DLG-HLG dag in Vlaardingen

Discussie in 'HLG/DLG/F3K' gestart door Frans Bal, 15 mei 2005.

1. Frans Bal

Frans Bal PH-SAM

Lid geworden:
    16 apr 2005
    Hallo allemaal,

Let op!!! de DLG-HLG dag is verschoven naar zaterdag 20 augustus zie bericht verderop

Op zaterdag 6 augustus 2005 organiseert Radio modelvlieg vereniging Vlaardingen (RMVV) een Fly-in speciaal voor DLG en HLG zwevers. Bij slecht weer is de uitwijkdatum zaterdag 20 augustus 2005.

Het dagprogramma zal in grote lijnen gelijk zijn aan die van DLG-HLG dag ÉÉN. Hoewel de dagindeling nog niet 100 procent vaststaat zal ook dag twee grotendeels in het teken staan van het uitwisselen van ervaringen en kennis op het gebied van het bouwen en natuurlijk vliegen met de DLG-HLG zwevers.

De RMVV is aangesloten bij de KNVvL. Deelnemers die geen lid zijn van de KNVvL vragen wij een verklaring te tekenen dat zij in het bezit zijn van een WA-verzekering welke schade dekt veroorzaakt door een modelvliegtuig.

Bij voorkeur voorinschrijving via een PB.

Het veld van de RMVV ligt aan de watersportweg in de Vlaardingse Broekpolder. Het veld ligt in een “stilte” gebied en is hierdoor niet bereikbaar met de auto. Vanaf de parkeerplaats is het veld via een zandpad binnen enkele minuten lopend te bereiken.

Voor meer informatie over de RMVV zie de web-site van de vereniging www.klats.nl/rmvv

Tot ziens op de DLG-HLG dag

Frans Bal

Let op!!! de DLG-HLG dag is verschoven naar zaterdag 20 augustus zie bericht verderop

2. Theo

Theo

Lid geworden:
    3 sep 2002
    Sorry Frans. 6 augustus heeft het Noorden nog vakantie. Ondanks dat ik in Nederland blijf ben ik dus niet in staat te komen. :(

3. Nico Peursum

Nico Peursum

Lid geworden:
    5 aug 2003
    Inderdaad, 6 augustus ben ik op vakantie, 20 augustus moet ik werken zoals het er nu naar uitziet.

Veel plezier. Misschien is het goed om eerst even te inventariseren hoeveel potentiele deelnemers er uit het noorden komen?

4. Frans Bal

Frans Bal PH-SAM

Lid geworden:
    16 apr 2005
    Hallo allemaal,
    We zijn aan het bekijken of we de dag kunnen verplaatsen naar de uitwijkdatum 20 augustus, met natuurlijk ook een nieuwe uitwijkdatum.
    Groeten.

Frans

5. ardui

ardui Guest

wij zullen er zijn.

6. Frans Bal

Frans Bal PH-SAM

Lid geworden:
    16 apr 2005
    Beste allemaal,

Zoals jullie hebben kunnen lezen zijn we druk bezig is met het organiseren van een DLG-HLG dag in Vlaardingen. In eerste instantie hebben wij gekozen voor begin augustus met een uitwijkdatum eind augustus. In het noorden van het land is er dan nog schoolvakantie en kunnen diverse mensen niet aanwezig zijn. Dat is jammer, want de eerste de dag was een doorslaand succes. Theo en Hans (Hummel) bedankt!!!

Om de beste datum te kunnen prikken, zodat er zoveel mogelijk mensen aanwezig zijn, willen we jullie vragen aan te geven op welke data jullie kunnen (als je op meerdere data kunt dit svp aangeven).

Het gaat hierbij om:

-zaterdag 20 augustus (let op! F3J Holland Glide te Deelen)
    -zondag 21 augustus (let op! F3J Holland Glide te Deelen)

-zaterdag 27 augustus
    -zondag 28 augustus (let op! Elektro-flyin te Winsum)

Bij slecht weer schuift de datum één of twee weken op.

Graag op korte termijn, zeg een week, een reactie. Zodat wij dan de definitieve datum kunnen vaststellen. Op deze manier hebben we nog voldoende tijd om de dag aan te kondigen in bladen en op sites.

Met vriendelijke groet.

Namens de RMVV
    Hans en Frans (de Gambler boy’s :) )

Voor informatie over de RMVV zie www.klats.nl/rmvv.

7. Hummel

Hummel

Lid geworden:
    13 aug 2003
    Hallo Frans,

Ik ben voor 20 augustus, ik wordt de volgende week in Winsum verwacht...

Hans

8. Theo

Theo

Lid geworden:
    3 sep 2002
    Frans

Zojuist in mijn agenda gekeken en alle data zou wat mij betreft kunnen
    Mmmm 27 augustus wel vliegshow Eelde. Ook errug leuk. Eindelijk een iets vlak naast de deur.

BTW
    Dit weekend www.F3K.nl geregistreerd :lol:

9. Nico Peursum

Nico Peursum

Lid geworden:
    5 aug 2003
    Ik moet waarschijnlijk alle data werken :? :(

10. Theo

Theo

Lid geworden:
    3 sep 2002
    Is er al meer nieuws??

