E-flite Blade MSR

Discussie in 'FP/coaxiaal' gestart door styreta, 2 okt 2009.

1. styreta

styreta

Lid geworden:
    29 jul 2008
    Blade mSR

Vrij nieuwe heli van E-flite. Volgende stapje na de MCX mini coax naar het echte werk.

Ik ben al in het bezit van twee Walkera 4#3b's en was totaal niet van plan deze heli aan te schaffen. Maar onlangs had ik toch maar een blade MCX besteld zonder zender, omdat ik hem aan mijn DX7 kan binden.

De postbode stond vanmiddag voor de deur, en tot mijn verbazing zat er een MSR RTF in plaats van een MCX BNF. Gelijk foto's genomen en de leverancier gemailt, ondertussen nog niks gehoord.

Een uur lang naar de doos gestaard totdat ik het niet meer laten kon. Het plakbandje doorgesneden, open geschoven en ik had de heli in mijn handen.

Het eerste wat me op viel was hoeveel kleiner de heli is dan de 4#3b. In ieder geval een stuk korter. De plastic techniek ziet er ook veel meer uit als speelgoed dan het aluminium van de 4#3b. Maar het lijkt me wel een stuk steviger. Veel crash bestendiger.

Batterijen in de lader en even wat rondjes gevlogen. Ten eerste vliegt het veel lekkerder met een degelijke zender in je handen. Die fisherprice zenders van die RTF setjes vind ik vreselijk. Voor Walkera kun je een flinke duit geld neerleggen voor een 2800 zender, maar dan ben je gebonden aan walkera en zo hoog heb ik het nou ook weer niet op met dat merk. Het kan iig niet tippen aan mijn DX7.

De MSR is veel stabieler dan de 4#3b. Al vliegende krijg je toch het idee dat hier veel meer onderzoeks uren in zitten dan de bij de concurrenten.

Ik ben benieuwd wat de leverancier zegt over mijn mailtje, ondertussen vlieg ik voorzichtig nog een rondje.

Enige minpuntje, mijn airwolf rompje is hem te zwaar, haha.

2. sven

sven

Lid geworden:
    22 feb 2004
    Waar heb je deze Blade mSR gekocht als ik vragen mag?

Ik heb er een tijdje naar zitten staren op youtube en kon de verleiding niet weerstaan.
    Helaas kan ik geen verkoper vinden die ze (op voorraad) heeft.
    Enkel een belgische shop maar die had ze voor onbepaalde tijd niet meer op voorraad...

3. styreta

styreta

Lid geworden:
    29 jul 2008
  4. sven

sven

Lid geworden:
    22 feb 2004
    Oh das een engelse shop.
    Verzendkosten zullen wel niet missenlijk geweest zijn? :')

5. Michel63

Michel63

Lid geworden:
    8 sep 2009
  6. Riconl

Riconl

Lid geworden:
    23 jul 2007
    Zoek maar eens op marktplaats daar staat de msr ook op. Gewoon in NL tekoop voor dezelfde prijs als in Duitsland.

7. sven

sven

Lid geworden:
    22 feb 2004
    Die van marktplaats had ik ook al gezien, maar die zijn uitverkocht,
    en komen ook niet meer terug for een week of 4.

8. Riconl

Riconl

Lid geworden:
    23 jul 2007
    Jammer dat hij daar uitverkocht is. Zoek een BNF versie.
    Op ebay zie je ze vooral uit Amerika...dan heb je altijd de invoerkosten.

Die monkeytoys is 10 euro verzendkosten. Valt nog mee.

Laatst bewerkt: 14 okt 2009
  9. Christian

Christian

Lid geworden:
    8 dec 2007
    Bijzonder dat hij te linken is aan de DX7,
    hoe zit dat met CCPM en gyro instellingen e.d. dan?

Ben wel erg benieuwd naar dat dingetje :) Heb de filmpjes op youtube gezien :)

10. styreta

styreta

Lid geworden:
    29 jul 2008
    Trouwens vorige week maandag van ze gehoord en ik mocht de RTF mSR houden zonder poespas. Was hun fout maar deze service vond ik wel erg prettig!

tot 2kg voor 12,5 pond. Niks mis mee, was een beste doos. Bestel altijd graag bij fastlads.

