hallo ik maak normaal raket motoren van kno3/poedersuiker 65/35 niet gesmolten. nu wil ik dextrose gaan gebruiken wat is dan beter gewone of watervrije. en bij welk persentage fe203 word de brandstof trager en welke is optimaal.
Meer dan 0,5 % en je brandstof wordt trager. meer dan 5 % en je produceert alleen veel rook. Optimaal ligt ergens bij 0,4 %. En verder moet je natuurlijk geen water in je motor hebben, klinkt een beetje suf maar meer dan 1% water kan tot een cato leiden. Dus gooi je kno3 en je suiker een uurtje in de oven op 60 graden met de deur open op hete lucht, dan ben je het meeste water kwijt.
hoe zorg je er dan voor dat je stuwstof een compacte massa is? als de vlam tussen de korrels door slaat kan dit alleen maar in een grote knal eindigen...... afhankelijk van het type motor wil ik dit dan wel of niet zien.
Hoi Sjors Als je met voldoende druk je motoren perst dan kan het. En dna heb ik het over een stevige hydroliek pers (Estes perst de motoren ook uit poeder) Maar smelten werkt een stuk beter