delta met pijp .

Discussie in 'Turbine aangedreven' gestart door Anonymous, 30 jul 2004.

  1. Anonymous

    Anonymous Guest

    heb eens een vraag ik heb jets over pampa een delta scout gezien met turbine van bert van didden (denk ik), en nu zag ik gister ofzo ook een delta met een pijp .
    maar hoe werkt dit , is dit ook een turbine of hoe zit deze in elkaar .?
    zal zien of ik foto vind .
     
  2. Gerard_nl

    Gerard_nl Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 sep 2002
    Berichten:
    15.910
    Locatie:
    eindhoven, El diablo.
    zal wel een dikke pulsejet geweest zijn, dat is dezelfde aandrijving als vroeger op een V1 zat.

    continue ontploffing, geen gasregeling maar alleen maar BRULLEN met een 200 db.
     
  3. Anonymous

    Anonymous Guest

    ow 200 dB :p
    ja denk wel dat het die was , want heb van iemand gehoord dat die wel hard kabaal maakte en het was iets heel ouds dus .
    mja bedankt iig .
     
  4. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.330
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
  5. salamander

    salamander

    Lid geworden:
    7 feb 2003
    Berichten:
    848
    Locatie:
    Echt
    Een pulsejet is niet te vergelijken met een turbine. Er zitten namelijk geen draaiende onderdelen in. Een pulsejet met een diameter van 90mm kan ongeveer 8,5 kilo stuwdruk produceren. Je kan een pulsjet ook bijna niet regelen. Een pulsejet kan alleen volgas of 80% volgas lopen. Ga je hieronder dan gaat hij uit.

    Hoe een pulsejet precies werkt;
    Voorin de pijp zitten membramen, achter deze membramen word brandstof ingespoten tegen een pinnetje of iets dergelijk zodat deze verstuift, en dan ontstokken. Door de explosie zullen de membramen tegen een plaat geduwd worden. Dus de explosie kan er niet aan de voorkant uit alleen aan de achterkant. Dus daar is je stuwdruk. Na de explosie zal er een vacuum achter de membramen ontstaan omdat de explosie aan de achterkant van de pijp verdwijnt. Deze vacuum zorgt ervoor dat de membramen open buigen en er vanaf de voorkant lucht naar binnen kan, zodat je weer lucht hebt om een explosie te kunnen maken. Dit proces herhaalt zich ongeveer 20 keer per seconde. Omdat de explosies zo snel na elkaar volgen is het niet nodig om bij iedere explosie te ontsteken, maar hij houd zichzelf lopend.

    Omdat deze motoren zo'n herrie maken, mag er bijna nergens in nederland meer mee gevlogen worden. Meestal zie je ze alleen op shows, omdat de club dan misschien ene vergunning heeft aangevraagd voor geluids overlast.

    groeten Paul
     

Deel Deze Pagina