Swashplate is alles in te stellen, heb er zelf een mix op staan die wat pitch etc mixed met het roer zodat hij tijdens een piro beter vlak blijft hangen.

Gyro instellen heb ik nog niet zo mee geknoeit, standaard vliegt hij keurig.

Laatst bewerkt: 14 okt 2009
  11. Japie22

Japie22

Lid geworden:
    1 jul 2008
    Hallo,

zijn er behalve die verkoper op MP nog andere plekken in Nederland waar de MSR wordt verkocht?
    Ik wil ook best bij FastLad kopen echter komt de stekker voor de lader dan niet met een Engelse stekker?
    En klopt het dat je 2 flight batteries krijgt bij de BNF?
    (het lijkt me wel een leuk indoortje voor de sporthal en huiskamer)

gr,

12. styreta

styreta

Lid geworden:
    29 jul 2008
    yup, is een engelse stekker. Maar ik had nog een verloopje liggen zodat hij in het contact past, kost geen drol.

13. Taya-chan

Taya-chan

Lid geworden:
    12 sep 2009
    Als ik het goed begrijp, is de MSR een FP?

14. styreta

styreta

Lid geworden:
    29 jul 2008
    Is inderdaad een fixed pitch ja.

15. RcKIX

RcKIX

Lid geworden:
    29 okt 2008
    Bij de Belgische shop zouden ze binnen 2 weken terug in stock moeten zijn.. ;) Probleem lag hem bij de distributeur die niet had gerekend op het enorme succes van deze heli.

16. Geen nood! Ik heb de oplossing voor jou: :thumbsup:
    Bekijk mijn zelfgebouwde Airwolf mSR romp maar eens op Youtube: 9KaBA0j9bu4[/media] - Airwolf E-Flite Blade MSR
    de romp opgebouwd uit vacuum gevormd Styreen incl. batterijhouder weegt 8g en dat is slechts 5g zwaarder dan de standaard setup. De batterijhouder ziet er uit als de ADF (rocket launcher onder de buik van de lady) en laat bovendien toe de batterijen te wisselen in minder dan 5 seconden. Het zwaartepunt ligt iets lager dan de originele setup. Samen met het iets hogere toerental zorgt dit voor perfecte stabiliteit en souplesse tijdens het vliegen. Dit terwijl hij bijzonder wendbaar blijft (de Blade mSR is echt een fantastiche microheli). Het totaal vlieggewicht komt op 32g en de vliegtijd is met de E-Flite 120mAh 14c ruim 5 minuten.
    Mocht je interesse hebben kan ik je een rompje bouwen, mail me maar op het adres te zien op't einde van het filmpje.

Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  17. guy5927

guy5927

Lid geworden:
    14 apr 2004
    zéér interessante checklist voor als je een keertje TBE hebt ...

The biggest causes of TBE are overly-loose AND/OR slightly binding linkages, worn flybar hole, loose servo/pushrod action, mushy spindle washers, and bent grips. Make sure the main shaft does NOT move up and down-- If it does, push the drive gear back onto the bottom of the shaft until it stops. Find the play and get rid of it. Once you get rid of the play, make sure the entire assembly still pivots easily without binding.

18. drkdgglr

drkdgglr

Lid geworden:
    13 aug 2007
    Ik heb tijdens het browsen het volgende draadje gevonden waarin een paar lipo's vergeleken worden: Hyperion G3 CX 130mAh 25C UM LiPoly - RC Groups

Hyperion komt eind deze week met een nieuwe lipo voor oa de msr: 130mah, 25c en tot 5c laden.

19. drkdgglr

drkdgglr

Lid geworden:
    13 aug 2007
    De nieuwe lipo's zijn beschikbaar: Air Craft - Electric R/C Aircraft World Shop
    Hyperion komt ook met een adapter om met een gewone lader de accu's te kunnen laden:

20. CooOooL

CooOooL Guest

Ik ga binnenkort ook maar een blade msr kopen kan redelijk met coax vliegen al

Laatst bewerkt door een moderator: 29 jan 2010

Deel Deze Pagina