Hoi All, Ik zit met een dilemma. Heb net een blokrooster in elkaar geknutselt. Dit komt op het achterdek van een slepertje. Nou heb ik de keus of ik dit rooster horizontaal zal plaatsen (evenwijdig aan de waterlijn) of met het dek mee. (dus vanaf de boeiing op de achtersteven met het dek mee naar omlaag, midscheeps gericht) Mijn bouwtekening toont dit niet. Rest dus dichterlijke vrijheid en optisch effect. Heeft iemand enig idee hoe dit rooster op een echte boot geplaatst is ?????? Han
Als u het over het rooster ,achterop de sleepboot heb? Ik heb verschillende boten gehad: en op gevaren allemaal gelijk boven kant Boeing. Gr Frederik
Beste Frederik, Als ik dit zo lees dan kan je mij ook vast vertellen of de tekenaar van mijn boot te veel an de oost-indische inkt heeft zitten snuiven of dat het volgende in het echt ook voorkomt. Geheel tegen mijn verwachting in staat het stuurhuis nl iets achterover en niet waterpas tov de waterlijn, zoals ik zou verwachten. In de bijgevoegde tekening heb ik het geheel ietwat overdreven getekend. Het blokrooster bedoelde jij toch op de getekende manier.
@han mul Nou nou Han, ik hoop als dat ik je niet beledig :| Want dat is hier niet de bedoeling he. Maar dat getekende sleepbootje: ik weet niet wie dat heeft getekend, Maar dat is iets uit de Donald duck. :? Die man of vrouw heb niet alleen aan de oostindieche inkt geroken maar ook nog Hash Nee die stuurhut klopt voor geen meter hoor Het hele schip is net een banaan he :roll: Het is allemaal veel te krom
Bespeur ik hier enige jaloezie ??????? 't gaat om 't principe. Die stuurhut staat op de echte bouwtekening achterover. Dat vind ik vreemd. Net als dat blokrooster wat dus kennelijk volgens onze expert (bovenkant boeiing) niet waterpas ligt. Vindt ik ook vreemd. Ik vraag me dus serieus af of dat zo hoort. Ben overigens de schoorsteen vergeten te tekenen.