DV8R sport model

Discussie in 'Turbine aangedreven' gestart door salamander, 11 jan 2005.

1. salamander

salamander

Lid geworden:
    7 feb 2003
    Afgelopen zaterdag was het dan zover, eerder in de week had ik bericht gekregen dat hij binnen was gekomen.
    Na het ophalen van de doos, toch even snel openmaken, om te kijken wat er allemaal voor mooi's inzit. Kom je een halve boom tegen in de doos.

Het is geen hotspot of kangaroo. Ik wilde iets anders, want deze toestellen zie je overal op meetings.
    Daarom heb ik ook nog geen naam genoemd. Ik zou zeggen raad maar eens :p. De mensen die ook op buitenlandse forums zitten zullen hem wel eens zijn tegen gekomen.

De motor die op de foto te zien is, is een AMT mercury, dus dan kan je een inschatting maken, wat voor grote toestel het is.

groeten Paul

P.s. ik houd jullie op de hoogte van de bouw, maar dit zal niet iedere dag geupdate worden

2. Sandor

Sandor Guest

Re: Nieuw sport-toestel

1: 50% van de jetvliegers had of heeft nog ergens een harppon , kangaroo , hotspot

2: avr8? :roll:

3. salamander

salamander

Lid geworden:
    7 feb 2003
    Hoi sandor,

Ja dat klopt, dat zoveel mensen die soorten kisten hebben. Daarom ben ik voor een heel ander model gegaan. Om niet hetzelfde te hebben, maar wat variatie te brengen.

Je bent op de goeie weg, met de av8r, alleen dit is zijn grotere broer, de dv8r.
    Voor het eind resultaat, kijk de volgende link www.flypcm.com

groeten Paul

4. Sandor

Sandor Guest

ziet er zeer goed uit
    een dealer van onze merlin motor heeft er ook eentje en vliegt dus met 16 kilo thrust
    alleen heeft hij niet de kist met zap ca geplakt , ik hoop jij ook niet?
    ik moet zeggen ik ben wel een beetje jaloers , ik wou dat ik de tijd en de zin had
    maar als je deze hobby proffesioneel doet gaat het je al gauw de keel uithangen , daarom heb ik helaas alleen maar de snelle arf kisten
    in ieder geval mocht je iets nodig hebben kijk even rond
    vooral die rem ventielen
    laat maar wat foto,s zien
    dat resulteerd meestal tot meerdere verkopen

5. salamander

salamander

Lid geworden:
    7 feb 2003
    Hoi hoi,

Ik had de bouwbeschrijving al gedownload, voordat ik de doos in huis had. En las daarin dat ze alles met CA doen. Maar CA is helemaal niet flexible en breekt, als de krachten er verkeerd op komen.

Ik lijm dus de hele kist met houtlijm, maar gebruik alleen de CA om de onderdelen op de plaats te houden, zodat de houtlijm kan drogen.

Een deel van de apparatuur heb ik al. Zoals spring-air 402 retracts, robart struts, en intairco wielen met remmen.
    Servo's worden allemaal digitale uitvoering, bedient via een power-box

De foto's zal ik plaatsen, maar eerst nog maar eens iets bouwen.

Groeten Paul

6. Kelvin

Kelvin Guest

Hoi Paul,

Ik zit met veel jaloersheid de motor te bekijken, wat en kanjer, toch wel iets anders dan mijn 8,5cc 2-takt :wink:

Kzal de bouw met interesse volgen :D

gr. Kelvin

7. salamander

salamander

Lid geworden:
    7 feb 2003
    Hoi Kelvin,

Leuk dat je het bouwproject wilt volgen, de eerst volgende update met foto zal ergens na het weekend zijn. Dan is er tenminste te zien, dat er iets gebouwt is.

Ik ben ook begonnen die 2-takt motortjes, dus misschien ziet jouw toekomst er ook zo wel uit. Maar de prijsjes van jouw 8,5 cc motor en deze motor liggen helaas ook op een ander niveau.

groeten paul

8. Kelvin

Kelvin Guest

Hoi paul,

Leuk van je antwoord

zoals je als zei: de motoren liggen inderdaad heeeeeeeeeeeeeeel wat hoger in de prijsklasse dan de 8,5 'jes 8O :wink:

gr. Kelvin

9. Ger Kovacs

Ger Kovacs Guest

@Paul

Dat is nog eens een project zeg, helemaal zelf bouwen, 8) is een behoorlijke kist met 83" span, ook het gewicht is behoorlijk met 25 pound "droog", ben je niet bezorgd dat de Mercury er hard aan zal moeten trekken 8O (sorry, moet zijn duwen), of probeer je hem zo licht mogelijk te houden? :idea:

Groet Ger Kovacs.

