De perikelen van WdeW, deel 2

Discussie in 'Algemeen modelvliegen' gestart door WillydeWoofer, 11 okt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    8.018
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    En we gaan weer over tot orde van de dag.
    Vandaag was de maiden van de gerepareerde Wot.
    Meneer wilde recht omhoog en naar rechts. Hier blijven jij, ik houd niet van die geintjes.
    In de lucht wat getrimd, samen met een vliegcollega. Ik het ding perfect (jaha, zonder overdrijving) aan de grond gezet.
    Samen met collega S. de boel mechanisch afgesteld, alles weer op nul en daar ging hij weer.

    Morgen ben ik er ook en ga ik weer verder met vliegen waar ik gebleven was: luchtacrobatiek.
     
    Antonio69 vindt dit leuk.
  2. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    8.018
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Ik was nogal ver weg gevlogen, om op gevoel de bocht te leren maken. Ik kijk nog eens heel erg goed;
    "potver3, gaat hij nou de andere kant op" En inderdaad zo geschiede het dat hij nog verder richting Hospitaal vloog.
    Ik heb hem op loopafstand van de Eerste Hulp min of meer (vooral min) neer kunnen zetten. Maar het was te hard.
    Morgen ga ik proberen of ik hem blindelings kan vliegen.
     
  3. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    8.018
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    In afwachting van nieuwe perikelen, teken ik

    W de W
     
  4. Cnn

    Cnn

    Lid geworden:
    9 dec 2014
    Berichten:
    2.529
    Locatie:
    Emmen
    Lampjes in de vleugel tippen. Witte ledjes in de motorkap. Helpt erg goed mee voor je oriëntatie
     
  5. serge pot

    serge pot Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 feb 2009
    Berichten:
    7.726
    Locatie:
    Ede
    781x1200.jpg

    :D :D
     
    WillydeWoofer vindt dit leuk.
  6. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.995
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Deze snap ik niet

    Ik was nogal ver weg gevlogen, om op gevoel de bocht te leren maken. Ik kijk nog eens heel erg goed;
    "potver3, gaat hij nou de andere kant op" En inderdaad zo geschiede het dat hij nog verder richting Hospitaal vloog.


    Je weet toch wat je stuurt?
    Hoe kan hij dan de andere kant op gaan?
    Dan vloog hij op je af terwijl jij dacht dat ie van je af ging, of omgekeerd.
    Dan is in het traject daarvoor al iets fout gegaan, niet bij het draaien van de bocht.

    GJ
     
  7. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    8.018
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    De kerstlampjes kunnen uit de boom. Even overleggen.
     
    Cnn vindt dit leuk.
  8. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    8.018
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    De wind van rechts was krachtiger dan de power die nog in de lipo zat.
     
  9. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    8.018
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Mijn vliegtuig is vanmiddag in de lucht ontploft en in stukken naar beneden gekomen.
     
  10. Arnoud Snel

    Arnoud Snel

    Lid geworden:
    24 apr 2008
    Berichten:
    1.684
    Locatie:
    Onbekend
    Lipo heeft zich als handgranaat gedragen ? o_O

    Jammer, want je bent gewend aan deze kist.

    Grt,

    Arnoud.
     
  11. jve

    jve

    Lid geworden:
    4 mrt 2007
    Berichten:
    3.538
    Locatie:
    's-Hertogenbosch
    Maar met die nieuwe prop ging ie wel loei-hard :p.
    En wat een knal zeg, als die vleugels dubbelklappen.
    Jammer, er zal wel meer schade geweest zijn na de laatste crash.
     
  12. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    8.018
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Nee, toch niet. De lipo was nog heel.
     
  13. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    8.018
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Van mij mag het nog wel 3x zo hard gaan.
    Het was echt een harde knal, terwijl hij toch ver weg en hoog vloog. Ik ging net een rol maken.
    Ik denk ook dat er intern nog iets kapot is geweest.

    GJ, hoe hard (of zacht) zou hij gegaan zijn met deze 12x6 prop?
    Ik denk nog niet de helft van jouw Quicky vorig jaar of van de Ion (bij René).
     
  14. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    8.018
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Ik vermoed dat de vleugelbuis al gescheurd is geweest. Voor de reparatie stonden de vleugels een paar mm uit elkaar.
    Ik heb ze toen terug in elkaar geschoven.
     
  15. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    28.644
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Ach... meen je niet... Verdorie, zit je even niet mee...
     
    WillydeWoofer vindt dit leuk.
  16. Cnn

    Cnn

    Lid geworden:
    9 dec 2014
    Berichten:
    2.529
    Locatie:
    Emmen
    Wel een coole crash iig
     
  17. Arnoud Snel

    Arnoud Snel

    Lid geworden:
    24 apr 2008
    Berichten:
    1.684
    Locatie:
    Onbekend
    Je kunt uitrekenen hoe hard de kist ongeveer vloog. (https://www.ecalc.ch/ / http://godolloairport.hu/calc/strc_eng/index.htm)
    Met een 6 inch prop op een standaard elektro aandrijving ? Heel globaal 100 Kmh. Heel veel harder kan ook niet, de weerstand van het model is te hoog, hierdoor heb je een natuurlijk "rem".

    Die vleugelbuis had waarschijnlijk al een scheur, die breekt niet zomaar.

    Brengt me op een ander puntje; controleer je wel het model na een dag vliegen ? Ik doe dat altijd, aansturing, servo's, scharnieren alles even checken of het nog goed vastzit, kun je een hoop crashes mee voorkomen.

    Koop een nieuwe Wot, je bent daar nu goed aan gewend.

    Grt,

    Arnoud.
     
  18. Cnn

    Cnn

    Lid geworden:
    9 dec 2014
    Berichten:
    2.529
    Locatie:
    Emmen
    Heb je een foto van de overblijfselen? Misschien dat we dan wat meer zien
     
  19. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    8.018
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Ja, ik vraag het GJ wel even. Hopelijk heeft hij geen lawine op zijn hoofd gehad.

    JVE denkt dat de klap kwam van de vleugels die tegen elkaar aan kwamen. Wat moet er anders zo'n gelijk maken.
    De lipo was vervormd, maar nog wel heel. Evenals de motor en de regelaar.
     
    Laatst bewerkt: 29 dec 2020
    Cnn vindt dit leuk.
  20. Antonio69

    Antonio69

    Lid geworden:
    14 jan 2020
    Berichten:
    70
    Locatie:
    Beemster
    Kon je nog wel wat electronica redden , regelaar, servo’s enz ?

    oh sorry, staat in je laatste bericht
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina