DeHavilland DH-100 Vampire {1/6} –Kerry Sterner KingTech K70G4

Discussie in 'Turbine aangedreven' gestart door Hans Rijkuiter, 18 apr 2021.

  1. Hans Rijkuiter

    Hans Rijkuiter

    Lid geworden:
    16 mrt 2013
    Berichten:
    841
    IMG_3377.JPG zomaar ffff tussendoor passen

    IMG_3313.JPG en verder.

    PAKJE MET DE POST IMG_3413.JPG



    61136814-B92D-4E9D-AC3A-768EB5ED9228.jpg alleen nog een beetje inkorten maar dat gaat soepel met een carborundum schijfje . Adem in en stofzuigen erbij .

    e44f2a30-bd54-4ebf-a73f-45fe3f8cca55.jpg Deze foto zag ik op mijn whats app van een Clubgenoot de 1/4 in aanbouw Erg gaaf en een flink stuk groter !
     
    beemstra, ramses en Berto vinden dit leuk.
  2. Hans Rijkuiter

    Hans Rijkuiter

    Lid geworden:
    16 mrt 2013
    Berichten:
    841
    113D446E-14D6-4768-8384-2673E3968730.jpg A9061389-1D23-4143-9DF8-5F8FC8EA9473.jpg de vleugeltips en ailerons zijn nu klaar en dan eerst maar weer eens meten !!
    IMG_3717(1).JPG IMG_3718(1).JPG Goedgekeurd links en rechts mooi gelijk. PFFF dat scheelt en GLASSEN MAAR !
    IMG_3719.JPG
     
    ramses, gpman en Berto vinden dit leuk.
  3. skycat

    skycat

    Lid geworden:
    5 sep 2006
    Berichten:
    954
    Locatie:
    Arnhem (NL)
    Gaat lekker Hans.
     
    Hans Rijkuiter vindt dit leuk.
  4. Hans Rijkuiter

    Hans Rijkuiter

    Lid geworden:
    16 mrt 2013
    Berichten:
    841
    IMG_3738.JPG IMG_3739.JPG hier en daar moet nog wat rechtgezet worden maar het valt mee . millimetertje naar rechts !
    69A2E942-0BEF-4022-9881-0D99B7C12F14.jpg IMG_3783.JPG IMG_3784.JPG IMG_3785.JPG de aileron servo met glas hevels en alu kogelkoppen . De servo zit aan de deksel vast. Die ligt verzonken en vastgeschroefd op het raam.

    Dan de draden trekken voor de verlichting van Unilight 554E27F8-A63D-42FE-8E07-251643EC1901.jpg

    Onder de linker vleugel zit een rond ? landing? licht IMG_3786.JPG Geen idee of dit uitklapt Kan op foto's nergens landing lichten vinden. @ Ray heb jij enig idee?
     

    Bijgevoegde bestanden:

    ramses vindt dit leuk.
  5. Hans Rijkuiter

    Hans Rijkuiter

    Lid geworden:
    16 mrt 2013
    Berichten:
    841
    7d406758da2d04eeaf6994e5474662db.jpg hier zie je het licht ligt tussen de W en de roundel.
    14463295943_f30a9c39f7_b.jpg geen bij de neuspoot 33829558805_94c7d02a80_c (1).jpg 36701250300_67101b8bd8_c.jpg niet bij de hoofd poten 14463295943_f30a9c39f7_b.jpg 21590123904_169157a4fb_c.jpg hier ook niks?? Geen landing schijnwerpers zo het lijkt?
     
    Berto vindt dit leuk.
  6. skycat

    skycat

    Lid geworden:
    5 sep 2006
    Berichten:
    954
    Locatie:
    Arnhem (NL)
    Zal ff kijken in de documentatie vandaag.
     