10. salamander

salamander

Lid geworden:
    7 feb 2003
    Hoi Ger,

Ja het kost wat tijd maar dan heb je ook wat :lol: .
    Ik moet zeggen dat de kist makkelijk bouwt, alleen ik zit deze week krap in de tijd, dus bouwen lukt helaas niet.
    De meeste tijd van het bouwen gaat in het verwijderen van het verbrande hout zitten, dat aan de onderdelen zit. Omdat de kist gelasert is, moet je dus al het verbrande hout eraf halen, want daar hecht geen lijm op, of hij breekt na loop van tijd af.

Het prototype van deze kist vloog met een P-80. En volgens mij hebben die 8 kg stuwdruk. Mijn motor heeft 8,5 tot 9 kg.
    De mercury zal zeker moeten werken om het geheel omhoog te krijgen, maar dit gaat zeker lukken.
    Ik weet niet of je ooit het gewicht van de oude bob-cat (er is namelijk een nieuwe versie) hebt opgezocht, deze zaten ook rond hetzelfde gewicht, en die vliegen ook perfect. En er zijn ook bob-cats die met een ram 500 vliegen. En kwa vleugel oppervlakte heeft deze kist meer dan een bob-cat.

Tuurlijk probeer ik hem zo licht mogelijk te houden. Maar er moet heel wat spul in de romp weggebouwt worden. De ruwbouw kist zal niet het gewicht zijn, maar de dubbele accu's voor de servo's en de accu voor de motor zorgen voor veel gewicht.
    Het landingsgestel is ook niet het lichtste. En dan wat te denken van al het klein spul wat er nog in komt, zoals ventielen, schakelaars, kabels, power-box. Het klinkt of het spullen zijn die niet veel wegen, maar er zit niet 1 schakelaartje in dit toestel maar al 3. En het is ook niet 50 cm verlengkabel, maar iets van 10 meter. En al met al loopt het gewicht langzaam op. Maar ik ben niet bang dat het niet gaat lukken.

groeten Paul

11. salamander

salamander

Lid geworden:
    7 feb 2003
    KOn het toch niet laten om iedere minuutje dat ik heb, te besteden aan het bouwen. Het bouwt gewoon zo makkelijk.

Op de foto ziet het er allemaal scheef uit, omdat het aan de voorkant niet aansluit, maar dat komt omdat het overstekende hout wat krom is :( . Kwam helaas zo uit de doos, maar dat is weer recht te maken, als de rest van de kist gebouwd is.

groeten Paul

12. nickos

nickos

Lid geworden:
    22 mei 2003
    Paul,

Je hebt je kit binnen......ben heel benieuwd....
    Gaat het lukken voor pampa?
    Ga je bouwverslag volgen....
    Sniper90 is ook heel mooi...
    Mischien volgende voor JET
    Succes weer met carnaval.
    Grtz
    Nick
    :D

13. salamander

salamander

Lid geworden:
    7 feb 2003
    Heej Nick,

Mijn kleine sniper70 is klaar, maar nog niet ingevlogen. Wacht nog op accu's.

Ja de kit is gelukkig binnen, heb er heel veel zin in.
    Hij zal niet met pampa vliegen, dan moet ik me te veel gaan jagen. En met deze kisten moet je niet jagen, maar de tijd voor nemen.
    Ook moet ik nog wat investeren in 8 servo's (digitale),power box en verdere spullen. En om dat spul in 1 keer aan te schaffen, is nogal duur. Dus ik wilde de kosten wat verdelen, over een paar maanden.
    Deze kist zal in het jaar 2005 denk ik niet het luchtruim kiezen, of het is tegen het einde van het jaar.

Maar eerst maar eens in elkaar zetten. Nog genoeg werk aan te doen.

groeten Paul

14. salamander

salamander

Lid geworden:
    7 feb 2003
    Zijn er toevallig mensen die ervaring hebben met een power-box?
    En wat zijn jullie bevindingen ervan?
    Of zijn jullie misschien van mening om een ander power-systeem voor je servo's te nemen?

groeten Paul

15. nickos

nickos

Lid geworden:
    22 mei 2003
    Paul,

Je hebt helemaal gelijk > laat je niet opjagen....
    (over een maand vliegen....):lol:
    Ennuh het is een dure hobby he...
    Mijn 2e sniper is in de maak en wordt heel gedetailleerd.
    Nou maak er wat moois van..
    lekker wat foto's enzo....

Grtz
    Nick
    :evil:

16. salamander

salamander

Lid geworden:
    7 feb 2003
    nick,

Vliegen kan hij nu al, als ik hem maar hard genoeg gooi :p .
    Neej is niet de bedoeling dat hij op die manier vliegen gaat.

