"Depron" F/A-18

Discussie in 'Indoorvliegen / Parkflyers / Sub250' gestart door 2F@st4U.:[BE]:., 15 nov 2006.

  1. 2F@st4U.:[BE]:.

    2F@st4U.:[BE]:.

    Lid geworden:
    19 jul 2006
    Berichten:
    946
    Locatie:
    Herentals, BE
    [​IMG]

    Had weer een aantal dagen vrij en geen weer om een hond door te jagen ... dus zeker niet om je geliefde vliegtuig de hoogte te laten opzoeken ...

    Daarom de collectie "lopende" projectjes nog maar wat aanvullen.

    Met een F/A-18. Had nog geen jet 'look a like' in de collectie en vond deze wel een mooie.

    Het plan heb ik gevonden op de site van Hans de Vries. Die verdomdt mooie depron modelletjes bouwt.
    Plan: F/A-18 -----> Modellen -------> F-18.


    Redelijk simpel te bouwen model ....(minder gebogen vlakken/rondingen als een F-16 )
    Was voor de bouw echter aan het twijfelen over de grote van de vleugel ...( die in mijn ogen echt niet groot is.) Kwestie van de vliegsnelheid in de vooropgestelde marge te houden ... (het is de bedoeling om hem echt als parkflyer in te zetten.)
    heb ik dan ook maar een systeempje voorzien zodat de vleugel te verwisselen is. Kwestie van bij een iets te hoge vleugelbelasting niet het hele toestel in de vuilbak te moeten gooien. Maar gewoon ff een nieuwe vleugel te moeten snijden.
    Een paar foto's van het bouw-"puzzel"-proces

    Alle puzzelstukjes aanwezig
    [​IMG]

    Romp klaar om tegen elkaar te lijmen.
    [​IMG]

    Dit is een lastig bochtje. latje moet naar binnen en omhoog buigen :?:
    [​IMG]

    :idea: Latje even goed stoom (water) laten opzuigen buigt nu veel gemakkelijker)
    [​IMG]

    Het voorste uiteinde is bereikt. :p
    [​IMG]

    Nee dit is geen sluikreclame. :D Sleuf voor de koolstof staaf 4 mm in mijn geval.
    [​IMG]

    Triplex plaatje (met epoxy gelijmd) waar de 2 koolstofstaven samen komen
    [​IMG]

    Ondertussen in een verder gevorderd stadium (Voorste en achterste deel samengevoegt)
    hier kan je duidelijk de bevestiging van de vleugel en achterste afdekkapje zien. (Eigen probeersel)
    Is waarschijnlijk een gram of 30 zwaarder uitgevallen ... t.o.v. een vaste vleugelopstelling ... mijns in ziens verantwoordt.
    Ook de geleiding voor de carbonstaaf van het pendelhoogteroer is te zien op deze foto (1.5 mm triplex plaatjes.)
    [​IMG]

    Overzicht van de gehele achtertrein ... met bevestiging voor de richtingsroeren.
    [​IMG]

    Jaja hier staat ie dan.
    [​IMG]

    Vind hem zelf redelijk geslaagd. :oops:
    [​IMG]

    Nu nog een motortje zoeken ... en dan kunnen we de lucht in.
    Iemand nog voorstellen voor de motorisering ... moet geen raket zijn maar wel vrolijk kunnen vliegen met toch een groot snelheids bereik ??? Misschien te veel gevraagd maar ja ... 'nee heb je ja kun je krijgen'.
    Toestel komt nu leeg op 273gr. 8)

    Hoog dringend tijd om het hierbij te laten (4u03) het bouw-vermoeidheidssyndroom doet zijn intrede genoeg geweest voor vandaag ...
    Ik zie jullie morgen wel weer.

    Greetz Tim.




