De tamiyacup is in Nederland verreweg de grootste cup om aan deel te nemen. Ik heb alle wedstrijden meegereden in 3 verschillende klasses. Geen dag meegemaakt dat ik niet verschrikkelijk gelachen heb. Ook 1x een NK meegedaan...ik dacht dat ik een verkeerde afslag had genomen wat een crematoriumsfeer.....ik dacht wanneer komt de cake en de koffie. Gisteren ook weer op tijd vertrokken naar Rucphen (04.45 uur uit bed en om 22.30 uur thuis). Maar het is het altijd weer waard! Waarom? De funfactor is groot en 95% van de deelnemers zeiken niet over de reglementen. Op het moment dat er bij de tamiyacup een sfeer ontstaat van wantrouwen over wel of niet toegestane opties ben ik weg (en velen met mij) Voordat je het weet zit je met een cup met 20 deelnemers (hoofdzakelijk de fanatieke mierenneukers). Ik ben superblij met deze fanatieke funcup. Ik neem mijn pet af voor de organisatoren die steeds meer in staat blijken om de lol er in te houden. De toespraak van de voorzitter van de Baanbrekers vond ik geweldig mooi; hij benadrukte het belang van een goede sfeer en wist dat mooi te verwoorden. Kom ik dan alleen voor de lol? Echt niet....sinds ik in Gouda voor het eerst won, dacht ik gisteren opnieuw in de prijzen te vallen....waren er potdomme 4 man die sneller waren....daar zaten er twee tussen met bijna een standaard tt01/02 terwijl dat ding van mij vol zit met tamiya blauw....ik hoor dat je de oude carsoncupmachine moet hebben (die schijnen sneller te zijn).....ik snel even door mijn tamiya-netwerk en ja hoor Jan van Goor heeft er eentje in zijn tas......ik dat ding even schoonmaken....motor in mijn auto....mijn eigen motor weer uitgeleend aan mijn maatje.....pakte een beetje kloten uit: Iedereen was sneller...ding liep van geen meter.... ik lig in een deuk....dus uiteindelijk moet ik het met mijn eigen motor gaan doen in de finale.....als ik snelheid tekort....begin ik gewoon wat tegen die toppers aan te lullen, dat ik ze in de regen helemaal zoek ga rijden..... vervolgens maak ik het niet helemaal waar....terwijl ik in de eerste finale was vergeten mijn motorschroeven vast te zetten..(5 minuten uitstel en achteraan starten). Je zou zeggen wat een dramadag....ik zeg topdag! Een topdag omdat ik iemand kan helpen aan een paar tandwielen, Jasper voor de regen als een dolle een paar nieuwe banden voor me aan het opschuren is, Michel me een paar tips geeft over een bepaalde bocht (was wel op dat moment de leider in de wedstrijd) Ik alle bekers in ontvang neem van een paar clubgenoten die niet op de prijsuitreiking konden zijn....kan allemaal in de tamiyacup. Zolang we de zeikers buiten de deur kunnen houden kunnen we nog lang plezier hebben van deze geweldige cup.
Gelieve niet serieus te reageren op deze uitgebreide reactie.... organisatie bedankt en tot volgend jaar
Gelieve niet serieus te reageren op deze uitgebreide reactie.... organisatie bedankt en tot volgend jaar