Dit was het inbouw draadje vd eerste fpv eazystar. rip trouwe 6 jaar oude kist.

Discussie in 'FPV (First person view)' gestart door wiebe, 7 mei 2010.

1. wiebe

wiebe

Lid geworden:
    5 feb 2003
    Zo ben nu toch echt begonnen met inbouw van de apparatuur in mijn ez.
    De setup is immersen videozender en osd regelaar een castle 25 amps,en motor een mega 16/15/06.
    Prop een graupner cam slim prop 6,6x3, voor nu dan eerst.

De motor en regelaar .
    Ik hoop dat dit netjes genoeg is .
    zouden de draden naar de regelaar nog invloed hebben op de osd/zender?

Zo houd ik het voorste gedeelte helemaal vrij voor de accu ,ik hoop dat dit goed gaat werken .
    De ontvanger komt tussen de motor en de servo,s op/in de staartboom,ver van alle andere app.
    Ik hoop dat dit goed genoeg is .
    Groeten Wiebe.

Laatst bewerkt: 7 mei 2010
  2. Psygho (Emil)

Psygho (Emil) Forum veteraan

Lid geworden:
    7 jan 2004
    Ziet er toch netjes uit ???
    Denk wel dat het gaat werken, maar der is maar 1 manier om daar achter te komen ;)

3. robot

robot

Lid geworden:
    31 okt 2006
    hoi

ziet er goed uit

maar?????? als je je lipo aan sluit,,oke dan

maar nu los trekken?????????????

die stekkers kunnen erg stroef gaan

mischien je 100A current sensor met klitten band op de zijkant,van de romp

kan je hem los maken???? goed vast houden ,,,en netjes je lipo los trekken

rob

4. wiebe

wiebe

Lid geworden:
    5 feb 2003
    De accu gaat gewoon met 4mm goudpluggen aangesloten worden .
    Dus de deans blijven zitten en de 4mm pluggen gaan in de accu .
    dat lijkt me het simpelst omdat ik ook merendeel 2s autoaccus ga gebruiken .

Groeten Wiebe.

5. Rogier

Rogier Guest

Ziet er goed uit Wiebe! Wat een spagetti is het met al die draden. Maar eh... vliegen met auto accu's? Dat doet toch niemand? Of toch.... :)

6. wiebe

wiebe

Lid geworden:
    5 feb 2003
    Het is helemaal super ,de andere camera werkt super ,en ik heb mijn eerste echte vlucht achter de rug .
    Eerst de boel nog wat lopen trimmen ,en mijn collega vlieger Richard laten meekijken ,terwijl ik vloog .
    de camera had ik wat te laag staan en dat wat verandert ,wel was de camera beter als de vorige en was hij kwalitatief goed.[voor een cheapo ding dan] .

Toen we later de cam wat hadden versteld keek ries door de bril en ik vloog gewoon .
    Ries vroeg geef mij de zender eens ,dat gedaan heeft hij er een 15 min mee gevlogen en kreeg ik de zender niet meer terug ,ik hoorde alleen maar whaaaw goed man super whaaow.

Nadat we de rollen omdraaiden ik kijken door de bril en ries het tuigje omhoog brengen en later de zender afgeven was het helemaal super ,ik denk dat ik er wel 20 min mee vloog en vloog ook stabieler als dat je het vanaf de grond deed.
    Het landen deed ik ook met de bril op en kreeg wat aanwijzingen ,ook dat ging super.

Ik sta nu helemaal strak van de adrenaline en ga er helemaal voor .
    Nog wat dingen aanpassen en dan word het helemaal goed .
    Nu eens kijken of ik mijn dv cam terug krijg van mijn zus dan kunnen we ook opnemen .

Groeten Wiebe.
    ps de setup gebruikt nu 8 amps bij 2s lipo dat moet nog iets beter.

7. SanderFPV

SanderFPV

Lid geworden:
    11 feb 2010
    Je moet echt meer afstand houden tussen de video zender en de GPS ontvanger van de EzOSD, ze zitten nu zowat op elkaar. Anders wordt de GPS erg ongevoelig door de RF van de videozender en duurt 't heel lang voor hij satellieten gevonden heeft (als hij ze al vindt) en zal je ook tijdens 't vliegen merken dat de GPS erg traag reageert op koers/hoogte/snelheidswijzigingen.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
    ImmersionRC - Real Virtuality

8. wiebe

wiebe

Lid geworden:
    5 feb 2003
    Klopt Sander hij vind wel satellieten maar is niet heel erg snel dat klopt .
    Bah opnieuw eens kijken hoe ik dat kan veranderen ,en ik wil geen spaghetti.

Wel hebben we er een fvp vlieger bij ,helemaal verkocht na het vliegen ermee.

Groeten Wiebe.

9. ramsus42

ramsus42

Lid geworden:
    1 jan 2003
    Wiebe,

Leuk dat het zo goed is gegaan! Zo zie je maar dat je door het gewoon te doen, je al een enorm eind komt.
    Enja, op een gegeven moment ben je met niet heel veel meer dan FPV bezig;).

10. SanderFPV

SanderFPV

Lid geworden:
    11 feb 2010
    Ik zou de video zender tussen prop en staart monteren, zo zit hij ook nog eens in de luchtstroom van de propellor, dus krijgt hij nog eens extra koeling. Dan schuif je je LiPo wat verder de neus in zodat je zwaartepunt weer klopt.