Zodra er nuttige update's (foto's) zijn dan post ik ze hier.

Ik moet binnenkort de slangen bestellen voor het landingsgestel. Wat denken jullie, gewoon de spring-air slangen bestellen, of de pp2 slang van festo. Ik heb het idee dat ik beter festo kan nemen, want deze slang is volgens mij niet zo kwetsbaar dan de spring-air, wat denken jullie?

groeten paul

17. salamander

salamander

Lid geworden:
    7 feb 2003
    Jullie denken misschien, van doet hij niets meer aan zijn jet.
    Nou ik ben er mee druk mee bezig geweest, maar door het makkelijke bouwen, heb ik eignelijk geen foto's genomen.
    Momenteel ligt hij op zijn kop te drogen, dus om nu een foto te maken is minder, dan zie je de onderkant. Ik zal straks als de lijm droog is, hem omdraaien en een foto maken.

Ik was wel even alle spullen bij elkaar aan het zoeken voor de jet. Wat ik al heb, en wat ik misschien nog aan moet schaffen.
    Ik heb er een fotootje van gemaakt, ik zal er ook eens wat prijzen bij geven. Dan krijgen de mensen die geen jet vliegen een indruk wat het ongeveer kost, om zo'n toestel te bouwen.

Op de foto zie je de onderdelen staan die ik al heb, maar er missen er nog een aantal.
    Ik zal een lijstje zetten van onderdelen die op de foto te zien zijn, met de prijs erachter

pcm ontvanger (al getest in een ander toestel) 169 euro
    DS8411 139 euro
    DS8411 139 euro
    DS8411 139 euro
    air-valve 30 euro
    air-valve 30 euro
    Set struts 205 euro
    Set jet-wielen met remmen 235 euro
    Spring-air set 402 285 euro

En de ecu en pomp van de turbine zijn nog te zien.

Het gene wat ik nog zeker moet zijn 5 DS8411 servo's. Deze zijn in bestelling en 1 power-box. die ongeveer 149 euro kost.
    Er zit straks dus voor een slordige 2000 euro aan. Hierbij is de waarde van de bouwdoos, en de turbine nog niet meegerekent.

Hiermee hebben jullie dus een idee, wat de kosten zijn, en wat je ongeveer allemaal nodig hebt voor zo'n toestel. Je ziet wel genoeg bouw-projecten van iedereen, maar prijzen worden over het algemeen niet genoemd.

bouwfoto's zullen later volgen

groeten Paul

18. Sandor

Sandor Guest

prijzen:

wow een fortuin voor die 8411,s

115 euro p/s

http://www.digitech-turbines.com/shop/nl/dept_6.html

8511 136 euro

robart:

Set jet-wielen met remmen 185 euro
    Spring-air set 402 255 euro

struts 60 per stuk

voor het geld wat je besparen kon had je ook nog 2 jet tronic ventielen gehad dus geen servo,s meer nodig.

volgende keer even vragen?
    ben importeur van jetpower.at
    trouwens waar had je de kist gekocht?
    states of uk?

19. salamander

salamander

Lid geworden:
    7 feb 2003
    Hoi sander,

Ik heb het boek van jetpower.at opengeslagen. En daar de prijzen uitgehaald.

Het kost inderdaad wel een fortuin aan DS8411. Maar ze hebben zich in veel toestellen bewezen. Dat is de reden, waarom ik alle stuurfuncties met die servo's uitrust

Elektronische ventielen wil ik zo min mogelijk. Want er zit een spoel in, die voor een elektrisch veld zorgt. Misschien wel maar voor een klein veld. Maar als het te voorkomen is, dan liever wel.

De struts, wielen, spring-air heb ik al langer dan 1 jaar in huis. Dus die prijzen kunnen wel verandert zijn ja.

Maar het ging er ook gewoon om, om een indruk te geven

De DV8R komt van jetpower.at vandaan. Dus uit zwitserland volgens mij

groeten Paul

20. nickos

nickos

Lid geworden:
    22 mei 2003
    Paul,

Je bent een rijk man :lol:
    Niet alleen de spullen die je hebt liggen maar ook dat jij zometeen een turbine kan vliegen. :p
    Ik heb ook zo'n droom maar de aanschaf is zo pittig. :cry:
    voorlopig nog ff bij de EDF laten en heli's enzo en dan later toch voor de echte turbine's.
    Het komt vanzelf wel > denk ik. :roll:

Ben wel heel benieuwd naar de foto's van je kit.
    Succes ermee.
    Grtz
    Nick

Deel Deze Pagina