Durango DEX210

Discussie in 'Electro offroad' gestart door diver, 31 jul 2011.

  1. diver

    diver

    Lid geworden:
    28 apr 2009
    Berichten:
    1.598
    Locatie:
    Schijndel
    Durango DEX210

    The next generation of 2WD electric off road buggy is coming – the DEX210 is the culmination of years of research and development by a dedicated team of enthusiastic engineers and racers.

    [​IMG]

    Designed to cater for all tracks and driving styles without compromise the DEX210 is going to set the electric off road world alight with its unique and innovative design* – this is the future of off road racing.


    The next generation of 2WD is here – the Team Durango DEX210. We released a teaser but now we’d like to announce a few details and show some more detailed photos.

    [​IMG]

    - 3 or 4 gear configuration in both rear and mid layouts – with the same gearbox*.

    · Aluminium Chassis plate with moulded composite side plates
    · Moulded composite shock towers
    · Big Bore shocks
    · Aluminium FF and RR suspension blocks
    · Accepts stick or saddle pack battery in both mid and rear motor configurations
    · One body for both mid and rear configurations
    · Front end – Adjustable wheelbase, axle trail, caster, camber, toe angle in the kit
    · Rear end – Adjustable wheelbase, hub toe angle, camber in the kit
    · Dual pad slipper clutch
    · Droop screws front and rear
    · Captured CVD pins and over-size hub bearings
    · Ball Diff as standard. Gear diff will be available as an option

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]












    [​IMG]

    Team Durango DEX210 Prototype Testing


    Jörn Neumann testing DEX210 #1


    Jörn Neumann testing DEX210 #2
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  2. diver

    diver

    Lid geworden:
    28 apr 2009
    Berichten:
    1.598
    Locatie:
    Schijndel
    Heb hem voor $ 275,- in de USA zien staan peorder dan hè
     
    Laatst bewerkt: 31 jul 2011
  3. Nard Cox

    Nard Cox Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 jan 2009
    Berichten:
    5.661
    Strak gereden op die blauw ondergrond.
     
  4. FireFrenzy

    FireFrenzy

    Lid geworden:
    22 jun 2009
    Berichten:
    2.451
    Locatie:
    Utrecht
    ziet er naar uit dat ze een 22+ wouden maken, maar dan zonder het gezeur met weinig batterij ruimte in mid motor en het je moet meerdere bodies hebben als je wil kunnen wisselen...

    Die slipper adjustment vanaf de endbell side is wel een tof idee...

    ALSO: damn die zit laag bij de grond sweeeet!
     
  5. Stoomstrijkijzer

    Stoomstrijkijzer

    Lid geworden:
    24 aug 2009
    Berichten:
    2.899
    Locatie:
    Maldegem, België
    Diver ftw! :D Je hebt een paar mooie draadjes aangemaakt de voorbije weken :D

    Ziet er idd een leuke auto uit. Als ik nog een 2wd koop dan zal het deze worden of een Losi 22.
     
  6. FireFrenzy

    FireFrenzy

    Lid geworden:
    22 jun 2009
    Berichten:
    2.451
    Locatie:
    Utrecht
    ik moet eerlijk toe geven ik vind de 22 een geweldig pimpe kit maar ik heb het idee dat deze de betere van de 2 is... de race resultaten zullen wel dingen gaan bewijzen maar ik heb het idee dat deze de puntjes beter op de 1 heeft met dingen als die 1 body voor bijde motoren thing...
     
  7. Stoomstrijkijzer

    Stoomstrijkijzer

    Lid geworden:
    24 aug 2009
    Berichten:
    2.899
    Locatie:
    Maldegem, België
    Voort zelfde geld rijdt ie brak, maarja.

    Ik vind het wel leuk dat is saddlepacks neemt. Heb net al m'n stickpacks verkocht om saddles te kopen voor m'n dex410 :D

    Ik moet wel zeggen dat de dex410 een zeer fijne auto is om aan te sleutelen. Dus als deze evengoed gaat worden :D
     
  8. Stewie

    Stewie

    Lid geworden:
    23 mei 2010
    Berichten:
    2.296
    Locatie:
    Koersel
    :confused:Ik vind de dex410 een miserie om aan te sleutelen. Hij rijdt wel zeer goed, dat compenseert :D.