Leuk om te horen dat je eerste vlucht een succes was, met 't mooie weer op komst zullen d'r vast nog veel meer vluchten volgen!

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen

11. wiebe

wiebe

Lid geworden:
    5 feb 2003
    Dit gaat helemaal goedkomen ,net terug van het vliegen met aldert en emiel en rogier .
    Ik heb eindelijk de software voor de usb dongle aan het werk en had er al thuis een filmpje mee opgenomen .
    Maar op het veld bleek toch dat mijn netbook dat niet trekt .zonder netvoeding .
    Volgende keer de grote labtop er maar aan dan eens kijken of dat wel wil .
    ik heb er een extra ontvanger aan geknoopt om het op te nemen .
    Deze dus .

en deze heb ik ook nog liggen dus die moet ik ook nog proberen

de eerste werkt prima en heeft ook nog een pats ? antenne ,hoeveel db zou een enkel plaatje zijn?
    Volgende keer de laptop mee en toch maar kijken of mijn samsung cam kan opnemen maar ik ben bang net de goedkoopste te hebben gekocht .

wel heb ik vanmiddag weer heerlijk gevlogen en bijna 1 km afstand gehaald met de ontvanger in de bril erbij .950 meter ongeveer.

Groeten Wiebe.
    ps kunne we niet allemaal weer terug naar 35 mhz nu kan ik alleen maar alleen vliegen .
    @,4 zenders storen als gekken op mijn ontvanger .

12. Psygho (Emil)

Lid geworden:
    7 jan 2004
    Koop dan ook goed spul!, en Als je een ombouw doet, wel de plus EN de min schakelen, en niet een van 2... :)

13. wiebe

wiebe

Lid geworden:
    5 feb 2003
    Dit gaat over de inbouw van een corona 2,4 gig in rogiers zender ,die werkt nog niet super .
    maar emiel waar is je cockpit kap van je ez,en hoe gaat het met de spycams??
    hihihihi.

14. Rogier

Rogier Guest

Cockpit? Cockpit? Zei iemand 'Waar is mijn cockpit?'. Nooit dingen achterlaten op het veld Emil.. :D:D:D

Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  15. wiebe

wiebe

Lid geworden:
    5 feb 2003
    Als klap op de vuurpijl toch maar een camera aangeklikt die neem ik aan super zou moeten werken plug en pray met mijn zender en de rest ,ik had geen zin om meer te proberen .

En ik wilde vooral meer scherpte ,dus hebben we een Fatshark RCV922 420 line 1.3inch Sony Super HAD CCD camera aangeklikt ,en een 5 db antenne voor op de bril .

Dit gaat zo goed met de originele antenne dat we moeten zien wat er nu te halen valt .
    Dus nu 950 meter en met de 5db antenne???

Groeten Wiebe.

16. ramsus42

ramsus42

Lid geworden:
    1 jan 2003
    Wiebe die camera werkt prima:).
    Ik heb hem uit een dome cameratje gesloopt. Heb er veel schik mee.

17. Hugy

Hugy

Lid geworden:
    23 apr 2009
    Aangezien er standaard een 3dbi antenne opzit zou dit dus een winst opleveren van 2 dbi dus ongeveer 1/3 meer afstand.

18. Psygho (Emil)

Lid geworden:
    7 jan 2004
    Ik heb me cockpit weer, en hij lag niet op het veld, ik had hem mooi mede genomen!

Wel ben ik me zwarte rolmet tape kwijt :( ben nog terug gereden, maar helaas hij was er niet meer, best jammer.... :(

Maar goed, de cockpit,dat was zeker een terug pak actie, omdat rogier zich de pleuris schrok toen ik me EZ net boven zijn hoofd volgas lostrok, omdat de landing iets anders verliep dna ik gedacht had, en besloot weer an te vliegen voor een nieuwe poging...

Hier het filmpje...

Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  19. bluefalconholland

bluefalconholland

Lid geworden:
    6 jun 2007
    Bijna altijd zie je de antenne van de videozender geplaatst bovenop het vliegtuig. Omdat je gewoonlijk altijd boven je vliegt onstaan er situaties dat er delen van je vliegtuig tussen je antenne en de ontvanger op de grond komen te liggen. Vlieg je bijvoorbeeld met de neus naar je toe dan heb je grote kans dat je accu het vodeosignaal blokkeerd met als gevolg ruis/storing op je beeld. Ik vond hier een oplossing voor op het internet. De antenne onder uit de romp laten steken. Ik heb het idee toegepast met een zwenkantenne. Deze klapt in bij de landing.

MVG Robert.

Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  20. SanderFPV

SanderFPV

Lid geworden:
    11 feb 2010
    Op zich een goede oplossing als je een model hebt met veel carbon verstevigingen, echter je grootste probleem is dat je langs de as van de antenne een 'nul' hebt (het gat van de 'donut'), dus als je boven jezelf vliegt helpt dit niet. Wat je wel kunt doen is met een microservo de antenne kantelen. Hieronder wat meer informatie over dipool antenne's.

Dipole antenna - Wikipedia, the free encyclopedia

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen

Deel Deze Pagina