ik wil nieuwe scenery's in reflex zetten alleen lukt mij dat niet. ik donwload ze bij rc-simd.de dan open ik het zip file en zet het bij umwelt. dan komt er het volgende te staan:
Kan het zijn dat als je speelt met de opties in het menu "Scenery" submenu "Panorama resolution" je de sceneries wel kunt gebruiken? Groet, Marc
@poerqwa nee dan lukt het ook niet. @gerard_NL ik download de scenery's van rc-sim.de, en ik zet ze dan in umweld/wlp alleen dan wil het nog niet werken. iemand een idee wat het kan zijn? ps. voor een nieuwe scenery, moet ik daar ook een nieuwe map voor aanmaken?
kan je eens de exacte specificatie van PC en VIDEOKAART posten ? alsook de max resoluties van uw scherm greetz Y
Remie. Heb je de nieuwste versie van Reflex. Bij de oudere versie's moet je namelijk de jpeg afbeelingen naar bmp omzetten.
ik heb geen idee welke versie ik heb. wel heb ik geprobeerd jpg om te zetten naar bmp maar het werkte nog steeds niet.
stap 1:downloaden stap 2: copieeer in je reflex/umwelt/wlp de map "elmshormer modellbau club" de gehele map, en noem de copie "testveld" stap 3: open de gedownloade scenery in een grafisch programma. save dan de scenery als .BPM formaat als "S1" op je desktop. stap 4:copieer de "S1" op je desktop in de map "testfield" in je reflex/umwelt/wlp als ie vraagt de originele S1 te vervangen zeg je "doen met die hap" stap 5: start reflex, open je scenerie en lekker rondvliegen.
het is me gelukt :lol: ik denk ook dat ik weet wat ik fout heb gedaan. ik moest jpg files omzetten naar bmp files, nu heb ik gewoon de naam veranderd en ik had dit moeten doen met een programma.
Je moet het plaatje openen in een foto programma b.v. paintshop pro of wat dan ook en dan het plaatje bijwerken. Dus afmetingen veranderen naar het opgegeven aantal pixels. Dan saven in umweld in bmp formaat. En zeker dat het werkt.. heb er ervaringen mee. sucses