Heey, Ik was laatst wezen rijden en merkte al op het terrein dat mn diff een beetje vast zat, Nu ben ik er eens naar gaan kijken toen ik thuis kwam en heb het diff uitelkaar gehaald en zag dat er 2 tandwieltjes in stukjes lagen :roll: En dat blokkeerde de boel, Maar hoe kan dat nou :?: er zijn geen sporen van zand in het diff. en er kan ook geen zand in, en ik neem aan dat de tandwieltjes sterk genoeg zijn voor 1:8 offroad :idea: maarja ik lees het wel, Groetjes rick
Je zegt niet veel over je configuratie zoals getuned en als je plastick of stalen diff tandwieltjes hebt. Plastick diffjes zijn in het algemeen niet sterk als er krachtigere motoren geplaatst worden. Daarom zie je in de onroad ook veel kogeldiffs die inweze de auto kunnen overleven..... Maak je bv. ook jumps met je auto ? Zo ja is het neerkomen van de auto bij vol gas een behoorlijke klap op de aandrijving..... En heb je speling ? Speling op lagers en asjes van het diff is ook niet bevoordelijk voor de levensduur.....
rick dit meen je niet ??? echt wel vreemd :? maar zijn de tandwielen van het diff van staal ?? dan is het helemaal appart ik hoor en zie het vanmiddag wel greetz herman
als je volgas blijft geven in de lucht en je komt dan neer ontstaat er een geweldige druk op je assen en hubs en diffs... omdat je opeens met volle motorsnelheid van 0 moet vertrekke...(als je landt dus) dat kan je zien als je hubs ingesleten zijn (er zitten dan 2 sleufjes in je hubs) grtz nitro :wink:
Denk persoonlijk niet dat een diff kapot zal gaan bij een landing (of het moet echt extreem zijn), denk eerder dat je een landing van opzij gemaakt hebt, dus dat de diff een klap heeft gehad van opzij.
Zoals Gunskes al zegt is het idd HEEL! belangrijk om je gas los te laten als je wielen vrij van de grond komen. Menig motorvoertuig is al aan puin gereden door de extreem hoge toerentallen die de motor gaat draaien. Dit moet overigens echt serieus genomen worden. Er zijn haast hele boeken over geschreven.
Zo heb nu een diff besteld bij krikke, heb een complete besteld omdat het prijsverschil van een setej tandwielen en een compleet diff maar 5 euro was, Ds als het goed is komt die dinsdag aan en dan weer raggen :lol: Rick
volgens mij nog niet, dus das goed voor de omzet van krikke...... En allemaal nog de beste wensen....
heb je een spider gear? of gewoon een normale? een normale breekt snel met een motor met teveel power met spider gear heb je dat niet. dit is de spider gear mod voor de savage: http://www.savageunleashed.com/article.php?story=20030428054217449
Heey, De oorzaak was debnk ik het springen, Ik wist dat niet namelijk, heb gewoon een normale, maar als het nog een keer gebeurd koop ik een ander dif.. had i eigenlijk al moeten doen maarja.. vergeten :-(, Maar je hoort het wel als ik hem binnenheb Groetjes rick
Hij is dus binnen :lol: straks maar eens testen, DAt jumpen laat ik nog wel even enne ik heb zo'n spider diff, met 4 tandwieltjes, ik denk eigenlijk dat het een fabriekage fout is, Want er waren al wat turnbuckles krom toen ie uit de doos was.... Maar dat heb ik al weer verholpen Groetjes Rick