    Als de cougar mij niet moest bevallen koop ik wel ze ne dex210, maar dat zal wss niet nodig zijn :D.
     
  9. kurtje

    kurtje

    Lid geworden:
    28 aug 2008
    Berichten:
    3.024
    Locatie:
    Beringen
    bwa qua sleutelen viel dat nog mee, het is juist als je iets aan je stuurinrichting hebt dat het wat tegenvalt...

    Valt me wel op dat zoals de Xray T3 enorm makkelijk sleutelen is...
     
  10. Stoomstrijkijzer

    Stoomstrijkijzer

    Lid geworden:
    24 aug 2009
    Berichten:
    2.899
    Locatie:
    Maldegem, België
    Jup stuur inrichting is vrij gecompliceerd, maar uiteindelijk moet daar maar 1 keer aan zijn voor uw servo te plaatsen en evt. nieuwe lagers te steken. Maar dat gebeurd niet vaak.
    Diff acces is vrij handig, draagarmen vervangen gaat ook zeer snel, shocks zitten ook simpel in elkaar. Swaybars veranderen is mss het enige dat wat meer tijd in beslag neemt. Denk dat ge meer werk hebt aan ne schumacher of B44 ze.
     
  11. Gies

    Gies

    Lid geworden:
    24 dec 2009
    Berichten:
    1.805
    Locatie:
    Zuid-Oost Brabant
    Ik heb er al 1 gespot met middenmotor
    [​IMG]
    Let ook op de achterbanden, DBoots, ik vind ze fabuleus!
     
  12. Stoomstrijkijzer

    Stoomstrijkijzer

    Lid geworden:
    24 aug 2009
    Berichten:
    2.899
    Locatie:
    Maldegem, België
  13. FireFrenzy

    FireFrenzy

    Lid geworden:
    22 jun 2009
    Berichten:
    2.451
    Locatie:
    Utrecht
    ziet er uit als of er ook in mid nog genoeg batterij overblijft voor een stickpack...
     
  14. MeX101

    MeX101 Guest

    Accepts stick or saddle pack battery in both mid and rear motor configurations

    ;):D
     
  15. cooper

    cooper

    Lid geworden:
    17 okt 2003
    Berichten:
    4.177
    Locatie:
    Mechelen/Gent,Belgie Onderschijtingen: al z
    Yup, niet zo hééél moeilijk te engineeren, servo een duw geven zoals hier en je motor zo dicht mogelijk tegen de achteras aanbouwen. Dus niet zoals Losi dat doet én er dan nog eens een knoert van een 'verstevigingsbrug' tussenzetten.
     
  16. Joost K.

    Joost K. Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2004
    Berichten:
    4.921
    Locatie:
    Eindhoven
    En de eerste titel staat er ook al voor de DEX210... De oOple International 2011...

    Ik vind het een gave auto en hij zal ongetwijfeld hoge ogen gaan gooien aankomende tijd...

    [​IMG]
     
  17. FireFrenzy

    FireFrenzy

    Lid geworden:
    22 jun 2009
    Berichten:
    2.451
    Locatie:
    Utrecht
    ja dat en de losi gebruikt een 4 gear tranny in MM config wat ookw eer wat extra ruimte vreet... (alleen maar odmat je dan op je esc geen "andersom draaien graag" hoeft aan te vinken als je sensored rijd)
     
  18. RC10Racer

    RC10Racer

    Lid geworden:
    9 mrt 2005
    Berichten:
    289
    Ehhhmm..... als het alleen daarom zou gaan dan zou je gewoon een transmissie kunnen maken waar je de motorplaat aan de andere kant zou kunnen hangen. Maar je negeert dan alle effecten die een roterend anker veroorzaakt op de balans van de auto.
     
  19. FireFrenzy

    FireFrenzy

    Lid geworden:
    22 jun 2009
    Berichten:
    2.451
    Locatie:
    Utrecht
    Ik ben ook geen natuurkundige;) aka Nooit overna gedacht;)
     
  20. RC10Racer

    RC10Racer

    Lid geworden:
    9 mrt 2005
    Berichten:
    289

Deel Deze Pagina