    Hans Rijkuiter vindt dit leuk.
  7. skycat

    skycat

    Lid geworden:
    5 sep 2006
    Berichten:
    954
    Locatie:
    Arnhem (NL)
    Weinig van te vinden. Wordt niet duidelijk benoemd in flight manuals.
    Wel wat foto's en iets uit de manual.
    DH100-1.JPG DH100-2.JPG DH100-3.JPG DH100-4.JPG DH100-5.JPG DH100-6JPG.JPG DH100-7.JPG
     
    Hans Rijkuiter vindt dit leuk.
  8. Hans Rijkuiter

    Hans Rijkuiter

    Lid geworden:
    16 mrt 2013
    Berichten:
    841
    Dankjewel Ray erg goed te zien zo Landing licht klapt dus uit Wat ik al dacht Hmmmm
     
  9. Frits37

    Frits37 Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM

    Lid geworden:
    24 apr 2015
    Berichten:
    1.271
    Locatie:
    Nunspeet
    Hans Rijkuiter vindt dit leuk.
  10. skycat

    skycat

    Lid geworden:
    5 sep 2006
    Berichten:
    954
    Locatie:
    Arnhem (NL)
    Ik geloof ook dat dit een vaste lamp is (Zie punt 76). Echter in dit zelf stuk staat een lamp motor (Zie punt 78). Ik heb echter tussen de meer dan duizend foto's geen landings licht kunnen vinden. Ook niet in de Pilot of Maintenance manuals dit ik heb. Maar ik spit de komende dagen nog wel ff verder in de boeken van de Vampire.
     
    Hans Rijkuiter vindt dit leuk.
  11. PH-MEL

    PH-MEL

    Lid geworden:
    2 sep 2007
    Berichten:
    1.736
    Locatie:
    noord holland
    Bij punt 76 word gesproken over een downward identification lamp in the rear cone.
    (Dus niet in de vleugel)

    Das deze, duidelijk niet de lamp in de vleugel.

    https://www.aerovintagespares.com/s...rs-accessory-items/5cx-557-lamp-ident-type-c/

    Bij punt 78 wordt gesproken over een landing light, type J, met motor in de “Lower skin of the Port mainplane” oftewel: onderzijde linker vleugel.

    De lamp heeft twee standen die dmv een switch ingesteld kan worden.

    Hieronder een linkje van de type J landing light.

    https://www.worthpoint.com/worthopedia/ww2-raf-air-ministry-marked-lancaster-500128013

    Oftewel: ja dit is een uitklapbaar landing light.
     
    Laatst bewerkt: 13 okt 2021
    Hans Rijkuiter en gpman vinden dit leuk.
  12. skycat

    skycat

    Lid geworden:
    5 sep 2006
    Berichten:
    954
    Locatie:
    Arnhem (NL)
    Mooi Melvin.

    Zoals eerder gezegd in de meer dan duizend foto's geen landing met uitgeklapte lamp kunnen vinden. Ook niet in de stapel boeken.:(

    Maar om te genieten ff een kort filmpje. https://smt-rc.com/Download/TVShemsida_0003.wmv
     
    Helikapoter en Hans Rijkuiter vinden dit leuk.
  13. Cesar

    Cesar

    Lid geworden:
    3 jan 2005
    Berichten:
    438
    Locatie:
    Rotterdam
    Ik heb dit nog gevonden. nummer 120...

    M.v.g.
    Ruud
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Hans Rijkuiter vindt dit leuk.
  14. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.498
    Locatie:
    Groningen
    Ho ho, verstelbaar wil niet direct zeggen uitklapbaar ;) Deze kan prima onder een andere hoek binnen de vleugel worden versteld zonder dat deze onder de vleugel uit klapt. Deze zit me ook wat te ver naar buiten daarvoor (verstoring van de balans?). Ook is nergens een ring zichtbaar wat uit kan klappen, alleen de afdekrand van het glas.
     
    Hans Rijkuiter vindt dit leuk.
  15. PH-MEL

    PH-MEL

    Lid geworden:
    2 sep 2007
    Berichten:
    1.736
    Locatie:
    noord holland
    Dan moet je me maar eens uitleggen wat het nut is van een flush ingebouwde, niet uit te klappen landings lamp onder de vleugel.

