Dual E-Revo Brushless Project

Discussie in 'Bouwverslagen - Auto's' gestart door Vito E-Revo, 30 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vito E-Revo

    Vito E-Revo

    Lid geworden:
    12 feb 2008
    Berichten:
    47
    Locatie:
    Holland!
    Na eerst een omgebouwde 3.3 Revo te hebben gereden, was ik meteen verliefd op de nieuwe E-Revo, voornamelijk hoe de accu's in de nieuwe Erevo passen is een grote verbetering in mijn mening vergeleken met mijn 3.3 conversion, daar had je altijd een zware kant waar de lipo's lagen, en maar 4S max omdat met 6S het verschil in gewicht veel te groot is.
    Een maatje van mij had precies zo'n zelfde 3.3 conversion, en die heeft hem ook verkocht om een nieuwe E-Revo aan te schaffen, die ik van hop ups mag voorzien :cool:
    Twee weken terug eindelijk de 1e Revo binnen gekregen, deze wordt die voor mijn maatje:
    [​IMG]

    Voor zijn auto heb ik ook al een paar hopups klaarliggen om te installeren:
    TeknoRC Neu 2200Kv

    [​IMG]

    Traxxas Steel Driveshafts:
    [​IMG]


    Die van mezelf bestel ik pas wanneer ik het merendeel van de hopups heb, dit zodat alles nieuw is voor een goede fotosessie als hij helemaal af is.
    De eerste hop ups heb ik al wel, carbon stuurstangen en hingepins :cool:
    [​IMG]

    To be continued!
     
  2. mikebike

    mikebike

    Lid geworden:
    31 okt 2007
    Berichten:
    643
    Locatie:
    Deventer
    Dat wordt een bommetje!!,ben zelf me E-Max aan het opfokken,komen 2 700 HO Motors op,na de orginele motors na 3x op het strand te rijden verbrand te hebben:rolleyes:(zand in koolborstels?)
    Suk6!
     
  3. pip

    pip

    Lid geworden:
    5 okt 2005
    Berichten:
    939
    Locatie:
    Den Haag
    en hoe staat de e-revo er nu bij?:)
     
  4. Vito E-Revo

    Vito E-Revo

    Lid geworden:
    12 feb 2008
    Berichten:
    47
    Locatie:
    Holland!
    Heb vandaag de nieuwe versie van de Mamba Monster (V2) binnen gekregen, voor de Revo van mijn maatje is het nu wachten op de laatste paar onderdelen, voor hem heb ik alleen nog een brushless motormount en gear cover nodig, en wat kleine dingen.

    Mijn Revo heeft nog wat meer onderdelen nodig buiten de motormount en gear cover, dus om het wachten te verzachten heb ik een Losi Speed-T gekocht, ik denk dat het nog wel een maand of 2 duurt voordat die van mij klaar is, maar dan heb je ook wat :p

    Hier wat foto's van de Mamba Monster V2, de nieuwe versie heeft o.a. een fan die door de processor wordt aangestuurd wanneer hij 65 graden celcius heeft bereikt.
    Verder programmeer je deze regelaar via een USB aansluiting die je in de ontvangerkabel plugt.
    Castle levert hem compleet met motorkabels, accukabels en stekkers (6.5mm)!!!:D

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  5. pip

    pip

    Lid geworden:
    5 okt 2005
    Berichten:
    939
    Locatie:
    Den Haag
    cool!

    welke lipo's ga je gebruiken?
     
  6. Psygho (Emil)

    Psygho (Emil) Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 jan 2004
    Berichten:
    15.654
    Locatie:
    Prov. Drenthe.
    Letten we even op het maximale formaat van de foto's ?????
    (640x480, en UITERLIJK 800x600)

    Danku Emil (mod)
     
  7. mikebike

    mikebike

    Lid geworden:
    31 okt 2007
    Berichten:
    643
    Locatie:
    Deventer
    Je moet dus alleen nog accu plug`s te solderen,en het op de motor te solderen?
     
  8. Vito E-Revo

    Vito E-Revo

    Lid geworden:
    12 feb 2008
    Berichten:
    47
    Locatie:
    Holland!
    Yup, wanneer je de mamba monster binnenkrijgt zijn de draden voor aan de regelaar voorzien van 6.5mm stekkers, de zijde van de motor en accu moet nog voorzien worden van stekkers
     
  9. mikebike

    mikebike

    Lid geworden:
    31 okt 2007
    Berichten:
    643
    Locatie:
    Deventer
    Ok..waarom heb je gekozen voor de MMM en niet voor de Novak HV 4.5 set eigenlijk?Daar zit ik eigenlijk tussen te twijvelen,het verschil wat ik zie,is dat als je met meerdere cellen wilt rijden,je voor de MMM moet kiezen,wil je met standaart pack`s rijden,je de Novak moet kiezen,maar wat sneller is,of langer rijd?geen idee?

    O-ja,waarom carbon hing-pin`s??,of is dat wel metaal,en waar heb je die vandaan?
    Thanks, Mike
     
    Laatst bewerkt: 6 sep 2008
  10. Psygho (Emil)

    Psygho (Emil) Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 jan 2004
    Berichten:
    15.654
    Locatie:
    Prov. Drenthe.
    Wegens het niet willen aanpassen van de te grote foto's
    (meerdere malen verzocht in de draad en per pb)heb ik zijn wens,(welke ik kreeg via pb)om dan het heel topic, te sluiten, ingewilligd...

    Mocht de ts zich bedenken, dan kan hij weer open zodra hij WEL bereidwillig is zich te houden aan de geldende afmetingen.
    (uiterlijk 800x600)

    Naar eigen inzicht modden, houd natuurlijk niet in, dat je je eigen regels , en richtlijnen mag bedenken..
    Dit even ter goede orde...

    Nogmaals denk even aan de max afmetingen van de foto's!
    Zie de sticky bij het foto gedeelte..
     
    Laatst bewerkt: 7 sep 2008
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina