Hoi, Er is mij even iets te veel aan spul betreft dit op het net behalve wat ik precies zoek. Dus even hier de poging. Er is vast wel iemand die wat linkjes heeft voor How2's Mijn Tri doet het Niej zo best. Heb 2 jaar geleden een Drotek board gekocht type IMU6DOW met ITG3200 + BMA180 ACC Ik heb hem inmiddels wel weer de lucht in weten te krijgen maar nog steeds verre van stabiel. Ofwel dit moet mijn laatste poging worden met dit bordje. Er staat MW 1.7 op. Heb dit bestand niet meer wegens defecte HDD. Is dit te downloaden uit de prom naar PC? Daarbij wil ik dan eigenlijk naar MW2.2 of MW2.3 updaten en kijken wat dit dan doet. MW 2.3 gedownload. Arduino 1.0.5 ook. Updater Sparksfun FTDI 5V printje. Probleem is dat ik toen er nogal lang over heb gedaan om dat ding eens aan het uploaden te krijgen en ben nu alles kwijt en weet het allemaal niet meer. Altijd hoop gedoe met dat spul. HK V1 was ook al zo'n fijn ding om te programmeren. Welke instellingen moet ik allemaal hebben bij de uploader in Arduini. type board. Dacht ********* Atmel 328 Programmer ..... bautrate. 115200? En eventueel een complete 1:1 handleiding om dit er door heen te loodsen. Heb geen zin om weer een halve week te kloten om deze poging te wagen want dan ben ik er alweer snel klaar mee... Wil dat ding gewoon vliegen hebben maar out of the box bestaat niet meer blijkbaar. Eerst complete programmeer cursus volgen om die dingen in te stellen en hopen dat het lukt voor het in rook op gaat. Voor MW2.2 staat er een online config en anders loop ik zelf wel het lijstje voor 2.3 door. Meeste gegevens zijn bekend voor zover ik weet. Alleen het deel van de update geeft iedere keer een hoop gedoe. OnLine Configurator for MultiWii for Multiwii 2.2 Flashing MultiWii - RC Tutor
Geflashed maar niet goed iig want hij doet het niet meer..... Alleen Yaw beweegt nog al zou die op de poort ernaast moeten. (11)
Hoi Dennis, je bent er bijna. Op RC-Groups geef je iets meer info dus daar ga ik maar even op in. Ten eerste zie ik dat je de ACC niet hebt gecallibreerd daardoor zal hij nooit willen armen. Zoals je zegt reageert de roll en pitch verkeerd om. Dit kun je in deze lijnen corrigeren door een min teken te plaatsen of verwijderen. OP deze manier kun je dit controleren: How should be the sensor axis directions TILT the MULTI to the RIGHT (left side up): MAG_ROLL, ACC_ROLL and GYRO_ROLL goes up MAG_Z and ACC_Z goes down TILT the MULTI forward (tail up): MAG_PITCH, ACC_PITCH and GYRO_PITCH goes up MAG_Z and ACC_Z goes down Rotating the copter clockwise (YAW): GYRO_YAW goes up The copter stays level: MAG_Z is positive ; ACC_Z is positive Verder zie ik dat I2C error op 36 staat, loopt deze verder op of blijft deze stil staan op 36 ? Als deze stil blijft staan hoeft dit geen probleem te zijn.
Hoi, Bedankt voor je input. Bedoelde dat de complete assen Roll en pitch zijn verdraaid. Had al de tekst Roll en pitch in die lijntjes omgedraaid maar dat haalde weinig uit. De X en Y as moeten omdraaien. daarna idd kijken of de richtingen op de as zelf kloppen Kan ook wel de print zelf 90 graden draaien maar op 1.7 klopte hij zo. Moet weer een beetje wegwijs worden. Er is zoveel van dit soort spul in omloop dat het lastig is om de juiste info te vinden. Ik kijk of ik vanavond er nog even mee kan rommelen. Scheelt al dat ie vrij vlot de data over wilde zetten naar het boardje zonder al te veel gezeur. Dan is het nu de code juist zien in te vullen maar het is wel een erg lang lijstje en weet ook niet alles wat wel of niet van toepassing is op dit.
Thanks die kalibratie was idd een puntje. Na wat gerommel heb ik hem net weer geairborned in de achtertuin. Nog steeds wobbly maar lijkt wel beter te reageren op de inputs. Nog amper afgesteld. Even snel grofweg de oude inputs erin gezet. Zit nog wel met een ander dingetje. Heb een BT printje. Maar mijn MW android ging tot 2.1. Wegschrijven in die modus was geen goed idee want kon daarna gelijk de MW code erop nieuw inzetten. Maar welke werkt eventueel. Naze32 lukt het niet en MultiWii EZ-Gui krijg ik geen verbinding via BT. In ieder geval nu nog niet. Heb geen laptop in huis dus zou wel handig zijn om via BT de PID settings te kunnen wijzigen. Dit is het geworden. Om de 1 of andere reden waren de assen ineens weer goed. Code: /* enforce your individual sensor orientation - even overrides board specific defaults */ #define FORCE_ACC_ORIENTATION(X, Y, Z) {imu.accADC[ROLL] = -Y; imu.accADC[PITCH] = X; imu.accADC[YAW] = -Z;} #define FORCE_GYRO_ORIENTATION(X, Y, Z) {imu.gyroADC[ROLL] = Y; imu.gyroADC[PITCH] = -X; imu.gyroADC[YAW] = -Z;} //#define FORCE_MAG_ORIENTATION(X, Y, Z) {imu.magADC[ROLL] = X; imu.magADC[PITCH] = Y; imu.magADC[YAW] = Z;} www.youtube.com/watch?v=urXrUXg9YNI&list=UUdqsvf4eFR4ZKSeOR2Rwc8g
Mooi dat hij weer vliegt, is dit met standaard PID'S of heb je deze aangepast. Met standaard PID's zou hij eigenlijk beter moeten vliegen als dat hij nu doet. Ik gebruik de Ez-Gui deze werkt perfect, je moet wel eerst bluetooth verbinding maken en dan pas de Ez-Gui openen. Hier ben ik ook een tijdje mee aan het kloten geweest om het werkend te krijgen.
PID wat omlaag gezet. zit een rammeltje in de linker motor en ga het printje maar op foam zetten. Ook gws naar gemfan props. Heb die al liggen. Dan boeltje tril vrij maken. Zal het wel beter worden. BT zal Idd dan daar het probleem liggen. Zal het nog eens proberen in die volgorde.
Vloog hem ooit met 25 grams blue wonder hxt motoren. 10 A towerpro e. 7x3.5 GWS maar ineens wilde hij niet meer. Al vloog ie nooit perfect. Op zicht ging nog wel maar FPV vloog niet lekker.
BT aan de praat gekregen... Hoop ik. Volgens mij moest je op MW verbinding drukken. Toen maakte hij verbinding. Motoren gebalanceerd met een telefoon app die trillingen meet. Props met de balanceerder gedaan maar nog niet dynamisch. Props zijn nu de gemfan ipv GWS. Lijkt het weet iets beter te doen. Maar nogniet strak. Zal dit dingetje ook vast niet worden, als hij maar een beetje leuk vliegt. FC nog maar eens op foam plakken om te zien wat dat doet.
Als je long range FPV gaat vliegen zie ik hem hier nog wel een keer langs komen of op mijn werk dan heb je geen long range nodig.
Haha. Met de tri vast niet maar de Bixler zou nog wel eens over moeten kunnen komen. Vlieg nog wel eens vanaf kapel-avezaath. Vanaf daar bijna tot Culemborg gekomen tijdens die poging.