Vorig jaar nog zeer goedkoop een seaport gekocht (€10,-) voor een ombouw project. (had al eerder 1 omgebouwd maar ook weer verkocht toen deze vaaklaar was) Normaal hou ik mij bezig met speedboten maar deze keer wilde ik eens wat rustigers (om)bouwen. Voorlopig is de buitenkant klaar en straks is de binnenkant aan de beurt zodat deze ook nog kan varen. Het zal vast niet ieders smaak zijn deze bootjes maar ik vindt t gewoon leuk om ze te verbouwen. Mocht iemand nog een speed 500E motor hebben en kan missen dan houd ik mij aanbevolen.
Ik heb geen 500E liggen, maar wel deze link: http://www.modellbau-regler.de/shop/product_info.php?products_id=81 In mijn eigen Dickie slepertje zit ook een vijfpool, vaart geweldig op 2S en een Raboesch 40 mm vierblad messing prop. Groeten, Jan.
Motoren koop ik daar nooit, maar wel regelaars, zowel de kant en klare als de bouwkitjes. Hoofdzakelijk, omdat ze de motor fluisterstil regelen, zonder (hinderlijke) pieptoon. Groeten, Jan.
Die Dickie Seaport Tugs zijn inderdaad leuke bootjes om om te bouwen, ik heb er ook één. Van buiten redelijk standaard behalve dat hij half gestript is in afwachting van ombouw, van binnen al flink verbouwd en brushless uitgevoerd (en nu waaaay overpowered). Moet ik eigenlijk weer eens mee verder, maar ik gebruik hem nu als cameraplatform... Ik ben benieuwd naar het vervolg!
De motor heb ik nu ook binnen , ik heb via marktplaats nog 2 zgan graupners 500E kunnen scoren dus 1 op reserve . Varend komt t wel goed heb alleen nog paar speedbootjes liggen die ook af moeten dus ik neem er de tijd nog wel voor om het af te maken.
Vaar jij nog met het originele propje? Of heb je een heel kort asje weten te regelen. Ik ben bij mijn eerste proefvaart (bogstandard, wat vaart dat k......) mijn propje verloren, gelukkig vlak bij de kant dus ik kon hem weer uit het water vissen, maar toch. Daarna zsm een fatsoenlijke 4mm Graupner as er in gefietst en het roerblad achter de straalbuis wat verlengd.
Ik heb voor de eerste vaart , die moet nog komen, gewoon nog de standaard as en prop erin zitten en zie wel hoe dat gaat. Mocht het niet gaan zoals ik zou willen vervang ik het wel.
Regelaar ook gevonden een nieuwe/ongebruikte (wel via marktplaats) Robbe Rokraft 120UP Navy ff inbouwen dan test vaart maken.
Hallo Michiel, Daar ik mijn slepertje inzet bij mijn wandelingen rond onze stad(s wijken) waarbij de motor regelmatig tot twee uur continue draait, werd de boel toch redelijk warm. Ik heb een 40 mm computerfan boven de motor gemonteerd die meeloopt op de motorstroom, zelfs op de heetste zomerdagen geen last meer gehad van een overmatige warme motor. Groeten, Jan.