    En vwb verstoring: dat zal wel mee vallen. Je zag het wel meer destijds. Bv ook bij de F-84 thunderstreak

    De tekst in de manuals die Skycat post is heel duidelijk. Misschien kan hij ook nog een foto posten van de tekening waarnaar verwezen word (Figure 19)

    De post van Cesar verklaart ook alles.
     
    Hans Rijkuiter vindt dit leuk.
  16. Hans Rijkuiter

    Hans Rijkuiter

    Lid geworden:
    16 mrt 2013
    Berichten:
    841
    IMG_3897.PNG 26d22c16-862c-457d-8461-e55b6282c533.jpg 9ef881a7-258b-4236-971d-a010f47582fe.jpg Unitlites heeft ze in verschillende grootte ! Tenks Ruud .
    BACF6D63-AE9D-4D50-AF71-0F48E7D27423.jpg

    Ik denk dat ik het zo laat als het nu zit anders moet ik teveel slopen . Die van unilights zijn voor 1/6 net een tikkie te groot maar wel heeeeeel erg mooi.
    IMG_3875(1).JPG IMG_3876.JPG heb voor de hoofd lg een malletje van karton geknipt en deze op dun multiplex uitgezet.
    IMG_3876.JPG

    Dan is links en rechts meteen gelijk qua grootte en vorm.
    De deuren ga ik met deze servo's bedienen dan kunnen ze ook dicht tijdens de landing voor de ganzen poep tegen te gaan . Met de sequenser in de PowerBox Mercury .
    Deze Mercurie zit nu in een Skyraider van Zirolli ,maar die ga ik omwisselen voor de Power Box Cockpit uit de Sabre. Deze is een stuk groter en zwaarder en kan makkelijker in de Skyraider.
    Ruimte zat ( 100" span ) en in de Vampire moet alles zo ver mogelijk naar voren en daar is niet zoveel ruimte.
     

    Bijgevoegde bestanden:

    ramses en Berto vinden dit leuk.
  17. Hans Rijkuiter

    Hans Rijkuiter

    Lid geworden:
    16 mrt 2013
    Berichten:
    841
    IMG_3908.JPG zo gaat dat eruit zien
    IMG_3906.JPG IMG_3905.JPG IMG_3904.JPG
    IMG_3903.JPG een versteviging aan de scharnierkant geeft meteen wat body aan de deur . en de scharnieren kunnen er mooi tussen .

    Moet alleen nog even uitvogelen hoe de vaste deuren aan de poten komen ???

    IMG_3907.JPG
     
    ramses en Berto vinden dit leuk.
  18. Hans Rijkuiter

    Hans Rijkuiter

    Lid geworden:
    16 mrt 2013
    Berichten:
    841
    IMG_3910.JPG IMG_3909.JPG De break flaps hebben ook deze kleine krachtige servo's mat een ALU hoek profiel aan de deksel vast met kleine verzonken Marklin treinrails schroefjes. Hiermee zitten ook de deksels in de vleugels vast.

    IMG_3979.JPG IMG_3978.JPG De onderzijde van de vleugels zijn nu geheel dicht en klaar om de glassen

    IMG_3975.JPG IMG_3974.JPG De unilight boord lichten
    IMG_3973.JPG IMG_3972.JPG Er moet ook nog een fairing aan de onderkant ven de staartbomen. Deze kunnen in massief of lagen balsa en dan shapen in het verlengde van deze bomen.

    Nog ffff een dilemma :hammer:eerst alles glassen en dan aan elkaar met 30 min epoxy ??? Ik denk anders om :stout: eerst aan elkaar en dan de correcties aan de bomen schuren . Is in Balsa makkelijker aftenemen dan op glas te plamuren;)
     
    Laatst bewerkt: 21 okt 2021
    ramses, Gerald Rutten en Berto vinden dit leuk.
  19. Hans Rijkuiter

    Hans Rijkuiter

    Lid geworden:
    16 mrt 2013
    Berichten:
    841
  20. skycat

    skycat

    Lid geworden:
    5 sep 2006
    Berichten:
    954
    Locatie:
    Arnhem (NL)
    Begin op een VAMPIRE te lijken:banana::banana::banana:
     
    Hans Rijkuiter vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina