doe het zelf Hovercraft

Discussie in 'Indoorvliegen / Parkflyers / Sub250' gestart door michel pet, 13 okt 2005.

1. borismach

borismach

Lid geworden:
    25 mei 2008
    hier het filmpje
    5O8Bp7Zq5Oo[/media] - 03122009073.mp4
    ik moet nog wel het een en het ander uitzoeken inverband met het evenwicht en ik ga de 2roeren met 2servo's aansturen,
    heb gemerkt dat wanneer het evenwicht naar voren licht hij ietsje trager gaat en wat de voorkant niet echt zweeft maar waardoor hij wel vele meer grip heeft,logisch maar wel handig als je niet zo veel plaats hebt,
    ,ben op het filmpje ook geen een keer volle tube gegaan want meestal eindigt hij dan in de haag,ik zal binnenkort wel een filmpje plaatsen wanneer ik een groter speelterein heb :d

Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  2. arievandorp

arievandorp Forum veteraan

Lid geworden:
    17 jun 2009
    Leuk ding.Videocamera nog heel?:D

3. borismach

borismach

Lid geworden:
    25 mei 2008
    gellukkig,was gewoon men gsm met een blokje ervoor zodat deze recht blijft staan,(niet echt waterdicht plan maar gaat wel)

4. arievandorp

arievandorp Forum veteraan

Lid geworden:
    17 jun 2009
    Alles nog heel dus,mooi.
    Ga dit draadje volgen,echt heel leuk.

Grtn Arie

5. Tim476

Tim476

Lid geworden:
    16 okt 2009
    heeey
    weet iemand waar ik een rc hovercraft kan vinden onder de 50 euro in Nederland
    mvg Tim476

6. robot797

robot797

Lid geworden:
    25 jul 2009
    ik zou zeggen bouw er zelf 1 mijn heeft maar 60 gekost

(motor 20 zender 40 rest gratis)

anderz zoek 1 bij conrad of zo

7. JiB

JiB Guest

Tim is 11, ik hoop voor 'm dat het lukt om zoiets te bouwen...

8. robot797

robot797

Lid geworden:
    25 jul 2009
    oeps nu je zegt zie ik het

sorr:eek:

9. squid275

squid275

Lid geworden:
    17 mei 2008
    als je de rudders met 2 servo's aan wilt sturen kun je ook proberen om ze zo op je zender te mixen dat je ze naar elkaar toe kan bewegen. zo krijg je minder trekkracht maar meer snelheid.:) (net als bij een aantal echte straalvliegtuigen)
    het zou denk ik het best werken als je een edf hebt aangezien de luchtstroom er dan niet langs kan ontsnappen.

Groeten,
    Sam

10. M@arten

M@arten

Lid geworden:
    24 mei 2009
    Met wat hulp van zijn ouders/broer/zus vast wel.
    en ik weet niet waar tim woont?misschien dat er wel iemand in de buurt woont die hem wil helpen?

11. borismach

borismach

Lid geworden:
    25 mei 2008
    hey,
    daarstraks had er iemand gevraagt voor tekeningen/bouwbeschrijving van m'n hovercraft,
    voor degene die er iets aan heeft:
    je moet het echt gewoon zo simpel mogelijk houden, een grote isolatiebuis,materiaal voor als dek te gebruiken(ik heb hiervoor 6mm depron en alu plaatjes gebruikt) ,balsa gaat ook perfect maar ik hover er vaak mee als het nat is en dan is balsa wat minder,dan voor het luchtgat gewoon beetje van de achterkant af
    een soort bakje op bouwen(ik heb dit ook met 6mm depron gedaan en dan verstevigt met hout en tandenstokers)
    zorgen dat het luchtgat juist de lengte van de schroef heeft,dan geeft dit meer lift.
    voor de rest heb ik ook door de isolatiebuisen houte stokken gestoken voor deze stijf te houden,in de lengte en ook over heel de brete,gewoon zorgen dat de hovercraft goed stijf is.
    dan de roeren daar kan je eiglijk mee doen wat je wilt,op het hovercraft topic vindt je er genoeg voorbeelden van

grtz

12. robot797

robot797

Lid geworden:
    25 jul 2009
    ik heb plannen voor een 1/2A (micro motor) hovercraft

die plannen werken ook vooor alle motoren die 50W of hoger hebben

een 0.8cc cox motor heeft zoan 50 watt

13. JiB

JiB Guest

Juk! was je echt van plan een hovercraft met een cox uit te rusten? Vind je je buren niet lief of zo?

14. robot797

robot797

Lid geworden:
    25 jul 2009

als je dit topic goed door hebt gelezen heb ik dat al sucsesvol gedaan.
    en ik vind de buren (1 kant teminste) niet lief (andere kant wel)

en ik heb ook een cox boot

15. markjuhh

markjuhh Forum veteraan

Lid geworden:
    4 jan 2009
    Je kan beter een vuilniszak gebruiken dan isolatiebuis. zorgen dat de zak er rondom 5 a 6 cm uitsteekt, dan dichtplakken met tape. Dan zal ie een stuk beter werken denk ik zo

16. borismach

borismach

Lid geworden:
    25 mei 2008
    de meeste hier werken inderdaad met het idee van een vuilniszak die zich zelf opblaast,de isolatiebuis is vele simpeler vind ik en dan heb je ook de mogelijkheid om er mee op het water te gaan zonder problemen,de mijne drijft namelijk ook,met een zak moet je dan al 2motoren hebben en zeker geen storing hebben

17. JiB

JiB Guest

de grap van een flexibele rok is dat je makkelijker over obstakels kan zonder dat je direct je luchtkussen leeg laat lopen. De rok vult de kier op, du er lekt minder lucht/druk weg. Jouw methode werkt ook, maar bij obstakels minder goed.

18. Bram L

Bram L Guest

Eej,

Ik heb ook besloten om voor mijn pws een hovercraft te gaan bouwen...
    Ik heb twee motortjes uit een EP racing boat die ik ooit bij de 'kijk' heb gekregen.
    Het nare is dat hier een of ander groen dopje opzit die er niet echt af wil (hierdoor kan ik er geen propeller op zetten). Heeft iemand een idee hoe dat wel kan? (zonder te zagen ofzo?;))

En heeft iemand een tip, voor wat voor propellers ik kan gebruiken? heb we schroeven, ook nog van de boot maar das niks...

Groetjes

19. ShadesInBlack

ShadesInBlack

Lid geworden:
    21 mrt 2006
    Even topic weer naar boven halen.
    Zijn er die al geprobeerd hebben om een aparte opblaas-vent en stuw-vent aan te drijven met dezelfe motor? Dus met een kegeltandwieltje en zo. Ik las daar over (zodat je de optimale vent kiest voor elk en eventueel vertraging inbouwt door tandwieltjes), maar ik vind nergens voorbeelden. Bedoeling is het gewicht van 2de motor te vermijden. Ik ben aan het experimenten met een gewone mabuchi automotor en gewone NiCad batterijpack. De portaalopbouw werkt niet al te goed wegens gewicht. Dus ik dacht een aparte opwaartse vent te gebruiken, zondat dat het daardoor nog zwaarder wordt...

20. markjuhh

markjuhh Forum veteraan

Lid geworden:
    4 jan 2009
    Hey

Ik heb precies t tegenovergestelde met mn 2-motorige hover :D
    Bij mij vliegt ie juist omhoog omdat er niet genoeg gewicht voorop zit!

Hoe groot heb je hem gebouwd en wat voor setup gebruik je?

Groeten

Deel Deze Pagina