Sinds ik met een quadcopter FPV vlieg heeft met mij altijd al leuk geleken om op objecten in te kunnen zoomen zodat ik ze kan zien zonder dichtbij te komen. Denk aan bijvoorbeeld dieren in een weiland bekijken zonder ze af te schrikken. Het gaat mij in deze alleen om de live beelden, als ik mooie beelden op wil nemen hang ik er wel een goprohd onder. Er zijn (deze maar die volstaan dus niet. Zou dit kunnen werken hiervoor?
Ambitieus en als het je lukt ben je wel een baas. Zoek anders eens naar de keychain camera, daar heeft iemand eens een printje voor verzonnen zodat je kunt switchen tussen fotos en filmpjes. Misschien kun je daar wat mee?
Heb hier zo'n omgebouwde keychain liggen, maar dat is met een microcontrollertje gedaan. Lijkt me voor dit wat overdone, dat printje van HK lijkt me een betere oplossing.
Leuk, zo'n ombouw. Erg leuk om te doen, dat afslanken. Mocht je er uit zijn wat de bedrading enz. betreft, laat dat hier dan zien door foto's. Taco.
Weegschaal binnen, dus even gewogen: Camera met zoom aanstuur dinges: Eraf gesloopt: Nu alleen nog die schakeling verzorgen dat ik met een servo kanaal in en uit kan zoomen. edit: nieuwe afmetingen 8x4x4cm
Onder de 100 gram! Das toch echt niet verkeerd hoor! De aansturing zal vast geen 8 gram extra wegen. Goeie krimpkous eromheen en hoppa.
Dit valt mij ook mee. Mijn P10 weegt ook ongeveer 100 gram. Dit is klasse, weinig gewicht en toch meerdere mogelijkheden. Taco.
Appels met peren. P10 is een cmos handicam, dit is een ccd beveiligingscam. Nog steeds bezig iets te verzinnen voor het in en uit zoomen. Momenteel heb ik het gedaan door 2 servokanaal schakelaars op de knopjes tele en wide te zetten. Dit kost me echter 2 servo kanalen terwijl 1 er meer dan zat moet zijn Bovenstaand de achterkant van de camera. Dat A/B/COM van de seriele poort snap ik, maar ik weet niet hoe ik de 2 poorten van zoom en focus aan kan sturen, weet iemand hier daar misschien meer van? Gekocht op Ebay zonder gebruiksaanwijzing
Het is gelukt! De camera is nu aan te sturen met een servo kanaal: omhoog inzoomen, midden neutraal, omlaag uitzoomen. Met behulp van: SMD 2 KANAAL SCHAKELAAR MODULE - Elektr. schakelmodules - Conrad Electronic Als er iemand interesse heeft in een zoom cam voor op z'n copter / uav laat maar weten via PB. Ben best bereid deze tegen een kleine vergoeding voor anderen in elkaar te klussen.
Baggus...ik heb eigenlijk slechte ervaring met dat schakelmoduul. Op de print zit een instelpotmeter waarmee je het schakelpunt insteld. De potmeter gaf problemen. Ik heb ooit 4 van die dingen gehad waarvan er 3 problemen gaven. Ook stoort het moduul op de vliegontvanger en moet je het ontstoren. Toen overgestapt op een servo die een microswitch bediend. MVG. Robert.
De schakelaar die ik ontving van conrad zag er iets anders uit dan op het plaatje. Layout ongeveer hetzelfde maar iets andere aansluitingen. Ik heb iig nog niets gemerkt van storing oid. Potmeter gaf alleen gezeik aan het begin omdat ik geen plastic schroevendraaier gebruikte voor het afstellen. Een mechanische schakelaar die je fpv cam bedient vind ik een beetje onzin. Ik had ook een complete arduino kunnen pakken om het ding aan te sturen (ook maar 15 euro ) maar vind het een beetje een overkill. Het werkt iig prima!
Robert is een pechvogel (pardon the punn) met zulk soort spul. Kleine servotjes waar ik zelf al jaren mee vlieg bijvoorbeeld. En arduinos zijn goedkoop geworden! De laatste keer dat ik daarmee in aanraking kwam, waren ze ruim 70 dollar per stuk, en daar moest toen ook nog een shield bij.
Laatst ook weer in vlucht 2 5grams servo's kapot gevlogen Ik denk niet dat Robert de enigste is. Waardeloos die dingen. maargoed, als je hem open haald zie je hoe fragiel het ook is. Ofdat je nu een goede of een slechte hebt, het is wel heel erg bij zo'n 5gr.