DX-8 iedere keer opnieuw binden

Discussie in 'overige' gestart door Victor Dechesne, 17 jul 2012.

1. Victor Dechesne

Victor Dechesne

Lid geworden:
    12 mei 2008
    Sinds een tijdje vlieg ik mijn T-Rex helicopters met een DX-8. Iedere keer als ik een accu wissel, knippert de onvangerindcator. De helicopters reageren wel goed met een knipperende ontvangersindicator. Om de ontvangerindicator weer constant te laten branden, moet ik bij iedere accuwissel ook de DX-8 opnieuw opstarten.
    Wat houdt het in als de ontvangerindicators knipperen? Kan ik daarmee zonder problemen vliegen?:p

2. Hobby4Life

Hobby4Life

Lid geworden:
    20 nov 2009
    Dat knipperen betekend dat de hij wel gebonden is.. maar wel evenuit is geweest.. en niet tegelijktijdig uit is geweest met zender.

Hiermee kan je zien of er ergens tijdens een vlucht een bindloss is geweest..

Dit boots jij dus na, door alleen de ontvanger uit te zetten en niet de zender.. en daarna weer spanning op de ontvanger..
    Die ziet dat dus als een bindloss..

3. awt74

awt74

Lid geworden:
    21 sep 2005
    Knipperen van je ontvanger na een accu wissel is normaal.
    Een gewoonte van maken om, nadat je de accu los hebt gehaald je zender uit te doen.
    Dan hou je je controle middel of je spanningsverlies/dip hebt gehad of een bindloss. Wanneer de ontvanger knippert is dit een indicatie dat dit gebeurd. De ontvanger ziet een accu wissel als spanningsdip...

4. Victor Dechesne

Victor Dechesne

Lid geworden:
    12 mei 2008
    Hartelijk dank voor uw reacties heren. Ik heb weer wat geleerd.

5. brutus

brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

Lid geworden:
    18 nov 2008
    Ik weet niet hoe het bij dit soort zenders zit, maar als ik mijn FC 18 en FC 28 niet de zender uit zet, dan heb ik wel een verse accu of volle tank in de heli, maar geen timer beschikbaar: ik moet de timer in de zender resetten door de zender uit en weer aan te zetten....

Lijkt me gewoon een goede gewoonte om dat te doen: de aan/uit schakelaar van je zender gaat echt niet langer mee door op "uitzetten" te besparen ;)

Groet, Bert

Deel Deze Pagina