11. Frans Bal

Frans Bal PH-SAM

Lid geworden:
    16 apr 2005
    Hallo allemaal,

de DLG-HLG dag in Vlaardingen zal worden gehouden op zaterdag 20 augustus 2005. Bij slecht weer zal de dag een week worden verplaatst naar zaterdag 27 augustus.

Voor de organisatie is het handig om te weten hoeveel mensen er komen. Dan weten we ook hoeveel stroopwafels er moeten worden ingekocht!! We willen jullie dan ook vragen via een reactie in dit draadje te reageren als je wilt komen. Aanmelden via de site van de RMVV is ook mogelijk onder www.klats.nl/rmvv . Het inschrijfformulier is te vinden op de evenementenpagina.

In dit draadje zullen we regelmatig terugmelden wie zich allemaal hebben aangemeld. Tot nu toe hebben de volgende mensen zich aangemeld:

Naam, Ardui
    model, Gladiator
    Kanaal, 70

Naam, Henk Bonestroo
    model, Turbo
    Kanaal, 73

Naam, Theo Schoorl
    model, Mega light
    Kanaal, 68

Naam, Hans Dienaar
    model, Simply Cool
    Kanaal, 74

Naam, Bas Breijer
    model, Turbo
    Kanaal, 76

Naam, Frans Bal
    model, Gambler+
    Kanaal, 61

Naam, Hans Knippels
    model, Gambler+ (+Turbo ???)
    Kanaal, 75

Onder voorbehoud

Naam, Jan v.d. Wetering
    model, ??
    Kanaal, ??

De invulling van de dag en de routebeschrijving naar het veld wordt later op dit draadje geplaatst.

We hopen op net zo'n geslaagde dag als de eerste dag, alleen met iets beter weer. Uiterlijk 1 dag van tevoren zal via een bericht in dit draadje worden gemeld of de dag doorgaat of wordt verschoven.

Tot ziens op zaterdag 20 augustus 2005.

Namens de RMVV

Frans Bal en Hans Knippels

12. frans
    je kunt niet met iedereen rekening houden maar op zaterdag 20 augustus
    kom ik terug van de "wasserkuppe" maar als ik nog zin heb kom ik nog langs
    jan
    ps. Link naar rmvv werkt niet vandaar deze mail

13. Frans Bal

Frans Bal PH-SAM

Lid geworden:
    16 apr 2005
    Hallo Jan,

Het klopte dat de link niet wilde werken, er stond een punt te veel achter de URL. Maar nu moet die het doen. Bedankt voor de opmerking.

We zullen je onder voorbehoud op de lijst zetten.

Groeten

Frans

14. wvr

wvr

Lid geworden:
    12 mei 2003
    Leuk idee die HLG/SAL dag, dit jaar kan ik er niet bij zijn, maar als er volgend jaar (of later dit jaar ) nog een keer een meeting gehouden wordt probeer ik erbij te zijn.

vr.Gr
    Winfried de Vries
    'Apache'

15. Theo

Theo

Lid geworden:
    3 sep 2002
    Winfried,

Dit is denk ik de laatste georganiseerde dag dit jaar. Plannen voor volgend jaar zijn alweer in de maak.
    Binnenkort meer info op www.F3K.nl
    Ben nog druk bezig met het leren van Dreamweaver maar een tijdelijk introplaatje staat er al :)

16. ardui

ardui Guest

wij vliegen op 35100

17. Theo

Theo

Lid geworden:
    3 sep 2002
    Eerste voorzichtige weersverwachting..... 25 graden :p

18. Frans Bal

Frans Bal PH-SAM

Lid geworden:
    16 apr 2005
    Ja zeker, het lijkt erop dat het weer de 20-ste gaat meewerken.

Dus heb je een HLG of DLG, geef je op en kom zaterdag 20 augustus ook naar de tweede DLG-HLG dag in Vlaardingen. Voor meer details zie boven.

Theo,
    Ik heb mijn Gambler 30 gram lichter gekregen door een kleinere ont. accu en nieuwe aansturing van de roeren d.m.v. "touwtjes" en torsie veertjes. Het ding weegt nu 199 gram. Dat is 15% lichter niet gek hé.

19. Theo

Theo

Lid geworden:
    3 sep 2002
    @ Frans

Ben benieuwd zaterdag. Moet eigenlijk nog wat wijzigen aan de megalight maar durf het niet aan voor zaterdag. Heb geen spare-toestel dus hoe het liever even bij het oude.
    Hopen op thermiek zaterdag. Tenminste thermiek wat ook door de minderen onder ons te pakken is :lol:

20. Frans Bal

Frans Bal PH-SAM

Lid geworden:
    16 apr 2005
    Theo,

precies de wijzigingen aan mijn Gambler moet ik ook nog testen voor zaterdag. Maar dat zal wel loslopen, hoop ik. :roll:

Over thermiek gesproken, een paar weken geleden is het me gelukt om de Gambler in een laag beginnende thermiek bel te gooien. Het was een bel van het type bankstel (wil zeggen dat een bankstel ook wel omhoog zou gaan). Binnen zeer korte tijd zat het toestel samen met enkele meeuwen op 200 meter plus. Helemaal geweldig. Maar ja de glijhoek van de Gambler is met een wat stevige wind ook type bandstel maar dan naar beneden. Na een minuut of tien was het plezier weer over.

De route beschrijving en het dagprogrmma voor a.s. zaterdag zullen we binnenkort op de site en op het forum zetten

Groeten Frans

Deel Deze Pagina