De laatste vliegende avro vulcan v bomber

De laatste vlucht van 2011 voor de vulcan XH558
the Mighty Vulcan Bomber XH558 At Abingdon Air & Country Charity Show..
Avro Vulcan XH558 at RIAT 16th July 2011

Laatst bewerkt door een moderator:
Wat een geweldig toestel om te zien vliegen!

2,5 jaar gelezen gezien tijdens de luchtmachtdagen. Vooral na al die 'kleine' F-16's valt het enorme formaat op.

Wat een geweldig toestel om te zien vliegen!

2,5 jaar gelezen gezien tijdens de luchtmachtdagen. Vooral na al die 'kleine' F-16's valt het enorme formaat op.

Was inderdaad een spectaculair gezicht!
Hier een shotje uit mijn opnamen van die dag; de Vulcan geëscorteerd door een Hawker Hunter en een F-16
DSC_1510a.jpg

Grtz,Hans

Was inderdaad een spectaculair gezicht!
Hier een shotje uit mijn opnamen van die dag; de Vulcan geëscorteerd door een Hawker Hunter en een F-16
DSC_1510a.jpg

Grtz,Hans
Hopelijk komt ze nog een keer naar nederland toe en blijf ze nog jaren in de lucht
En het meest geweldig van het vliegtuig het vliegtuig word in de lucht gehouden voor prive geld geen overheids steun of belastingsgeld
Nu nog een paar
Avro Vulcan XH558 @ Filton Families Day 18/09/2010
Avro Vulcan XH558 back at Bruntingthorpe 28.05.2011
Avro Vulcan XH558 departs Cold War Jets 2011

Laatst bewerkt door een moderator:
De Vulcan blijft gewoon zo'n prachtig toestel.
Ik droom al jaren van zo eentje in big scale, maar mijn bouwkunsten laten dit niet toe... :-(

Ergens zit daar een boutje in dat ik betaald heb. :)

Zonder meer een van mijn meest favoriete toestellen ooit. Ik heb deze Vulcan nu 7 keer in het echt gezien en het blijft elke keer weer een feest.

Ooit eens onder een dergelijke kist gestaan in Hendon die daar vers was afgeleverd, jas naar de vaantjes van de hydraulische olie die hij nog lekte.

Inderdaad één van de mooiste toestellen ooit en de Britten hadden heel wat kaas gegeten van esthetiek ook.

Stevo

Back