Van Johan heb ik een leuke kist over genomen, een Pitts model 12. Er zat wat schade aan de ondervleugel maar daar stond tegenover dat er een complete nieuwe romp bij zat. Na 2 dagen plakken en knutselen is dit het resultaat. Er zit een turnigy 3542-900 motor in, op 3 cellen 3300 lipo, met nu een 12x6 APC-E. Dat trekt 35A - ofwel bijna 390W. Bij een vlieggewicht van 1482 gram is dat ruim voldoende voor mooi schaal vliegen. Op zich is is model geschikt voor 3D maar ik niet - en ik hou er ook niet van. Dus laat ik de setup zoals hij is, ik kan er lekker lang mee vliegen (ongeveer 20 minuten). Filmpje van de maiden na de herstelwerkzaamheden: Een hele leuke kist, ziet er fantastisch uit en vliegt als een parkflyer
Mooi geworden Arjan! Blij om te zien dat dit mooie kistje eindelijk weer vliegt. Ik hoop dat je er nig lang plezier van zult hebben. Groeten, Johan
Gisteravond rond 20.15u werd het ein-de-lijk droog op de Ginkelse heide (er heeft urenlang een bui vrijwel stationair boven het veld gehangen) Toch nog even lekker gespeeld
Het is niet vervelend bedoeld, maar in het eerste filmpje ga je, nadat het kapje er af is gevlogen, voor het toestel zitten met je arm/handen in de baan van de prop, terwijl het kistje gewoon aan staat. In het hele filmpje ga je daar vrij argenloos mee om. Ik weet dat je ervaren vlieger bent met veel kennis, maar echt, daar moet je veel beter op gaan letten. Ik heb al gezien hoe een motortje met iets minder vermogen (ca 300 Watt) een jaap van zo'n 8cm lang en een cm of 2-3 in iemands arm maakte, en dat wil je niet meemaken. Dat ging om een MPX Gemini met Roxy 3536-06, alles net iets kleiner dus. Zodra de accu is aangesloten, moet je zo'n kistje behandelen als een kist met een 5cc draaiende brandstofmotor erop. Ongeacht of je nu heel zeker weet dat je je gaskanaal dichthoudt. Vat dit nou niet op als zeiken of betweterigheid, het is echt goed bedoeld. Verder een prachtig mooie kist 't is dat je erbij vertelt dat ie gerepareerd is, anders zou je het niet zeggen. Mooi rustig en beheerst gevlogen, vind ik persoonlijk veel mooier om te zien dan het welbekende 3D-gehak. Veel plezier ermee
Henry, Je hebt helemaal gelijk. -edit- Eigenlijk wil ik de discussie helemaal niet aan gaan maar voor de goede orde: het gas wordt bij mij altijd op scherp gezet met een schakelaar én er zit een PCM ontvanger met failsafe in. Zeker bij dit model van belang omdat je door de vleugelopstelling erg makkelijk in de gevarenzone komt.
Die twee zaken veranderen niets aan wat ik zeg, maar goed, het was goed bedoeld, niet als vervelende discussie.
Vorige week de laatste vlucht gemaakt met onze Pitts. Ronan vloog er mee rond en ineens draaide ze op haar rug en dook de hei in.....niks meer van over. Later hoorde ik dat dit op kanaal 73 en 74 een bekend probleem is op de Ginkelse Heide; er schijnt een storingsbron te zijn die bij vlagen in staat is deze kanalen helemaal vast te zetten. Jammer, jammer, jammer. We hebben haar (na verwijdering van alle elektronica) plechtig gecremeerd. Inmiddels hebben we een andere kist waarin de setup ook prima past dus daar gaan we mee verder. Minder mooi qua uiterlijk maar Ronan is wel erg van het kunstvliegen dus hier gaan we ook plezier aan beleven. Rust zacht, lieve Pitts.....
Aww erg zonde zeg! 2.4GHz een idee? (is ook niet 110% safe, maar wel beter dan 35MHz, dat is zo oldschool....)