Hallo, nog iemand aan het deadlinen voor zondag.. of is iedereen alweer klaar? Vannacht een vleugel en romp in zak gedaan. Ben benieuwd, ge eric
Moet nog een staartvlak monteren, weet niet of ik het ga halen. Maar heb nog een vorige versie SuperGee vliegklaar. Hoewel niet perfect, vliegt het wel. (en das beter dan niks of half) Durf vandaag in iedergeval er niet mee te vliegen, als ik zou crashen heb ik niks voor morgen.
Je gelooft het niet, mijn vacuumpomp is oververhit, doet niets meer.. Denk je dat er een beveiliging op zit, of zou hij het op hebben gegeven? Het is een koelkastpomp. vleugel zit nu6 uur in de zak... tjonge tjonge. begin nu aan de staart, twee vlakken erop zetten, wachten tot pod klaar is en dan monteren, dan erest nog. vleugel vanuit de zak nog alles.. met 5 min epoxy heb ik msschien een kans.. gr eric
:lol: :lol: :lol: :lol: 8) 8) :lol: :lol: :lol: :lol: Met dit warme weer hard alles wel lekker snel uit. :wink:
hai Theo, mooi kistje heb je gebouwd hoor!!!! Wou dat mijn fratseltjes zo gelikt waren. Over de zon, dat is waar, de romp is bijna bikkeltje. Hoelang laat jij een vleugel in de zak om uit te harden, wil hem namelijk in de zon leggen, wel in de "schuimmallen"natuurlijk. gr eric bis morgen.
hahaha, ik durf ook niet te vliegen nu idd. (aardig wat wind hier toch ook nog). Denk dat ik morgen een koelbox met koude cola meeneem . Wat lache ook dat de 2 mensen van het forum die met vacuüm techniek bezig zijn, allebei eric heten . Carbon in de zon word trouwens wel snel warm/heet. Heb op rcgroups gelezen dat sommige ontvangers dan ineens gaan flippen en dat sommigen daarom hun mooie carbon rompje wit verven..... Mmh, ik zie wel , tot nu toe doet ie het goed!
Haha, eigenlijk zou ik ook mee moeten doen met de vleugel voor m'n hellingzwever! Maar ik heb bij dit weer geen zin mij over de vacuümtechniek in te lezen.
LOL, en bij wijze van Oftopic. hier gelijk dan nog maar een compliment voor je onderschrift! Elke keer als ik het lees moet ik weer lache :lol: (slecht kortetermijn geheugen )
Hoera, de vleugel is eruit, 124 gr en shiny mooi. schuren en snijden, vlug vlug... Nou Theo die 5 min epoxy is een hit, vergaten alleen te zeggen dat het 2min epoxy boven de 25 gr is....... Iemand nog een hint over de servo kabels, moten die door de staartboom heen, zo tussen die pilnnetjes door. Is wel behelpen hoor met die originele romp.. gr Eric
Met de SuperGee1 of 2 romp? Bij de 1 versie was het inderdaad krap, bij de 2 heb ik alle ruimte. Denk dat het een kwestie is van in de juiste volgorde bouwen. Ik doe eerst de achterse pen, dan de servo kabel/connector en dan als laatste de voorste pin. Geen probleem met de ruimte.
Yep, dank je , snap ik. dan laat je de kabeltjes gewoon tussen die pennen omhooh komen. ik ben een beetje bang voor de sterkte van de boom. d]Die servoconnectors zijn ook zo groot... grrrrrr... anyway rolroeren gesneden, op naar de v-stelling en servo gaten.. gr eric
Op de plaats waar de pennen komen, hoort volgens de tekening een versterking van carbon. De meeste maken hiervoor een carbon buisje. En die schuiven ze dan in de staartboom. Lijkt heel mooi maar is veel werk. Ik laat het gewoon een beetje vollopen met epoxy met microballoons. Draai de staartboom een paar maal rond zodat het overal zit, is niet zo mooi en vast zwaarder, maar is veel gemakkelijker om te realiseren. ps: staat nog op mijn lijst van bouwverbeteringen
Deadline? Inderdaad! Vrijdag de Bug ge-crashd, 's avonds weer gelijmd, vanmorgen de romp ge-glasvezeld, dat begint nu eindelijk te harden (de zon helpt, da's waar). Straks de R/C opnieuw inbouwen (morgen boor ik hem niet de grond in, voor de afwisseling :wink: ) Ik heb er zin in morgen! 8)
Helaas kan ik er door accuproblemen, morgen niet bij zijn :cry: Mocht er binnenkort nog een DLG dag georganiseerd worden, ben ik er graag bij!
Aan allen, goed dat we morgen komen, vliegen of niet. ikzelf heb de rc er bijna inzitten, dan nog werppen en alles afstellen. Oh ja Eric, ik neem een strookje carbon en wikkel dat met CA om de buis, hupla 2 minuten later verder bouwen. Niet al te fraai, ach verbetrpunt. TOT MORGEN>>>> Eric.