Beste, Ik zou graag zelf een diversity-switch bouwen.Ik heb een schema gevonden maar daarop staan RSSI-ingangen.Is dit hetzelfde als het video signaal dat uit een ontvanger komt?Indien niet,zijn er nog andere schema's ter beschikking om met het video signaal te werken? Linkje naar schema +info: Build your own diversity controller! - RC Groups Alvast bedankt
Bijna elke analoge ontvanger heeft een RSSI pin. Hierop staat een bepaald voltage wat overeenkomt met de signaalsterkte van het signaal dat hij ontvangt. Dit is goed te gebruiken voor diversity, maar signaalsterkte en signaal kwaliteit hoeft niet hetzelfde te zijn!
Het probleem met RSSI diversity is geloof ik dat hij het verschil niet weet tussen jou signaal en een stoor signaal. Staat er iets naast je grondstation harder te brullen dan je vliegtuig, dan zal je switch daar naar gaan luisteren. Ik heb een eaglestation, die "kijkt" blijkbaar naar de video kwaliteit. Zou dit dan beter zijn omdat hij dan puur en alleen naar jou beeld kijkt?
Als je geen diversity hebt en iemand zet dichtbij een zender op hetzelfde kanaal aan, dan zal je video ontvanger ook in de war raken. Eagle Tree ding detecteert ruis op dezelfde manier dat een televisie dat doet. ipv blue screen te geven schakelt eagle tree naar andere kanaal, is daar ook ruis dan schakelt hij constant heen en weer totdat ergens geen ruis is.
Haha dat klopt, toen mijn model doodgevlogen werdt, veranderde mijn grondstation in een piepend stoplicht.