    Greetz Tim

    P.S. Nu nog de moeite nemen om hem fijn af te schuren ... en te schilderen ... ofwel de vriendin eens lief aankijken.
    Mag zij het eens proberen. :lol:
     
  2. aviador

    aviador Guest

    héél erg mooi gebouwd!
    Ik heb ook altijd met bewondering naar TITA's (hans) site gekeken, vooral de jets. Ik heb me er nooit aan gewaagd omdat ze er zo ingewikkeld uitzien, maar misschien ooit...... :)
    kan niet wachten op de foto's als hij geschuurd is, met ronde vormen moet hij er wel helemlaal geweldig uitzien.

    als motor kun je gewoon een fietsbelletje met 7*6 prop ofzo monteren, als je nog iets sneller wil moet je naar inrunnertjes kijken bij bv. rctechnincs. mijn ervaringen is dat je met een fietsbel al gewoon een flinke motor heb.
     
  3. sietse

    sietse

    Lid geworden:
    19 aug 2004
    Berichten:
    4.797
    Locatie:
    Den Haag
    mooi gemaakt! Veel aandacht besteed aan houten details... ik heb wel een Bandit Parkjet gemaakt, maar die had ik gewoon van puur depron gemaakt. Met EDF64 met 50 grams brushless motortje, maar die was te zwak/kreeg te weinig lucht..
    Niet mee verder gegaan.

    4 uur s'nachts? hahaha, toen stond ik net onder de douche...
    toen ik me wou aankleden, kwam ik er achter dat het nog geen 6 uur was en ik dus nog 2 uur door kon slapen... :roll:
    Gewoon opgestaan omdat ik DACHT dat mijn wekker was gegaan... Ik dacht al wel, ships hé, wat ben ik moe....
     
  4. 2F@st4U.:[BE]:.

    2F@st4U.:[BE]:.

    Lid geworden:
    19 jul 2006
    Berichten:
    946
    Locatie:
    Herentals, BE
    De eerste sneeuwman is gesignaleerd in Herentals maar het schuurwerk is dan ook klaar.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    De achterkant ga ik nog wel beetje beter afwerken ... de pot plamuur maar eens boven halen.
    [​IMG]

    Greetz

    P.S. nu gaat het ff in een lagere versnelling maar ik denk dat er morgen wel reeds een nieuwe jet "look a like" op de snijtafel ligt. (Ze zijn zo mooi meneer. :p )

    Aan zij die nog twijfelen ... het is echt niet zo moeilijk hoor. Gewoon 2 avondjes (met overuren 8O ) rustig doorwerken/bouwen. En je bent waar ik nu ben.
     
  5. Airbus

    Airbus

    Lid geworden:
    29 okt 2004
    Berichten:
    2.135
    Locatie:
    Vlaanderen
    Nice :)
    niet te veel plamuur gebruiken he :p
    das allemaal gewicht :lol:
     
  6. sietse

    sietse

    Lid geworden:
    19 aug 2004
    Berichten:
    4.797
    Locatie:
    Den Haag
    klopt, ik had hem ook in 1 zondag klaar :).
     
  7. 2F@st4U.:[BE]:.

    2F@st4U.:[BE]:.

    Lid geworden:
    19 jul 2006
    Berichten:
    946
    Locatie:
    Herentals, BE
    Kon het niet laten moest weten hoe de kleuren zouden staan ... hij is nog belange niet klaar maar het eerste zicht vind ik wel mooi.

    De Fans weten nu al bij welk squadron deze vogel thuishoort.
    [​IMG]

    Nu zal het zeker wel duidelijk zijn. Op de scheidingslijnen (blauw/geel ga ik nog een zwart lijntje doen met alcohol stift (mijn schilderskunsten zijn niet je dat :cry: ))
    [​IMG]

    De achterkant ziet er ook al wat beter uit. moet nog wel ff drogen en opgeschuurt worden.
    [​IMG]

    Morgen maar weer verder.

    Greetz

    Tim
     
  8. aviador

    aviador Guest

    je hebt dan toch wel een c-130 hercules met dezelfde kleuren he, anders is je squadron niet compleet :wink:
    ga in iedergeval zo door, begint er mooi uit te zien met die verf:D
     
  9. sietse

    sietse

    Lid geworden:
    19 aug 2004
    Berichten:
    4.797
    Locatie:
    Den Haag
  10. 2F@st4U.:[BE]:.

    2F@st4U.:[BE]:.

