Kan iemand mij helpen. Ik heb onlangs een Corsair Top Flite 1,57 meter aangeschaft en daarbij ook de retracts. Nu is het natuurlijk super mooi gaaf als de wielen afgeschermd worden door kleppen/deuren. Heeft iemand hier voorbeelden van (liefst natuurlijk foto's). Hoewel het een kleine schaal is, moet het toch kunnen? En heeft iemand ergens een site met veel informatie over de corsair? Kleurschema's veranderingen versies en meer van dat soort ongein? Ik heb er nog niet echt een kunnen vinden. Thanx!
Arvid! Zeg eens eerlijk :x ! Weet je zeker dat je goed gekeken hebt? :wink: http://www.aircraftresourcecenter.com/AWA1/301-400/walk334_Corsair/walk334.htm http://www.warbirdalley.com/f4u.htm http://www.kiwiaircraftimages.com/corsair.html Gewoon weer Google. Zie ook mijn post voor Mark mbt. de Pup. Succes! jan
@arvid Gewoon eventjes je email adres vermelden in je profiel. Heb verleden jaar in Duxford massa's foto's genomen van een 3-tal corsairs. Ik wil deze graag doormailen. Greetzzzzz stevo
@Jan Jep, google is mijn zoekmachine. Maar als je de verkeerde woordkeuze gebruikt, gebeurt het dat je nu net niet de juiste pagina te pakken krijgt. In ieder geval bedankt voor deze links! @Stevo Heb mijn profiel aangepast. Maar je kan het in ieder geval sturen naar: modelbouwforum@shinchido.nl. Ik heb geen limiet, dus stuur maar raak. Top!
Heb nog eens beter gekeken naar de links van Jan, dat wordt overuren draaien als je deze links door wilt spitten! Errug goei! En op de link van Jacques staat van die geinige afbeeldingen die ze op de kist zetten. Jammer dat de kwaliteit van de afbeeldingen niet zo heel erg goed zijn, anders even opslaan, vergroten, uitprinten of anders meteen laten drukken op een sticker en klaar. Dit wordt zoeken naar een mooi voorbeeld wat kleurstelling betreft en daar verder onderzoek naar doen wat de aanpassingen zijn en zo. Oeps, dat wordt veel werk.......
Arvid Als je nog steeds naar wat Ideeën voor je dueren op zoek bent, misschien kan je dit gebruiken. Ik heb de landingsgestel onder mijn T.F. Corsair net gebouwd als testbed voor mijn splinter-nieuwe landing gear controller. Hier heb je een voorbeeld tekening dat ik heb gebruikt als voorbeeld tijdens het bouwen. En een link naar een filmpje van een cyclus. http://www.thomson-automation.com/RC/Films/SingleGear.avi En ook iets voor alle P-51 fans. http://www.thomson-automation.com/RC/Films/DoubleGear.avi Ik heb ook nog fotos van de vleugels en deurenbevestingen als je die ook wilt hebben. Jon
Dat is inderdaad wonderschoon! Ik zal er nog eens over nadenken en kijken of het nog in te passen is in m'n vleugel. Wat voor een servo gebruik je voor het openen? Heb je nog meer foto's van je bouw? Ben eigenlijk welk benieuwd naar jouw ervaringen en aanpassingen van de TF (draadje?).
John Wil je nu alweer de prijs voor het model van het jaar binnen halen met die corsair of zien we die dit jaar nog niet op ons veld?
het ligt misschien aan mij maar ik zie tussen bovenstaande filmpjes geen verschil. klopt dat? zo ja wat is dan het werkelijke verschil...?
Bij de tweede gaan de hoofdeuren weer dicht. Natuurlijk niet schaal Corsair, maar andere modellen hebben dit weer wel. Je kan dus kiezen om ze open te houden of weer dicht te laten gaan.
