Ik heb al van het begin gemerkt dat als ik rechtsom stuur een kleine draaicirkel heb en linksom een grotere. Ook 360° draaien gaat alleen langs langs rechts. Is dit normaal of is het gewoon een kwestie van de toe in en out in te stellen ?
Dit kan je krijgen omdat je stuurstangen niet even lang zijn en voor een neutrale positie de servohevel/saver niet in het midden staat maar kan ook komen omdat de trim niet in het midden staat. Bij veel zenders met een digitale instelling voor trim is vaak de maximale uitslag een vast gegeven en zweeft de trim dan ergens rondom het middenpunt ervan. Kortpm, zorg dat bij een rechte lijn ook alles in het midden staat, van trim t/m stuurhevel. Op zich is een klein verschil niet hinderlijk, je stuurt toch naar mate je nodig hebt.....
om nog even dit aan te halen , mijn probleem wordt steeds groter , nu draait mijn rechtsom bocht al bijna om zijn as ( 360 ° dus ) terwijl links heel groot is , mijn stuurtrim staat ietsje naar links , maar ik heb gezien dat je bij de stangetjes op je voorwielen , dat daar draad op zit , maar dan moet ik eerst die vijsjes losdraaien van die wielen... maar aangezien dit mijn eerste keer is dat ik zowat zelf moet prutsen aan mijn auto heb ik bang om wat af te breken... duseuh... is dit zeer makkelijk breekbaar en isdat makkelijk om die zo af te stellen , want je kan dit natuurlijk niet testen zonder dat je rijdt iemand die me wat kan helpen daarmee?
Deze stangetjes zoals je zegt zijn volgens mij je turnbuckels. Hiermee kan je bijna perfect je wielen mee afstellen.Als bv je banden het meest langs de binnenkan afslijten kan je dit hiermee ook regelen.En de draaicirkel van je wielen kan je hierme ook regelen. Simpel is het niet echt vind ik persoonlijk.De eerste keer dat ik dit deed heb ik ook wel effe gesukkeld maar je leert het wel snel en als ik het kan kan jij het ook wel.Uit mijn ondervinding met mijn hpi kunnen deze turnbuckels wel wat verdragen,dan toch die van hpi die ik heb, ze zijn naar mijn mening vrij sterk dus veel kan je niet vernielen.Natuurlijk alles kan he.
En je moet er inderdaad mee rijden voor dit af te stellen of je kan het ook eerst doen zoals ik het gedaan heb,je neemt een recht plan en je hout dit tegen je wielen hiermee kan je al zien of de wielen overal evenveel dragen op de weg.Voor je draai cirkel heb ik het volgende gedaan.Zet je zender en ontvanger aan en draai hiermee een aantal keer links en rechts,nu als je je zender afzet kom je servo automatisch in zijn neutrale stand.Nu kan je al op het zicht zien wel wiel er recht staat en welk niet,en dan regelen maar met die boutjes he.Bij mij is dit zeer goed gelukt heb niets meer moeten bijregelen juist de stuurtrim van de zender.