Wie weet hoe het achterste turbine lager het beste gekoeld kan worden? Het gaat om een zelf bouw turbine. Ik smeer van uit het voorste lager. De turbine loopt goed maar het achterste lager wordt te warm .Op het voor vlak van de tunnel kun je koel boringen aan brengen maar dan komt er vervuiling in de lagers. Hoe zit het met een fabrieks motor.wie k an mij van het laatste knel puntje af helpen Turbine liefhebbers bedankt voor de hulp op dit forum en naar mijn prive adres. De turbine loopt goed . En heb er vertrouwen in.
Hallo, De lagers worden normaal gekoeld en gesmeerd door de brandstof (turbine olie + kero of petrol). Zorg er wel voor, dat de brandstof die naar het lager gaat, ook weg kan. Want anders blijft er geen aanvoer van verse brandstof. Om wat voor motor gaat het? Misschien zijn er wel mensen die dezelfde motor hebben en die je tips kunnen geven. groeten Paul
Wat de gebroeders Cox mij vertelde over de zelfde vraag is ,dat ze een gaatje boven in voorkant van de as tunnel bij het voorste lager boren en er een injectie naald van 0.5 mm monteren en daar ook een brandstof leiding naartoe laten lopen. vergeet niet om ook een klein gaatje onderin te boren voor de ontluchting om de kerosine naar het achterste lager te transporteren! Dus wel voor het lager dat gaatje boren! Ik denk zelf dat k er een drossel tussen zet om de hoeveelheid te kunnen regelen. ik hoop dat ik je met deze info een beetje heb kunnen helpen Gerrit!!! groetjes Rene!!!!! p.s. de zelfbouw turbine van Frank Cox draaid perfekt met deze mengsmering!
je neemt een injectie naald van 0.6mm os dia, 0.2 mm binnen dia. a 6 mm lang dit is het meest gebruikte en ongeveer een smering van 3,5 tot 5 procent