Iedereen bedankt voor de aanmoediging. @Theo Daar is mijn mooie vrouw niet van plan vanwege onze verbouwing van een nieuw huis dit jaar, maar je weet het maar nooit. Zoals je kan zien heb ik al een beetje 'stiekem' gewerkt . Ik weet niet of de Corsiar dit jaar zal vliegen maar ik vind net bouwen toch leuker dan het vliegen dus ben ik al blij. Hier heb je weer een plaatje van de winner. @Jan De aansturing kan wel via een reversing "Y" kabel maar in dit geval komt de signalen van mijn zelfgemaakt "Landing Gear Controller" af. De gegevens van de controller zijn te vinden op http://www.thomson-automation.com/RC/WebModules/1041/1041en.aspx (voorlopig alleen in het engels) @Arvid Hier heb je wat foto's van mijne aanpassingen voor de deuren. Deze foto vertoont alle extra steunbalken voor de deuren en servo luiken. Rechts boven is de luik voor de linker flapservo. Ook te zijn is de linker landinglampje. De retract is van Robart natuurlijk. De servos zijn Futaba S148's want die waren in mijn voorraad. Ik heb nog geen ervaring met windlading op de deuren maar misschien kon je kleinere servos gebruiken in plaats van de S148. En hier de sjabloon voor de deurluiken. Ik ben pas nu achtergekomen dat het niet precies klopt maar --- volgende keer beter. Vervolgens wordt de vleugel met het hout bespannen en tijdelijk met strijkfolie afgedekt. De fiberglas komt erop, na dat het hard is wordt alles weer afgehaald, de fiberglas plaat uitgesneden volgens de sjabloon (Met wat extra om de voorluik heen) en dan de hout bespanning weggesneden met gebruik van de fiberglas plaat als sjabloon. Dus past het netjes in de gaat. Een beetje grondverf en dan ziet het redelijk uit. De deuren en afdekplaat voor de voordeur worden uitgesneden en de scharnieren worden erop geplakt met wigjes eronder om de scharnierenpennen op een rechte lijn te zetten en ook op plaats in de vleugel voor de zekerheid dat alle scharnieren in de sleuven passen. Hoorntjes worden gemakt van printplaat materiaal and op de binnenkant van de deuren geplakt en servo's worden bevestigd op de servoluiken. Stangen met kogellinks en qwiklinks sturen de deuren aan. Een beetje hout wordt van de scharnierbalken weggesneden om ruimte te maken voor de links aan de hoorntjes. Wij hebben ook wat meer ruimte nodig binnen de vleugel voor de stangen. Een plaatje van de bespanning wordt ook verwijderd om toegang te verbeteren. Dat wordt later teruggezet natuurlijk. En de resultaat. De voorluik plaat kan verwijderd worden voor toegang naar de retract. . Ik ben wel tevreden met de resultaat. Zoals je kan voorstellen, vliegen mijn kistjes een beetje zwaar. Dat vind ik niet erg want volgens mij is dat meer naar schaal. In ieder geval vind ik alle extra’s ontzettend leuk. Mijn DC3, heeft intrekbaar landinggestel, flaps met langzaam beweging, landing lampen, navigatielampen, draaiende beacon en on-board glow drivers. Jon
Daar wordt ik een beetje stil van. Erg mooi. Zijn er nog meer foto"s van die DC3 te vinden op het web? Groet, Jaap
Nee, helaas nog niet. Dit model heeft niet voor niets bij ons de wisselbeker voor het model van het jaar gewonnen.
Bedankt Jaap Hier heb je nog een paar plaatjes. http://www.thomson-automation.com/RC/images/dc3/IMG_0007.jpg http://www.thomson-automation.com/RC/images/dc3/IMG_0081.jpg http://www.thomson-automation.com/RC/images/dc3/IMG_0001.jpg http://www.thomson-automation.com/RC/images/dc3/IMG_0003.jpg http://www.thomson-automation.com/RC/images/dc3/IMG_0006.jpg http://www.thomson-automation.com/RC/images/dc3/IMG_0079.jpg
Erg mooie foto's 8O . ik begrijp wel waarom dat het model gewonnen heeft. Maarre, ik mis wel een bouwverslag in het vliegende schaalmodellenforum Krijgen we gelijk wat meer info zonder dit draadje van Arvid te misbruiken. Groet, Jaap
Daar ben ik helemaal mee ééns Jaap. Maar zoals je kan zijn ben ik een nieuwe. Kan iemand mij vertellen wat dat inhoud en hoe het gaat? :?:
Graaaaag Als je vanuit de forum index kijkt, zie je onder "modelvliegen" het subforum "vliegende schaalmodellen". Als je naar dit subforum gaat, kun je hier dmv de knop "nieuw onderwerp" je eigen topic starten. Dit geef je een duidelijke topictitel, zodat iedereen begrijpt waar het overgaat. Je kan hier je eigen berichten in plaatsen. Foto's via http://www.modelbouwforum.net/~foto/ , maar dat wist je al volgens mij. Overigens weet ik niet of het model helemaal schaal is, geeft niet zoveel , maar mij lijkt het dat ie daar wel helemaal tot zijn recht komt. :wink: Veel succes, en we zitten met smart te wachten. Groet, Jaap