DLG in de USA, duur grapje

Discussie in 'HLG/DLG/F3K' gestart door Theo, 29 jun 2005.

1. Theo

Theo

Lid geworden:
    3 sep 2002
    Daar waar men over het algemeen over de oceaan de modelbouwspullen redelijk goedkoop kan krijgen schrok ik even van de prijzen van DLG's bij Northeast Sailplane Products.
    De prijzen zijn wel een beetje te verklaren aangezien het allemaal om europese modellen gaat. Maar toch...
    Mijn interesse ging even uit naar de Enigma. Dit model wordt ook op de markt gebracht onder de naam Highlight (Franken Modelbouw) Megalight (Lindinger) en Solo (Mibo). Zelf heb ik hem bij Lindinger gekocht voor 169 euro ex verzendkosten. Binnenkort is dit model waarschijnlijk zelfs nog iets goedkoper verkrijgbaar bij een Nederlandse importeur, maar dat hij in Amerika $310,- moet kosten dat is nogal wat.

Kijk en huiver
    http://www.nesail.com/categories.php?subcatID=32&PHPSESSID=7a5c4b881b02d52039b5b634c352baec

2. M7H

M7H Forum veteraan

Lid geworden:
    4 mei 2004
    Tja, de amerikanen he.....
    Omdat producten uit andere landen dan Amerika goedkoper werden, hebben ze de import geboycot.
    Want ze willen natuurlijk niet dat de Amerikanen producten gaan kopen die niet in Amerika zijn gefabriceerd........
    Vandaar ook dat b.v. Nederland de belasting op import vanuit Amerika elke maand met 1% verhoogd, net zolang tot er niets meer uit amerika wordt besteld, zodat Amerika misschien ziet waar ze mee bezig zijn.....

3. peytr

peytr Guest

Zelf hebben ze de Taboo.....ook niet misselijk geprijsd, maar dan heb je ook wat.

4. Btje

Btje

Lid geworden:
    6 mei 2004
    Ze hebben inderdaad belachelijke prijzen. zo is er op een forum een amerikaan die 65 dollar vraagt voor een neus van een dlg terwijl de materiaal kosten nog geen 10 dollar zijn.

5. PascalvO

PascalvO

Lid geworden:
    26 jun 2003
    Volgens mij zijn de prijzen zo hoog omdat het europese import is.

Deel Deze Pagina