.

Om je een indicatie te geven van de snelheid van mijn devine, het veld waar ik op vlieg op het filmpje is zo'n 100 X 75meter en wordt vol benut. Tijdens het indoor vliegen in de hal van Veendam waar Marcel het probeerde was half gas echt het maximum.

5. ramsus42

ramsus42

Lid geworden:
    1 jan 2003
    hoi,theo

Ik kan zelf met 750mah twycells ongeveer een minuut of tien vliegen..
    Ik moet wel bijna volgas vliegen wil ik echt goed in de lucht blijven..

Ik heb hier thuis nog wel twee accu's van 500 mah 9.6 volt maar die vind ik te zwaar wegen..
    En over de kokams...,Ik heb ze al wel op een site gezien en wilde het pakket kopen..aleen die accu moet met de c750 lader 2UUR LADEN!!
    terwijl de twycells een half uurtje moeten laden...
    Ik heb wel andere laders gezien maar kom ik tog op een prijs van zo'n 65euro..(de sc2 ook op de site waar de kokams staan)
    Is dat misschien een heel verstandige keus?
    (misschien beter als die wtycells lichter,en misschien sterker?)
    grtn remy..

6. Joost

Joost

Lid geworden:
    20 aug 2002
    zelfs als ze HELEMAAL leeg zijn, duurt het nog geen 2 uur ;)
    lader laadt met 750mAh
    accu = 1020mAh

1020/5750 = ± 1 uur en 20 min

en helemaal (of bijna) leeg hoef je ze natuurlijk niet te maken :wink:

7. R_R_R

R_R_R Guest

Hoi,

Dit gaat niet helemaal op. Hij laadt de accu maar tot ongeveer 90% met 750mA, daarna zal de stroom teruglopen omdat de spanning niet hoger mag komen dan 4,2 Volt per cel.
    Na ongeveer 1 uur is de accu 90% geladen als hij helemaal leeg zou zijn.
    Met een accu die 90% vol is kun je primma vliegen, je kunt de accu ook tussendoor bijladen als je even niet vliegt.
    Zet je er een waarschuwingsledje de LiPo-safe op dan zul je de accu nooit te leeg maken waardoor de cellen kunnen beschadigen.

-Rudie
    www.rrelektronics.nl

8. Joost

Joost

Lid geworden:
    20 aug 2002
    natuurlijk, stom van me :hammer:

ging er vanuit dat je cellen met een constante stroom laad, maar dat is bij Lipo natuurlijk niet zo. :oops: ff vergeten

maar goed, waar het om ging is dat je niet 2 uur hoeft te laden :lol:

9. ramsus42

ramsus42

Lid geworden:
    1 jan 2003

Deel Deze Pagina