Diff. tandwielen dood??

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door Rick St., 1 jan 2004.

  1. Rick St.

    Rick St. Guest

    Heey,
    Ik was laatst wezen rijden en merkte al op het terrein dat mn diff een beetje vast zat, Nu ben ik er eens naar gaan kijken toen ik thuis kwam en heb het diff uitelkaar gehaald en zag dat er 2 tandwieltjes in stukjes lagen :roll: En dat blokkeerde de boel, Maar hoe kan dat nou :?: er zijn geen sporen van zand in het diff. en er kan ook geen zand in, en ik neem aan dat de tandwieltjes sterk genoeg zijn voor 1:8 offroad :idea: maarja ik lees het wel,


    Groetjes rick
     
  2. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.730
    Locatie:
    Sassenheim
    Je zegt niet veel over je configuratie zoals getuned en als je plastick of stalen diff tandwieltjes hebt.

    Plastick diffjes zijn in het algemeen niet sterk als er krachtigere motoren geplaatst worden. Daarom zie je in de onroad ook veel kogeldiffs die inweze de auto kunnen overleven.....

    Maak je bv. ook jumps met je auto ?
    Zo ja is het neerkomen van de auto bij vol gas een behoorlijke klap op de aandrijving.....

    En heb je speling ?
    Speling op lagers en asjes van het diff is ook niet bevoordelijk voor de levensduur.....
     
  3. Rick St.

    Rick St. Guest

    ze zijn van staal dacht ik, En ik maak er jumps mee dus misschien ligt het daaraan ja...

    Rick
     
  4. Herman te H.

    Herman te H. Guest

    rick dit meen je niet ???
    echt wel vreemd :?
    maar zijn de tandwielen van het diff van staal ??
    dan is het helemaal appart

    ik hoor en zie het vanmiddag wel

    greetz herman
     
  5. Gunskes

    Gunskes

    Lid geworden:
    18 aug 2003
    Berichten:
    843
    Locatie:
    Erpe (Belgiƫ)
    als je jumpt moet je de gas loslaten als je landt. :!:
     
  6. NiTrO

    NiTrO

    Lid geworden:
    1 dec 2002
    Berichten:
    1.130
    Locatie:
    nevele
    als je volgas blijft geven in de lucht en je komt dan neer ontstaat er een geweldige druk op je assen en hubs en diffs... omdat je opeens met volle motorsnelheid van 0 moet vertrekke...(als je landt dus)
    dat kan je zien als je hubs ingesleten zijn (er zitten dan 2 sleufjes in je hubs)

    grtz nitro :wink:
     
  7. Kingpin

    Kingpin

    Lid geworden:
    18 nov 2003
    Berichten:
    686
    Locatie:
    omgeving Twente
    Denk persoonlijk niet dat een diff kapot zal gaan bij een landing (of het moet echt extreem zijn), denk eerder dat je een landing van opzij gemaakt hebt, dus dat de diff een klap heeft gehad van opzij.
     
  8. Xander

    Xander Guest

    Zoals Gunskes al zegt is het idd HEEL! belangrijk om je gas los te laten als je wielen vrij van de grond komen. Menig motorvoertuig is al aan puin gereden door de extreem hoge toerentallen die de motor gaat draaien. :)

    Dit moet overigens echt serieus genomen worden. Er zijn haast hele boeken over geschreven.
     
  9. Rick St.

    Rick St. Guest

    Zo heb nu een diff besteld bij krikke, heb een complete besteld omdat het prijsverschil van een setej tandwielen en een compleet diff maar 5 euro was, Ds als het goed is komt die dinsdag aan en dan weer raggen :lol:

    Rick
     
  10. Xander

    Xander Guest

    Weet je de oorzaak nu?
     
  11. marco_b

    marco_b

    Lid geworden:
    12 mei 2003
    Berichten:
    425
    Locatie:
    Duiven
    volgens mij nog niet, dus das goed voor de omzet van krikke......

    En allemaal nog de beste wensen....
     
  12. LouD

    LouD Guest

  13. Rick St.

    Rick St. Guest

    Heey, De oorzaak was debnk ik het springen, Ik wist dat niet namelijk, heb gewoon een normale, maar als het nog een keer gebeurd koop ik een ander dif.. had i eigenlijk al moeten doen maarja.. vergeten :-(, Maar je hoort het wel als ik hem binnenheb :D

    Groetjes rick
     
  14. Rick St.

    Rick St. Guest

    Hij is dus binnen :lol: straks maar eens testen,
    DAt jumpen laat ik nog wel even enne ik heb zo'n spider diff, met 4 tandwieltjes, ik denk eigenlijk dat het een fabriekage fout is, Want er waren al wat turnbuckles krom toen ie uit de doos was.... Maar dat heb ik al weer verholpen



    Groetjes Rick
     
  15. Herman te H.

    Herman te H. Guest

    :twisted: of het is gewoon maar weer eens het bewijs dat carson rotzooi maakt :twisted: LOL
     
  16. Rick St.

    Rick St. Guest

    grrr....
     

Deel Deze Pagina