Dit is pas schaalbouwen!!!

Discussie in 'Vliegende schaalmodellen' gestart door Han, 8 apr 2005.

1. Han

Han

Lid geworden:
    3 sep 2002
  2. Paul H.

Paul H.

Lid geworden:
    22 nov 2004
    8O

Prachtig..
    Die is er wel even mee bezig zeg..
    Pff

3. Matthias

Matthias Guest

die mag NIET crachen als hij af is!!!

4. Gerard_nl

Gerard_nl Moderator Moderator team Forum veteraan

Lid geworden:
    7 sep 2002
    ai ai die gaat janken als ie hem ooit plet :(

helaas met al die super projecten schijnt het mis te gaan, de dauntless een tijd geleden, de B52............ etc

5. Bertus

Bertus verslagschrijvers Forum veteraan

Lid geworden:
    23 sep 2002
    Dat is inderdaad pas echt mooi schaal
    onvoorstelbaar mooi.

6. Tadango

Tadango Forum veteraan

Lid geworden:
    25 jun 2003
    misschien is het maar beter om een 2e te bouwen, iets minder schaal ;), en daarmee vliegen :) Als deze ooit vliegt is die piloot wel super moedig....

7. Han

Han

Lid geworden:
    3 sep 2002
    Bedankt voor de tip Gerard.
    Was zeer leerzaam.

Groeten Han.

8. mao

mao

Lid geworden:
    31 okt 2003
    Cockpit is een beetje te, wat mij betreft. Je wilt toch ook een beetje ontspannen vliegen lijk mij. Met zoveel arbeid (uren) blijft er geen tijd over om te vliegen. Afwerking van de romp is wel erg mooi , en dat zie je tenminste als je vliegt.

9. hanskez

hanskez

Lid geworden:
    13 sep 2004
    hoi hoi

Je kan ook te veel zelfvertrouwen hebben hihi

8) :lol:

groeten hans

10. Pjotrrr

Pjotrrr Guest

11. Muxje

Muxje Guest

Mooie, leerzame site! Als je ziet hoe hij die cockpit gebouwd heeft, dan merk je niet hoe ingewikkeld zijn bouwtechnieken zijn, maar juist hoe simpel ze eigenlijk zijn. Zo zie je hoe je met wat huis, tuin & keukenmiddeltjes (en een berg research :) ) hele mooie dingen kan maken. Erg inspirerend!

12. Paul H.

Paul H.

Lid geworden:
    22 nov 2004
    Heb je hem af ga je vliegen en dan..

EDIT Foto verkleind

13. Igwe Aneke

Igwe Aneke Guest

Prachtig gedaan...maar mij een beetje teveel van het goede.
    Je zou hier maar mee moeten vliegen :roll:

Die vlam hierboven, was dat van die B52 laatst? 8O

14. Theo Coenen

Theo Coenen Guest

Nee, die vlam komt uit een show van Byron.

Als ik het verhaal van die goede man zo lees dan wil hij het een statisch model maken.
    Er was al iemand aan de romp begonnen en het stabilo en kielvlak waren vergroot voor rc toepassing end at sloopt hij er weer af om er een schaal stabilo en kielvlak op te maken.

15. WV

WV verslagschrijvers

Lid geworden:
    3 okt 2003
    Hoe meer schaal, hoe beter, maar het moet wel vliegen :!:

Ik vraag me wel af wat je nog door de raampjes van de cockpit ziet, als het geheel ingebouwd is, of zou er standaard een endoscoop bij liggen? :wink:

16. Arvid

Arvid Guest

Super! Zou jammer zijn als deze de lucht niet in kon. Maar ja, dan heb je inderdaad wel stalen zenuwen. Zo af en toe zie je dat hier in nederland toch van dit soort modellen opduiken. Jammer dat ze niet op het forum zitten. Maar ja, we vinden ze toch wel..... :wink:

17. jacques

jacques Guest

Ja, waar zijn al lui van fantasy in blue?

18. jaap

jaap Guest

Pfff, eindelijk een link waar je die 1:6 actiefiguren kan bestellen in nederland.
    Zijn alleen wel aan de prijs.

Was al een tijdje op zoek daarnaar.

Verder een fantastisch vliegtuig

@Jacques
    Ja, Ik zou graag nog eens een keer die collectie van dichtbij willen zien, laat staan dat die heren hier eens een bouwdraadje openen. Daar kunnen we nog veel van leren denk ik.

19. ErikvanderKooij

ErikvanderKooij

Lid geworden:
    10 mei 2004
    Heel erg fraai, veel geduld en niet bang voor een beetje prigel werk!

Overigens wel jammer dat het nooit tot een vliegend model komt. Voor degenen die willen dat de beste man af en toe iets op het forum zet, ik zou zeggen nodig hem uit! Zou zomaar kunnen dat hij dat graag doet.

20. bartnop

bartnop Guest

Hallo heren,

ben vandaag lid geworden van dit forum en vond deze draad over mijn project.
    Iedereen bedankt voor de overwegend positieve woorden, en ja natuurlijk moet je gek zijn om zo gedetailleerd bezig te zijn. Dat was ook helmeaal niet de bedoeling, maar gaandeweg begon ik het zo leuk te vinden dat ik niet meer op kan houden. Die endoscoop zou inderdaad niet gek zijn trouwens.

Ik zit trouwens nog steeds te overwegen of ik het model nou wel of niet vliegbaar moet gaan maken, maar ik ben zelf helemaal geen rc vlieger en om dat te gaan leren....... Dan ben ik wel ff bezig voordat ik een dc-3 "veilig" kan gaan vliegen. Ik heb wel besloten om hetm in ieder geval zo te maken dat ie wellicht ooit eens een keer zou kunnen gaan vliegen.

het bouwen van deze kist vindt ik voorlopig zo leuk dat ik er nog wel even mee door kan gaan en ik ben bang dat die detailering alleen nog maar erger gaat worden.

Ik ben een nieuwe draad begonnen voordat ik deze zag en zal proberen om foto's erbij te plaatsen alleen krijg ze nog niet klein genoeg. De bouw is in ieder geval te volgen op onderstaande link.

Bart Nopper.

Deel Deze Pagina