Hallo, Bruce Simpson (a.k.a. RCModelReviews) heeft op zijn kanaal en website een bouwbeschrijving gemaakt van een DIY 5,8Ghz ''backpack''. Het leek mij wel leuk om dit te maken, Ten eerste om mijn instap te maken in FPV en verschillende antenne's te testen en ten tweede omdat ik het leuk vind om printplaatjes te maken en te solderen . Hij heeft een uitgebreide video op youtube staan over de zender en de antenne e.d. maar ik vind niks over de ontvanger, want deze heeft hij ook zelf ontworpen en gemaakt. Na wat rondsnuffelen op zijn forum heb ik toch iets gevonden: https://dl.dropbox.com/u/3706414/FPV/DIY FPV TX-RX.pdf Maar nu vroeg ik mij af waar ik in nederland de TX5823 A/V zender module en de RX5808 A/V ontvanger module kon krijgen. Het zou fijn zijn om een webshop te vinden die deze verkoopt en natuurlijk de onderdelen en het printmateriaal. Heeft iemand een idee? Mvg, Gert Jan
Je kan de modules moeilijk in Nederland kopen denk ik. Ik heb ze zelf hier besteld: Wholesale tx5823- China Wholesale tx5823 Electronics from China Wholesale rx5808- China Wholesale rx5808 Electronics from China Leuke filmpjes van Bruce! De modules werken goed maar ben zelf over gestapt naar 2,4 en 1,2 Ghz Groeten Rien.
Oke, dankuwel. Daar eb ik inderdaad ook nog wel over zitten te denken, maar ik vlieg met 2,4Ghz, dus dat is al geen optie meer, en hier heb ik twee vliegen in een klap. Ik heb weer een reden om een printplaatje te maken en te solderen, en ik kan een instap maken in de FPV wereld . Weet iemand misschien een niet al te dure videobril of LCD scherm die ik op een 3S lipo kan gebruiken? Mvg, Gert jan