draaibank

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door Rick St., 3 dec 2003.

1. Rick St.

Rick St. Guest

heeeey mensen heb nu draaibank... en is hert dan mogelijk om eige cylindersetjes te maken..?? dat zou veel geld besparen...:-D:-D

Rick

2. Jelle-

Jelle- Guest

Ligt er aan wat voor draai bank je hebt, moet echt een hele preziesie draaibak zijn, en wat ik gehoord heb is dat de cilinder iets conisch loopt, en dat is best moeilijk om dat zo prezies te doen.
    gaat echt op 100e van millimeters.

3. Roelof

Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

Lid geworden:
    20 aug 2003
    Cylinders niet, die moeten conisch zijn en moeten een hardingslaag kennen zoals de veel gebruikte chroom.

Zuigers daartegen is redelijk te doen maar dan moet je wel een staafje silicium aluminium hebben, een vriend van mij heeft het al eens een paar keer gedaan.
    Als je set geen compressie meer heeft kan je prima weer een zuiger op maat maken en opnieuw indraaien in dezelfde cylinderbus.

4. Jelle-

Jelle- Guest

Moet zo'n cilinder ook gehoond worden, of is dat alleen bij verbrandings motoren met zuiger veer(en) ?

5. Dirk Jan

Dirk Jan Forum veteraan

Lid geworden:
    2 apr 2003
    De cilinder lijkt mij wel ja. Honen is zeer precies en tot op de duizendste millimeter nauwkeurig. Op mijn stagebedrijf honen ze ook veel (kegelrollen, SKF) en dat is een mooi en nauwkeurig proces. Bij de betere motoren gebeurt dit denk ik wel.

Deel Deze Pagina