Driver autocadprinter voor cnc freesmachine

Discussie in 'Modelbouwsoftware' gestart door J. Moors, 4 nov 2024 om 17:41.

1. J. Moors

J. Moors

Lid geworden:
    maandag
    Mijn naam is J. Moors en ben net nieuw op dit forum. Ik werk al jaren met een cnc-freesmachine om diverse kunststof modellen-/onderdelen zelf te maken voor de modelspoorhobby.
    Nu zit ik toch wel met een probleem die binnenkort gaat optreden.

Ik werk al jaren met een driver die in mijn autocadprogramma (R14) een plot-file kan maken voor mijn freesmachine. Helaas achterhaald de techniek mij en zoek ik een andere driver die vanuit autocad 2002 een plot kan maken naar mijn cnc machine. De machine draait op WIN PC NC-USB.

Ik heb geprobeerd vanuit autocad 2002 direct een plotfile te maken, maar geen enkele printerkeuze in het printmenu accepteert de cnc software.
    Ook als ik een DXF-file wil maken, pakt de cnc software deze niet.

Tot nu toe kon ik vanuit autocad R15 en via de printerdriver 7550 direct een file aanmaken die direct ingelezen wordt door de cnc software.
    Dit alles is oude techniek dat alleen nog op 32-bits computers gemaakt kan worden.

Dus.... Wie weet er een printer-driver voor autocad op 64-bits systeem die een plotfile kan maken voor cnc doeleinden en hoe laad ik dat in autocad 2002 in?

Groet, J. Moors.

2. wvr

wvr

Lid geworden:
    12 mei 2003
    meer moderne methode is om vanuit je teken software de dwg/dxf in te lezen in een CAM programma.

Ik gebruik zelf b.v. Vectric Cut2.

in de cam software plaats je de onderdelen op de plaat, kies je je frees, stel je de vasthoudttabjes etc in en genereert daaruit de gcode. De gcode lees je in WIN PC USB in.

Er zullen ook andere pakketen zie die op dergelijke manier de Gcode kunnen generenen van de onderdelen

3. hobbyist

hobbyist Forum veteraan

Lid geworden:
    10 mrt 2009
    Nee hoor, dat kan ook prima op of met moderne 64 bit systemen.