DLG zender instelling

Discussie in 'HLG/DLG/F3K' gestart door JeroendB, 9 jul 2006.

1. JeroendB

JeroendB

Lid geworden:
    1 jun 2006
    ik ben (als beginner) benieuwd hoe iedereen zijn zender ingesteld heeft staan (welke mode). Zelf denk ik aan de gasschuif en richtingsroer linkerknuppel en rolroer met hoogteroer rechter knuppel.

Ik lees ook over voorinstelling. Wat moet ik me hierbij voorstellen en is dat makkelijk in te stellen in je zender? Waar moet ik aan denken, richtingsroer alvast naar links (als je met rechts gooit) en hoogteroer omhoog of juist naar benden??

Groet
    Jeroen

2. Theo

Theo

Lid geworden:
    3 sep 2002
    Jeroen,

Welke mode je kiest voor het DLG'en? Dat is geen keuze als je al kan vliegen. Je neemt natuurlijk de mode waarmee je altijd vliegt, ander heb je wel heel kort plezier van je kistje.

De preset verschilt per kist en per vliegdag. Soms heb ik bij de launch twee of drie tikken down getrimt staan om het model in een mooie strakke lijn te gooien. De volgende dag kan het nodig zijn om er twee tikken bij te doen. Dit zal ongetwijfeld afhankelijk van de weersinvloeden op de single-pull constructie.
    Tevens heb ik rechts rudder staan. Ja rechts en niet links. Enerzijds om flutter tegen te gaan op het rudder en anderzijds omdat het model na de worp sterk naar links wil. Kijk maar eens naar wat foto's. Op de F3K site staat aan de linkerkant een foto van de FF2 tijdens de worp. Daar zie je duidelijk het gezwabber.

3. sietse

sietse

Lid geworden:
    19 aug 2004
    Uuuh, wat bedoel je daarmee theo?
    het maakt voor flutter toch helemaal niks uit op welke stick je het roer bestuurt?

Ik vlieg idd gewoon al mode 2, dus daarom met DLG ook.