    Lid geworden:
    19 jul 2006
    Berichten:
    946
    Locatie:
    Herentals, BE
    De motor waarschijnlijk een Axi 2212 + Lipo 3S 2000 mAh

    De rest van setup zal hier wel ergens in de overschotjes schuif te vinden zijn.

    En jammer genoeg geen intrekbaar landingsgestel ------> :help: ze leggen zoveel druk op mijn schouders, meneer. :D

    Greetz
     
  11. 2F@st4U.:[BE]:.

    2F@st4U.:[BE]:.

    Lid geworden:
    19 jul 2006
    Berichten:
    946
    Locatie:
    Herentals, BE
    In welke kleur moet dat kapje geverfd worden :?: :?: :?:
    [​IMG]

    [​IMG]

    niet te veel blabla des te meer geschilder.

    Greetz

    Tim
     
  12. sietse

    sietse

    Lid geworden:
    19 aug 2004
    Berichten:
    4.797
    Locatie:
    Den Haag
    kapje? uuh, doorzichtig :D
    haha

    Gewoon zwart maar doen?
     
  13. 2F@st4U.:[BE]:.

    2F@st4U.:[BE]:.

    Lid geworden:
    19 jul 2006
    Berichten:
    946
    Locatie:
    Herentals, BE
    Opties:

    1-Doorzichtig is idd. een optie. Met de grove vijl er door en dan terug schilderen een flesje spa nuttigen, smelten ... blabla klaar.

    2-Schilderen
    Zwart is zo zwart ... gaat wat hard afsteken ... Heb hier ook nog een potje metaalgrijs liggen. Moet eens wat testen.

    FF een nachtje over slapen ... We zien wel wat er uitkomt.

    Greetz
     
  14. sietse

    sietse

    Lid geworden:
    19 aug 2004
    Berichten:
    4.797
    Locatie:
    Den Haag
    metaalgrijs... ja, ik ben geen Interieusontwerper of zo.. Zacht beige, kiezelwit, wat al nog niet meer.
    Doe mij maar wit, blauw of zwart ofzo :). Dat zijn in ieder geval kleuren ;)

    nee geintje, grijs kan ook. maarja, of je het verschil ziet in de lucht?
    maarja, een intrekbaar landingsgestel zie je ook niet in de lucht..... (als het goed is :) )
     
  15. 2F@st4U.:[BE]:.

    2F@st4U.:[BE]:.

    Lid geworden:
    19 jul 2006
    Berichten:
    946
    Locatie:
    Herentals, BE
    Sneak peak 8)
    [​IMG]
     
  16. eddy

    eddy Guest

    Ik zou het flesje spa nuttigen :yes: :yes: :yes:

    Groeten Eddy
     
  17. Peter-Jan

    Peter-Jan

    Lid geworden:
    11 jan 2006
    Berichten:
    1.576
    Locatie:
    (LVC) Emmeloord
    Die ziet er gaaf uit zeg! :worship:
    Ga zo door! :thumbsup:
    Ik zou het kapje doorzichtig doen als ik u was.
    Aan u de keus want ik ben u niet :wink:

    Grt.
    Peter-Jan

    Ps:
    gelijk abonnement genomen :)
     
  18. tazy1704

    tazy1704 Guest

    Mooi gebouwd. Ik heb de f18 met een mega 22/16/5. De snelheid valt hiermee tegen. ik zou in ieder geval gaan voor een motor met meer pit.

    [​IMG]
     
  19. bastiaandj

    bastiaandj

    Lid geworden:
    1 okt 2004
    Berichten:
    283
    Locatie:
    Nieuwe Tonge
  20. 2F@st4U.:[BE]:.

    2F@st4U.:[BE]:.

    Lid geworden:
    19 jul 2006
    Berichten:
    946
    Locatie:
    Herentals, BE
    @ Tazy: Bangelijke F-18 die je daar hebt ... heel mooi spuitwerk.

    @Bastiaandj: En met wat voor vertraging ??? Vermoed toch dat je er 1 nodig hebt dan.

    Greetz
     

Deel Deze Pagina