hallo .. ik heb nu al een tijdje hetzelfde probleem als ik volgas geef met mijn brandstof auto slaan de diffs door.. ik heb deze al stevig aangedraait dusdit zou het probleem niet mogen zijn.. wie weet wat het wel is? groeten Bas[/b]
eum... wat bedoel je pcies met de diff's slaan door?? ik heb al wat ervaring met de diff's van protech nitro tech Tuning duz... ik hoor het wel :wink: nitro[/quote]
uhmm .... de motor draait gewoon toeren.. maar de wielen worden niet aangedreven.. de schroefjes vande diffs zijn goed aangedraaid.. je ziet de snaaar zeg maar hard draaien als je je voet voor de auto zet en vol gas geeft. de snaar zelf slipt niet koppeling is ook vernieuwd groeten
Heb ik ook gehad, diffs aangedraaid, maar kapotgedraaid Kijk ze toch nog maar eens na voor de zekerheid, als ze zotdraaien zijn ze kapot en kan je de axle (long geloof ik) en de schroeven gaan vervangen.
volgens mij zijn de kogeltjes die in dit tandwiel zitten vervangen, op die kogeltjes draaien cirkelvormige platen, die moet je dan waarschijnlijk ook vervangen plaatjes met het plastieken tandwiel met de kogeltjes (waarschijnlijk versleten Van die platen vond ik geen foto maar ze zijn niet zo groot en draaien op die kogeltjes!! het kan ook een andere reden hebben als test: moet je zeker doen!! je houd vb je rechterwiel vast en ook het plastieken tandwiel hou je tegen, dan mag je het linkerwiel niet gemakkelijk mogen kunnen verdraaien. Je moet er dan normaal wat kracht op zetten vooralleer je kan verdraaien, maar natuurlijk ook niet te veel Als je het linkerwiel (zonder dat het plastieken tandwiel of het rechterwiel meedraait) gemakkelijk kan verdraaien moet je ofwel je diff aanspannen ofwel een nieuwe steken. Maar aangezien je hem al aangedraait hebt zal het dus een nieuwe diff worden. Ga er eens mee naar een modelbouwwinkel, die weten wel raad (het kan zijn dat ik mis ben maar die toch eens de test!)
Er bestaat ook een speciaal vet voor kogeldifjes die het doet smeren maar tegelijk ook de slip minderd. Het lijkt mij ook dat er iets anders aan de hand is dan het diff, hou 1 wiel en de diffpoelie vast en draai met kracht aan het andere wiel en bekijk eens goed waar die echt doordraait.